Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bokser til matoppbevaring i glass

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-14, 20:29   #1
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bokser til matoppbevaring i glass

Jeg ønsker med matoppbevaringsbokser i glass. De skal erstatte plastboksene jeg i dag bruker til oppbevaring av rester og mat som fryses.

Hovedgrunnen til at jeg vil bytte plasten med glass er at oppvasken tørker så dårlig når det er mye plast i oppvaskmaskina.

Jeg har sett på disse fra Ikea:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90233788/

Hva bruker dere til oppbevaring av mat? Har dere anbefalinger om bokser i glass eller noe annet? Eller lever dere lykkelig med plast?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 20:43   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Lever lykkelig med plast hehe.. De glassbeholderene var fine, men jeg har nok skapene fulle av tupperware. Og det med oppvaskmasinen har jeg også merket.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 12:40   #3
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Noen flere?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 12:45   #4
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Har ingen forslag, men henger her for å se om du får noen. Jeg vil og ha glassbeholdere. Jeg har en hjemme som jeg kjøpte på Jernia eler Meny for noen år siden, men jeg finner ingen lignende i butikkene i dag.

Bodum har noen ser det ut til, men de er runde:
http://www.bodum.com/no/en-us/shop/prodlist/69/

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 12:49   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Mine umiddelbare innvendinger mot glass ville vært:
- det er mye tyngre, så det vil belaste skuffer i fryseren mye mer
- det er mye mindre fleksibelt hvis man må spa det på plass i fryseren (sikkert kun et problem hos oss )
- det må da være mye mer sårbart for skår og knusing, særlig når det er kaldt?
- blir det skikkelig, skikkelig tett?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 14:46   #6
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på det med frysing, men jeg for min del er ikke ute etter å fjerne all plast nødvendigvis. Jeg liker bare glass mye bedre! F.eks. til å oppbevare forskjellige pålegg i. Da ser det myyye finere ut å sette på bordet, enn plastbokser. For å legge på fat, tilhører sjeldenhetene.

Nå måtte jeg google for å se om jeg kunne finne flere alternativer, jeg har liksom bare kikket i butikker når jeg har vært innom, og det er ikke så ofte.
Biltema har visst noe:
http://www.biltema.no/no/Hjem/Kjokke...s-glass-47071/

Og her er noen glass:
http://www.agentm.no/categories/wean-green

Og så så jeg et eller annet sted som jeg ikke finner igjen i farten, noen Pyrex-former med lokk.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 13:39   #7
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Luminarc har noen som ser fine ut:


Jeg tror kanskje Clas Ohlson har Pyrex-formen du nevner:

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 19:19   #8
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Ja, de Luminarc-boksene så fine ut! Tro om man kan få ta i de i butikk?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 20:57   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bokser til matoppbevaring i glass

Jeg kjøper glasformer på dags.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no