Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 16:08   #41
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Det er ALLTID folk som er både uenige og enige med trådstartere. Til og med verstingetrådene, type troll innom for å skape uflid, har alltid en eller flere som klarer å vri og vende slik at folk er uenige. Ergo ER det takhøyde, skikkelig sjempeschvær takhøyde, for det ER lov å være uenige i hytt og gevær, det ER lov å si ting som går imot røkla. Det er ingen her som buer f.eks. Zöe ut fordi hun har er syn på alternative ting som mange her ikke kunne falt seg inn å tro på. Jeg begriper rett og slett ikke dere som snakker om lav takhøyde. Fordi noen er uenige, fordi noen får pepper, det har jo egentlig ikke noe med takhøyden å gjøre. Så lenge folk kan SI det de ønsker og debattere for sitt syn, så vil jeg påstå at det ikke akkurat er stabburtilstander her.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:09   #42
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Jeg synes forumet har stor takhøyde med at ledelsen ikke sletter innlegg eller låser tråder hele tiden.

Men mange brukere her vil jeg ikke si har stor takhøyde, synes mange henger seg opp i bagateller, og synes også at noen nye her har fått en ufin velkomst, hadde jeg blitt tatt i mot på en sånn måte så hadde jeg nok forsvunnet ganske raskt. så siden jeg er her enda så ble jeg nok bra mottatt her
Å ha stor takhøyde synes jeg er å vise respekt for andre, en kan godt være veldig uenig i ting, men at en svarer på en grei måte og har normal folkeskikk.

Jeg reagerte nok på mange ting da jeg var ny i denne forumverden, og det på ting som jeg ikke ville reagert på i dag.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:09   #43
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Slik tror jeg hvert forum har spesielle uskrevne regler. Foreldreprotalen har f.eks lav takhøyde når det gjelder skrivefeil, og det samme gjelder negative utsagn mot mørkhudete mennesker eller overvektige mennesker. Dette er min oppfatning og det er ikke sikkert andre opplever det slik.


Hva legger du i "negative utsagn mot mørkhudete mennesker"?

Det er langt fra alt som er positivt med norsk innvandringspolitikk, men takhøyden på forumet er selvfølgelig avhengig av hvordan man ønsker å debatere temaet. Å diskutere hva som er årsaken til at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken er det mer enn takhøyde for her inne. Starter man tråden "Hvorfor er innvandrere så kriminelle?" tror jeg man vil oppleve en helt annen takhøyde. Man kan lese mye mellom linjene basert på hvordan noen ordlegger seg. Når du selv bruker mørkhudede som en samlebetegnelse synes jeg du har en usedvanlig klønete måte å uttrykke deg på, og dette kan tolkes i en retning som det er, og bør være, lav takhøyde for.


Sist redigert av Nebbia : 15-04-08 kl 19:32.
  Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:18   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er fint lite her inne jeg reagerer på, det eneste er at det ikke blir sagt eller gjort noe som helst når tråder av nykommere som føler de har fått en dårlig mottakelse fjases bort med latterliggjøring av problemstillingen og at den sporer helt av med fjas. Hadde jeg fått en sånn velkomst i forumverdenen hadde jeg nok takket for meg fort. (Tenk så mye bra dere hadde gått glipp av da! )

Det er jo det som er litt vanskelig da, hva er bare sunn motbør, hva er for kvass kritikk? Du selv var jo på en måte en av de som var kvasse i en av de trådene Siri tok frem som eksempel på de hun syntes gjorde et dårlig mottak for nye.

Sånn som jeg ser det er det vanskelig å komme utenfor de to ytterpunktene: Sensurering ved uenigheter eller sensurering kun ved formelle ting som reklame etc.

At folk ikke oppfører seg fra tid til annen tror jeg man best hindrer med at alle på forumet er aktive når det skjer noe som de synes er å gå over streken. Jeg fikk kritikk i den samme tråden som du fikk kritikk for, og det er helt greit, og jeg gir kritikk de gangene jeg synes noen går over streken. Det er sånn det skal være mener jeg, forumet må drive selvjustis.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:36   #45
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns humor og og moro innimellom alvor og saklighet er en av FP's største styrker og fordeler. Det som gjør at jeg trives best her. Av og til tar det litt av og jeg kan forstå at det virker massivt og latterliggjørende på dem som ikke har fartstid her. Men jeg ønsker meg ikke et forum der det ikke er plass til fjas, og man må nok ta ting litt mindre høytidelig her enn andre steder.

