Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 17:48   #81
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg angrer på beslutningen altså. Skulle jeg gjort det igjen, så ville jeg laget en enkel pasta bolognese (alldeles ikke fra T rikholdig utvalg av fancy pålegg.

Vi hadde barnedåpen fra helvete med snuppa, og det var en gjentagelse av det jeg forsøkte å unngå da vi serverte bare kaker i dåpen til knerten.

uff da. Hva var det som gikk så skrekkelig galt?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 18:02   #82
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

uff da. Hva var det som gikk så skrekkelig galt?

Jeg var fullstendig på felgen; barn som skrek 18 timer i døgnet og ingen søvn. Da fant min mor og svigermor at de ville ha STOR barnedåp, og jeg sa ja. De var gode til å komme med forslag, men til særdeles liten hjelp når det gjalt den praktiske gjennomføringen. Det toppet seg da svigermor bestilte nytt lokale til festen fordi det jeg hadde bestilt sikkert ikke var fint nok. Da det hele var ferdig gråt jeg i 3 dager til ende.

Etterpå lovte mannen meg at vi aldri skulle gjøre noe slikt igjen. Vi giftet oss i utlandet og serverte bare kaker i dåpen til knerten. Det måtte bare komme en motreaksjon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 18:10   #83
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Himmel og hav, Tjorven. Så utrolig kjipt. Vi hadde en kjip dåp med yngstemann, vi også, men det var fordi faren min var så ute og kjøre grunnet mange års pillemisbruk, at jeg brukte all min energi til å følge med han, så han ikke sa eller gjorde helt ekstreme ting. Han ødela hele festen, og jeg hatet han litt for det, må jeg innrømme.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:24   #84
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.020
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Uff av meg Tjorven. Høres helt grusomt ut.
Her har vi dåp hjemme i vårt eget hus, med kun nærmeste familie. Dvs. våre foreldre, søsken og deres barn (og partnere til disse). Ingen tanter av oss etc som vi hadde med førstemann. Kjørte det ned til det minimale med nr. 2 og det var det som funket for oss.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:28   #85
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Uff av meg Tjorven. Høres helt grusomt ut.
Her har vi dåp hjemme i vårt eget hus, med kun nærmeste familie. Dvs. våre foreldre, søsken og deres barn (og partnere til disse). Ingen tanter av oss etc som vi hadde med førstemann. Kjørte det ned til det minimale med nr. 2 og det var det som funket for oss.

Jeg skjønner deg bare så utrolig godt, og skjønner at du startet tråden. Jeg ville bare svare at man faktisk overlever en dåp uten full fest for hele slekta. Vi gjorde det. Jeg ville som sagt servert noe ordentlig mat hvis jeg skulle gjort det igjen, men ville fremdeles kjørt det enkelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:41   #86
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Jeg har vært i en del forskjellige dåp, og hatt ulikt å spise.

Alt fra lapskaus, hjemmelaget koldtbord, catering koldtbord, hjemmesmurte snitter, sodd, pizza fra Dollys (!) m.m.

Syntes alle gangene har vært kjempehyggelig, og den gangen med pizza var utrolig vellykket. Det var en dåp med uhorvelig mengder barn, og vi fikk nylaget varm pizza (de fikk med en sånn liten ovn som noen har i leveringsbilen). Ikke kjipt i det hele tatt, og ordentlig dekket på.

Selv valgte vi hjemmelaget koldtbord i dåpen til guttene, og det var veldig vellykket. Men jeg hadde ikke gjort det igjen, tror jeg. Det ble ganske mye jobb, og jeg ser vel bedre i ettertid at mange ting kunne vært forenklet.

Jeg mener mye av opplevelsen med mat er "innpakking". Så lenge du pynter, dekker på, har delikat pålegg osv kan man gjerne servere "bare" rundstykker. Å smøre sine egne rundstykker høres unektelig litt kjipt ut, men det er jo vitterlig det man ofte gjør med et koldtbord også?

Det viktigste er at folk får mat, at selskapet gjør stas på både gjester og dåpsbarn. Det vil alltid være diskusjoner rundt hva som er bra nok, men husk på at det er DU som bestemmer dette!

Lykke til!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 22:49   #87
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.645
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: MÅ man servere varm mat/koldtbord i en dåp?

Huff da, Tjorven, det var ekstremt.

Vi holdt det til "minimum", dvs, slekta til dåpsbarnet, ikke vår. Men vi inviterte en oldefar med følge (de kom ikke), en oldemor, mormor og morfar, bestemor med følge, følgets to døtre (følget og døtrene kom ikke) besten med samboer og sønn, onkel og tante, tante, og tante. Med oss to og dåpsbarnet i tillegg ble det nok folk syntes jeg, og vi hadde ikke plass hjemme, og stressa med å få tak i lokale, men fant da en løsning.

Heldigvis, mamma kom helga før og hjalp meg med alt det praktiske, inkl å bære det gråtende dåpsbarnet på kveldene, og frustrasjonen da han ikke hadde avføring på flere dager og åpenbart hadde vondt i magen (selv om HS sier det er helt normalt hos ammebarn) Den delen ordna seg heldigvis kvelden før dåpen. Men å ha mamma der til å organisere, var rett og slett nødvendig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no