Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lever du bra på lavkarbo?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Lever du lavkarbo?
Jeg går for tiden ned i vekt med lavkarbo/ketolyse 11 26,19%
Jeg har nådd matchvekt med lavkarbo og har nå holdt vekten en stund på det kostholdet 5 11,90%
Jeg har levd lavkarbo, men ikke nå 17 40,48%
Annet (spesifiser) 9 21,43%
Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 23:04   #81
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Jeg tror margarin, og særlig den margarinen som var da vi vokste opp var like kreftfremkallende og skummel som lightbrus. Den er nok noe bedre nå, men den smaker fremdeles stort sett høgg. Jeg er en enkel sjel og bruker bare smør på skiva og smør og rapsolje i blanding til steking. Men jeg bruker lettrømme, lettmelk og matfløte, spiser lite bacon og bruker mye go'og mager-varianter i pålegg. Jeg tror ikke melkefett er det aller verste man kan ha i seg, så sant det er en del av et balansert kosthold, der det også forekommer andre typer fett og proteinkilder. Mettet fett og mettet fett er så mangt, det er fra Flott matfett og potetgull til mager kesam, det er en lang skala.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:05   #82
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Jeg ser, den, altså, HP. Men det dere beskriver ligner jo veldig på det mange av oss oppfatter som "sunn vanlig kost", minus potetene. Tynne skiver veldig grovt brød, lite sukker, lite ris og pasta, evnt. fullkorn. Mye grønnsaker.

Men så leser man om baconcrisp og pølser og ubegrenset kaloriinntak og blir litt forvirret.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:05   #83
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg klarer ikke spise så mye kjøtt som jeg gjør når jeg spiser mye karbo. Det blir bare nok, rett og slett. De første 2-3 dagene kan jeg klare en del, men når ketosen er der så regulerer inntaket seg selv.

Jeg la spesielt merke til det når jeg var å spiste middag på et Steakhouse sammen med noen venner, jeg bestilte 250g biff og slet med å få i meg alt. De andre spiste 400g sammen med poteter, gikk ned på høykant.

Det er noe jeg merker tydelig forskjell på og. Matlysten. Jeg har mye mindre sultfølelse og spiser mindre mat så lenge jeg ikke messer med blodsukkeret. Er det stabilt er inntaket også mer stabilt.

Spiser mindre = Joika er miljøvennlig.

Ikke minst slipper jeg muligens få diabetes som halve slekta mi har..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:07   #84
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men så leser man om baconcrisp og pølser og ubegrenset kaloriinntak og blir litt forvirret.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner den tankegangen. Man legger om kosten for å bli sunnere, ikke for å erstatte den "gamle" kosen med ny. Skal man leve lavkarbo synes jeg man skal fokusere på å spise mat som er så ubehandlet som mulig, og styre unna baconcrisp og Atkinsbarer og denslags styggedom.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:07   #85
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser, den, altså, HP. Men det dere beskriver ligner jo veldig på det mange av oss oppfatter som "sunn vanlig kost", minus potetene. Tynne skiver veldig grovt brød, lite sukker, lite ris og pasta, evnt. fullkorn. Mye grønnsaker.

Men så leser man om baconcrisp og pølser og ubegrenset kaloriinntak og blir litt forvirret.

I en nedgangsperiode er det kanskje nødvendig for noen å være litt "strammere". Det er da snakk om en periode.. ikke et liv. Ingen blir anbefalt dette kuren om de ikke er minst 10 kg overvektig. På sikt vil uansett de fleste være mer tjent med en periode med "ekstrem kosthold" enn et helt liv mer overvekt. Blir litt som med slankepiller. Det er jo ikke bra, men alternativet er langt verre.

Tror heller de færreste bare spiser "dritt" på kelotysekur. Men klart at de gamle vanene blir erstattet med nye vaner.. Det er tross alt bedre å sprekke med en pølse syntes jeg, enn sjokolade feks.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:07   #86
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men så leser man om baconcrisp og pølser og ubegrenset kaloriinntak og blir litt forvirret.

Når det gjelder ketolyse gjelder ingen av de tingene du nevner her. Ikke for mye baconcrips, mye salt = mye vann i kroppen, pløser = for mye kbh og ubegrenset kaloriinntak blir også feil. Dessuten er det litt begernset hvor mye man orker å spiser når kostholdet er litt feitere enn "normalt".

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:08   #87
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Poenget mitt er at når jeg spiser høykarbo så har jeg ikke noe problem med å spise en 400g biff med stekte poteter og god saus til, mens på lavkarbo sliter jeg med 200g med salat og god olje/dressing. Kontrasten. En legger ikke om til et lavkarbokosthold for så å spise mer kjøtt enn før, nødvendigvis.

Interessant å høre!

Men selv om det er helt åpenbart ut fra hva dere forteller nå, at mange ikke øker kjøttkvoten, så er det helt klart en del som ikke skjønner at man kan godt kutte ned på kjøtt selv om man går på lavkarbo, men derimot bruker det som en grunn til å øke kjøttkvoten, meieriproduktkvoten og eggekvoten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:08   #88
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er noe jeg merker tydelig forskjell på og. Matlysten. Jeg har mye mindre sultfølelse og spiser mindre mat så lenge jeg ikke messer med blodsukkeret. Er det stabilt er inntaket også mer stabilt.

Det er helt naturlig, for når kroppen blir kvitt all søppelmaten så klarer den å nyttiggjøre seg næringsstoffene på en helt annen måte. Pluss at mange tror de blir forstoppet siden avfallstoffene blir kraftig redusert.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:09   #89
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Når jeg spiser havregrøt med nøtter til frokost er jeg mett i timesvis.