Dette er jeg helt enig i.

Jeg syns dette stedet består av veldig mange forskjellige mennesker som har ulike syn på mange ting. Det fasinerende er å lese diskusjoner, eller diskutere med, mennesker som har ulike oppfatninger om ting enn deg, men som kan argumentere og utrykke seg på en måte som gjør at man lærer noe nytt og kanskje får rokket ved sine egne oppfatninger.

Når det inneimellom kommer nye som ikke klarer å utrykke meningene slik at de blir forståelige for andre kan de møte en del motbør, men fyllt med mye humor syns jeg. Hvis de blir dypt såret over "tonen" eller takhøyden, passer de kanskje ikke inn her?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:59   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.252
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Jeg synes det blir helt merkelig å påstå at det ikke er stor takhøyde her på forumet. Som Sitronen sier; man kan si nesten hva som helst her. Det jeg tror noen reagerer på, er at det nok er mange som kjenner hverandre godt og som har en del felles verdier. Etter mine begreper påvirker det overhodet ikke takhøyden på forumet, men det vil selvsagt påvirke hvor hyggelig folk synes det er her. Jeg synes ikke den FERSK-tråden var særlig hyggelig (selv om den jo var underholdende), men hvis jeg selv hadde startet den, hadde jeg synes det var veldig lærerikt ang. hvordan mange her tenker. Også hadde jeg satt pris på støtten fra de som gjorde det. Nå har jeg sluttet å lese den tråden for ganske lenge siden, men jeg postulerer at den fortsetter i samme retning: - Sutring, småkjekling, ironisering, fjas, fjas, fjas, korrigering, støtteerklæring, sutring, småkjekling, ironisering, fjas, fjas, fjas.

Jeg tror ikke noen kan starte en engletråd her uten å få sleivkommentarer eller fjasing. Jeg tror ikke man kan starte en Ferber-på-tre-ukersbabyen-min uten å få til dels kraftige motforestillinger. Men det vil hele tiden være et uttrykk for skrivekyndige enkeltpersoners meninger, det representerer ikke takhøyden her inne i seg selv. Den er katedral.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 17:11   #47
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Den er katedral.


Det var flott skrevet syns jeg...

Takhøyden er katedral.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 17:13   #48
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Jeg rømte nå til FP fra et par andre forum hvor takhøyden var alt annet enn høy. I det ene slettet forumledelsen over en lav, men litt tilfeldig sko. I det andre var det gjengs oppfatning at man for alt i verden ikke mått si noe som andre kunne bli lei seg av. Og hvis noen da var ekstremt hårsåre og vare på ting som kunne minne vagt om kritikk, ja da var det jammen ikke stort rom for diskusjon. Koseforum blir sånne ting. Dog kun koselig for dem som ikke fikk krøller på ryggen av at hårsåre mennesker kunne komme med de mest hårreisende påstander og historier, uten at andre kunne korrigere dem .

Jeg har ikke lest helet tråden, kun de første par-tre svarene, men jeg opplever spørsmålet om FP har takhøyde som både-og.

Jeg synes at det er stor takhøyde her på mange måter. Lite sletting fra admin og man kan stort sett si hva man vil - om man som Sitron så fint sier det er klar for å ta pepperen etterpå.

Tåler man å bli sablet ned og rødprikket for kontroversielle meninger, ja da er FP et greit diskusjonsforum. Liker man ikke det, ja da bør man kanskje flytte motsatt vei av det jeg gjorde .

Jeg synes det er stor takhøyde mht å tillate diskusjon her inne, men jeg synes ikke nødvendigvis at det er så stor takhøyde mht meninger her. Eller skrivefeil... Jeg for min del gir bæng, jeg ser ikke på FP som en popularitetskonkurranse, jeg liker bare en god diskusjon.

Men jeg har jo innsett at det er et par-tre områder hvor man bør trø litt ekstra forsiktig, og man skal vel helst ikke være for "politisk ukorrekt" for å kanskje føle at man ikke helt hører hjemme her .

Men jeg liker meg her! Jeg trives med at det er lov til å mene ting som ikke alle andre mener, og at det blir diskusjon ut av det. Jeg synes dette forumet legger opp til at man skal tåle å få pepper.

Når jeg tenker meg om er jeg fornøyd med at takhøyden her er knyttet til hva som tillates at man sier, og ikke til at alle aksepterer det man sier. Det blir ikke kjekke diskusjoner på et forum hvor alle klapper hverandre på ryggen og sletter dem som er uenige .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 17:25   #49
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Jeg opplever dette forumet som et særegent forum som klart skiller seg ut fra andre forum - det syns jeg er veldig positivt.

Det er stor takhøyde her inne hvis man tenker på hvilke temaer som kan kan tas opp og hvorvidt man kan si akkurat det man mener.
Det det ikke er takhøyde for er vel ulike måter å formulere seg på (som f.eks at sms-språk ikke brukes, fontvalg osv.). Dette (den språklige bevisstheten) er noe jeg syns er positivt med dette forumet.

På den andre siden så er jeg enig i mye av det Joika og Siri skriver - kollektiv latterliggjøring av enkeltmedlemmer som skriver innlegg av typen HELT utenfor hva som er FP-PK syns jeg virker "bøllete". Det blir litt sånn "gjengen og jeg mot deg som ikke skjønner noenting" og virker litt selvhøytidelig (på forumets vegne).

Det jeg derimot liker er den velfungerende selvjustisen som gjør at forumledelsen i disse tilfellene (og andre) ikke trenger å stenge tråder, slette innlegg og sensurere medlemmer.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 17:26   #50
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Her kan jeg visst bare signere Rattata.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 17:28   #51
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.


Det det ikke er takhøyde for er vel ulike måter å formulere seg på (som f.eks at sms-språk ikke brukes, fontvalg osv.). Dette (den språklige bevisstheten) er noe jeg syns er positivt med dette forumet.

Jeg er ikke enig. Som jeg skrev lenger oppe; man kan om man vil, så lenge man takler det. Det er ingen som sensurerer eller sletter dårlig språk her inne, men man kan ikke regne med å bli tatt seriøst eller i det hele tatt lest om man skriver dårlig fordi man tror det er kult.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 18:07   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Er mye enig med Joika og Siri...
Virker som mange mener de har "fasiten" om hvordan det skal være her, men det er vel alle, både gamle og nye medlemmer som til sammen gjør forumet til det det er. Jeg synes ikke det er riktig å si at "slik det var fra begynnelsen, slik skal det alltid være..." (satt litt på spissen da)

Det er det jeg tenker og.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.


Jeg syns tråden om rødprikking var et godt eksempel på slike tråder som slett ikke passer på FP, og som flere av brukerne vil ha færrest mulig av.


Jeg syntes det blir for dumt at en kjerne skal diktere hva som er lov å skrive som tema. Om man som ny reagerer på prikkesystemet så må man vel få lov å si det? Er det uønsket? Fordi? FP burde vel avskaffe systemet hvis det er for dumt å diskutere?
Jeg mener det er like galt å "mobbe" folk her som i virkeligheten, og man kan ikke forvente at nye medlemmer forstår hva som er PK her over natta. Det er forresten mange tråder jeg ikke skjønner er morsomme heller og som jeg heller ikke gidder lese. "Se hva jeg har strikket osv", men selv om det kjeder MEG så betyr det ikke at andre ikke kan diskutere det uten å måtte bli latterligjort?


Sist redigert av Joika : 15-04-08 kl 18:16.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 18:19   #53
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Om man som ny reagerer på prikkesystemet så må man vel få lov å si det? Er det uønsket? Fordi?

Hun reagerte jo ikke på prikkesystemet, hun reagerte på en form for rødprikking som er, og bør være, helt stuerein på FP. En form for rødprikking som verken ledelse eller moderatorer ønsker å gripe inn mot. Det er klart hun kan reagere på det, men siden dette er en del av forumets uttrykte politikk, vil det nødvendigvis komme motinnlegg.