1 halv kopp havregryn/havrekli i blanding
1 halv kopp müsliblanding fra nøttefabrikken
1 kopp vann
1 halv kopp lettmelk
1 pinch salt

Kokes opp, settes til side mens den tykner. Spises med yoghurt, bær og eller frukt og et glass juice. Havre og c-vitamin gjør hverandre bedre og c-vitaminer letter opptaket av jern. Melkeproduktene gir kalsium og nøttene ((pluss rosiner og frø) holder meg mett i timesvis. Noen ganger rører jeg inn en eggeplomme i grøten.

Sammenlignet vil to kjøpebrødskiver holde meg mett maks to timer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:10   #90
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner den tankegangen. Man legger om kosten for å bli sunnere, ikke for å erstatte den "gamle" kosen med ny. Skal man leve lavkarbo synes jeg man skal fokusere på å spise mat som er så ubehandlet som mulig, og styre unna baconcrisp og Atkinsbarer og denslags styggedom.


Ja, i en ideell verden burde man absolutt det. Men jeg skjønner at noen "trenger" den ekstra kosen for å holde ut i en slankeperiode. Man bør jo ikke proppe i seg på slike produkter hver dag, det er jeg enig i. Men baconcrisp er vel ikke så ille? Det er jo svor.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:10   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Skulle ønske jeg likte havregrøt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:10   #92
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Men så leser man om baconcrisp og pølser og ubegrenset kaloriinntak og blir litt forvirret.

Når kroppen er i ketose, ja. Men det er ikke ubegrenset, altså.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:10   #93
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men baconcrisp er vel ikke så ille? Det er jo svor.

Og salt. Men nå er det ikke produktet i seg selv jeg er imot, men selve handlingen bak.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:11   #94
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

I en nedgangsperiode er det kanskje nødvendig for noen å være litt "strammere". Det er da snakk om en periode.. ikke et liv. Ingen blir anbefalt dette kuren om de ikke er minst 10 kg overvektig. På sikt vil uansett de fleste være mer tjent med en periode med "ekstrem kosthold" enn et helt liv mer overvekt. Blir litt som med slankepiller. Det er jo ikke bra, men alternativet er langt verre.

Det er sånn jeg tenker og. Den helsegevinsten jeg har oppnådd ved å gå ned 25 kg på et år veier lett opp for de ekstra kunstige stoffene jeg får i meg fordi jeg går på ketolyse. (Dessuten anbefales IKKE disse kunstige stoffene i for stor grad, mange av de hemmer vektnedgang.)

Og når planen min er å gå ned i allefall 20 kg til, så tipper jeg at jeg sparer samfunnet for en evt diabetes type 2 eller noe annet rask.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:11   #95
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Interessant å høre!

Men selv om det er helt åpenbart ut fra hva dere forteller nå, at mange ikke øker kjøttkvoten, så er det helt klart en del som ikke skjønner at man kan godt kutte ned på kjøtt selv om man går på lavkarbo, men derimot bruker det som en grunn til å øke kjøttkvoten, meieriproduktkvoten og eggekvoten.

Eggkvoten blir nok økt hos mange. Men er det så ille da? Jeg spiser 2-3 egg hver dag, det ser jeg bare på som positivt for helsa.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:15   #96
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Kommer an på hva slags egg. Øko-egg er bra, andre egg er dårlig/mye mindre bra. Jeg spiser en del egg, men helst bare øko. Hønevelferd er viktig for meg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:17   #97
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser, den, altså, HP. Men det dere beskriver ligner jo veldig på det mange av oss oppfatter som "sunn vanlig kost", minus potetene. Tynne skiver veldig grovt brød, lite sukker, lite ris og pasta, evnt. fullkorn. Mye grønnsaker.

Men så leser man om baconcrisp og pølser og ubegrenset kaloriinntak og blir litt forvirret.

De "nyfrelste" har en tendens til å fryde seg over alt de kan meske seg i. Når der er sagt så er det forskjell på hvilken diett en følger. Om en bare spiser sunt, ala Fedon så må en begrense seg og tenke mer enn om en følger første fase av Atkins eller Ketolysekuren. På ekstreme kurer, som ketolysekuren, så begrenser deg seg selv hvor mye du klarer å spise, derfor sies det at en kan spise så mye en vil av et utvalg matvarer.

Mengder med baconcrips, lettbrus, sukkerfri sjokolade, osv er ingen suksessformel, for å si det sånn.

Atkins-dietten som er berømt for fet mat, der er det bare den første fasen som omtales i media. Atkinsdietten består av 4 faser, der den fjerde er en diett som skal følges resten av livet. Fase 1 er ketogen, maks 20g karbohydrat (ala Ketolyse). I fase 2 øker en karbohydratmengden og variasjonen i dietten etter en plan, når vekttapet stanses går en et trinn tilbake på planen og holder seg der frem til en idealvekten er innenfor rekkevidde. Et viktig element i fase 2 er også å identifisere matvareintoleranser ol. Fase 3 går ut på å igjen finne sin "magiske grense" når det kommer til mattinntak for å holde vekten. Fase 4 av Atkins er for de fleste det samme som å spise slik Fedon Lindberg anbefaler.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:24   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kommer an på hva slags egg. Øko-egg er bra, andre egg er dårlig/mye mindre bra. Jeg spiser en del egg, men helst bare øko. Hønevelferd er viktig for meg.

For meg også, Jeg kjøper øko-egg der jeg kan. Må innrømme at jeg ikke alltid kjører et annet sted for å kjøpe egg om jeg er et sted der de ikke har øko-egg, men der jeg finner det kjøper jeg alltid det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:33   #99
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Økoegg er sabla dyrt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 08:18   #100
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lever du bra på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Økoegg er sabla dyrt.

Det prioriterer jeg. Forskjellen i levekår er så stor.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no