Generelt har FP en ganske tydelig og bevisst politikk. (Det er også en av de tingene jeg liker så godt ved forumet.) Det er forumledelsen som har bestemt denne politikken, og forumledelse og moderatorer jobber for å styre forumet i den retningen. Dette står i presentasjonen av forumet, som ligger som en klistret tråd i informasjonsunderforumet:

Sitat:

Hvis man er hårsår, ikke takler uenigheter i diskusjoner, bare vil snakke om eller lese om babyer, eller bare er ute etter å få bekreftet at man har rett og vet best selv, vil man kanskje ikke føle seg hjemme her.

Hvis man derimot

* liker gode diskusjoner og kan skille på sak og person
* er lite selvhøytidelig og er åpen for at folk er forskjellige
* interesserer seg for mange ulike temaer og liker å lære nye ting
* foretrekker velformulerte og gjennomtenkte innlegg
* setter pris på og tåler utstrakt bruk av humor
* ønsker å bli kjent med andre som også passer inn i denne beskrivelsen

så er Foreldreportalens forum et fint sted å være.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:13   #54
Maiken38
Optimist
 
Maiken38 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 346
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Takhøyden er høy her på FP. Har hele tiden sagt at dette er et bra forum. Men jeg syns også enkelte har en lav moral når det gjelder mobbing. Men dekker seg bak det og kaller det ironi.
Jeg har prøvd å oppklare missen til det ”dumme” innlegge. Uten at jeg fikk sjansen til å rette opp. Men det er en annen sak.
Bare så det er klart jeg forlater ikke FP bare fordi jeg tabba meg ut med det innlegget. Jeg er voksen nok til å innrømme at det var et dumt innlegg. Og jeg læret masse av det. Og det har heller ikke gjort meg redd for å si min mening. Kan hende jeg stikker hue fram flere ganger med mine meninger. Jeg er et ganske sterkt menneske. Men stakkar den som kommer inn her og er en mer følsom sjel, kommer ikke til å bli gammel her. At folk har meninger overlever alle men ikke den såkalte ironien (mobbing) man kan bli møtt med. Det er vanskelig og ikke lavere å dra fram mitt innlegg da dette innlegget mest sannsynlig har oppstått på grunn av det.

Min sammenfatning av dette er at det skal være høy takhøyde i FP. Og at alle her inne har forskjellige meninger som jeg syns her helt herlig. Men jeg syns ikke mobbing skal forekomme. Godta heller at folk har sine meninger. Og klarer du ikke å diskutere på en sakelig måte så for man heller laver.
Og jeg avslutter med at dette var min mening og jeg prakker den ikke på noen. Les det om en vil.

__________________
Maiken38 mamma til ei litta prinsesse på 7år
Maiken38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:25   #55
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Maiken38

Men stakkar den som kommer inn her og er en mer følsom sjel, kommer ikke til å bli gammel her.

Nå er det mye mulig en mer følsom sjel ikke hadde gått rett i klinsj med de store massene ved å legge ut et kvasst innlegg om prikking også

Jeg har vært her helt siden begynnelsen, og det er vel ingen overraskelse at jeg føler det er stor takhøyde her på alle måter
Samtidig ser jeg det poenget som bl.a. Maiken38 trekker fram, om mobbing.
Hvis man kommer fra et annet forum hvor alt som ligner negative uttalelser om noe som helst blir slettet, så er det klart det er nærliggende å føle seg angrepet her inne når man blir motsagt! Det går vel an å si at det er takhøyde her for erting også, og at det er vanlig mye mer enn på andre forum. Erting kan fort få en intern tone, og føler man seg utenfor gjengen er det lett å føle seg mobbet.
Her inne skjer erting med ALLE innimellom, uten at det ligger noe personlig angrep i det. Direkte tilbakemeldinger om at "du- nå er du på jordet" skjer også de fleste her inne en gang iblant, det er vel ikke noen som er feilfrie i sine uttalelser
Men ja, jeg kan forstå at det for nye med en annen eller ingen erfaring fra forum kan være vanskelig å skille erting, direkte ærlige tilbakemeldinger og ironi fra (ondsinnet) mobbing.

(nå må jeg lese innlegget mitt en gang til for jeg lurer på om jeg nettopp snakket meg i ring? :trøtt: )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:49   #56
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Tja.. er litt usikker angående takhøyden her. Det er selvsagt riktig at man kan si sine meninger og at man får mage gode diskusjoner ut av det.

Likevel er det jevnt over (slik jeg oppfatter det) en forholdsvis homogen gruppe medlemmer. Med det mener jeg at jeg opplever at det er ganske mange som har de samme holdningene og verdiene. Jeg liker det, det er derfor jeg er her, men jeg opplever at takhøyden ikke er fullt så stor når det kommer noen som avviker for mye fra dette. Da tenker jeg ikke bare på at man har ulikt synspunkt i saker, men at skall man vinne en diskusjon her, så forutsetter det at man feks kjenner spillereglene og kan uttale seg med korrekt skriftspråk.

Det er noen oppfatninger som regjerer her på forumet, feks så finnes det neppe noen som stemmer Frp her, eller som tør å innrømme det.

For nykommere kan det nok også merkes ekstra godt siden det er mange som kjenner hverandre her, og tonen i trådene bærer preg av litt "gjengmentalitet" noen ganger.

Men som sagt tidligere: dette er bra forum på mange måter, også nettopp av de grunner jeg har nevnt ovenfor.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:52   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Heisann. Jeg synes selvfølgelig takhøyden her er katedral. Og alt det Kasia sa. Det er mange skriveføre meningsfeller her inne, og de fleste har ingen store problemer med å si meningen sin i sannsynlige og usannsynlige temaer. Hvis man er uenig med røkla får man da logisk nok mengder med argumenter mot seg, og noen er syrligere formulert enn andre. Som Tinetoff sa, deal with it.
Angående fjasing. Ja, mange tråder spores av med fjas, men det er ikke sjelden det er tråder som muligens på Et Annet Forum hadde endt med stygge personangrep, sutring, moderering, og til slutt trådsletting. Jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker.

Nebbia derimot, kan bare holde kjeft. :geiper:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:55   #58
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Kasia skrev at på FP må man tåle å få passet sitt påskrevet, og min oppfatning av Fp er at det er mange pass-skrivere!!

Den minste lille detalj kan diskuteres og dissekteres, med hyppige innslag av fotball (:hm: ) kvasshet, sårhet, seriøse avsporinger og hommør. What`s it not to like?

I LOVE FP

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:57   #59
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

For å slippe å tenke selv, konsulterte jeg Wikipedia om takhøyde. Der lærte jeg mange fine ting, som at

  • at en hall i Nordiska Museet i Stockholm har en takhøyde på 24 meter.
  • at campingrommet i en bobil må ha takhøyde høyere enn 130 cm for ikke å bli avgiftsbelagt som en personbil.
  • atlav takhøyde i galleriet over alteret i Våler kirke antakeligvis er grunnen til at orgelskapet mangler sitt toppstykke.
  • at man må passe på når man åpner dørene på en Lamborghini Countach et sted med lav takhøyde.
  • at Vår Frues Kirke i Trondheim er utpekt som hverdagskirke med lav terskel og stor takhøyde.
Jeg håper jeg får nytte av dette en dag.

Takhøyde!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:58   #60
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg legger tydeligvis ikke helt det samme i begrepet takhøyde som dere. I mitt hode har ikke takhøyde noe med hva forumledelsen legger seg oppi, men mer hvor anderledes tenkende man har lov til å være.

Jeg synes ikke egentlig at takhøyden på FP er så høy.

For meg er det helt greit nok, for jeg befinner meg i stor grad på samme nivå som de fleste brukerne her inne. Men å si at takhøyden er stor av den grunn, blir feil for meg.

Synes Tjorven sier det veldig godt. Takhøyden er ikke så stor, men passer meg veldig bra.
Det er sært, underholdende og på mange måter fordomsfritt, men ikke på alle måter. I noen tilfeller svært lite inkluderende og i andre svært
inkluderende. Jeg er slik selv. Jeg har sterke meninger om hva jeg aksepterer og ikke aksepterer av mennesker rundt meg.

Det jeg ikke liker, som denne tråden hinter til, er tendenser til mobbing av folk som våger seg utpå. Helt ok å si hva man mener om et innlegg, men det er ikke ok å oppføre seg som de ekle jentene fra barneskolen.
Uthenging og mobbing er flaue greier.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no