Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn?
De er helt flotte! 57 36,54%
De er grelle! 17 10,90%
Jeg bryr meg virkelig ikke... 21 13,46%
Noen av dem er fine, andre er mindre fine. 61 39,10%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 17:43   #21
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg syns dei er heilt fine eg. Kunne ikkje ramla meg inn og kjøpt ekte bunad til små barn.

Jeg ser ikke motsetningen. Det kunne ikke ramle meg inn heller, men jeg kan ikke si jeg synes disse bunadene/draktene er fine av den grunn.

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

For å vere heilt ærlig overraske denne tråden meg. Trudde liksom at det var gjengs at "bunad" til barn var drakter kjøpt på Cubus og slikt.

Og igjen- trenger man å like dem?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:44   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Jeg synes det er forskjell på disse festdraktene. Noen er kjempefine mens andre bare ser billige og "syntetiske" ut. Her i huset har Prinsessa Hamarøybunad, mens lillesnuppa har festdrakt fra Cubus fram til neste år når hun forhåpentligvis passer den minste Hamarøybunaden.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:46   #23
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Jeg skulle gjerne hatt bunader til barna i alle størrelser, men selv om jeg hadde hatt penger til det hadde jeg nok prioritert anderledes.
Festdrakter er jo et flott alternativ, men jeg liker de som ligner hverdagsbunader best. Noen er veldig glorete!

Guttene har fått noen flotte drakter av sin bestemor i år. Til A har jeg strikket en kjole i bunadstema.
Ser ikke bort i fra at jeg legger ut bilde av barna i skrytetråd i morgen.

Når de ikke vokser mer i høyden skal de få bunader hele gjengen ,- om de vil ha.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:54   #24
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jeg ser ikke motsetningen. Det kunne ikke ramle meg inn heller, men jeg kan ikke si jeg synes disse bunadene/draktene er fine av den grunn.

Og igjen- trenger man å like dem?

Neida, en treng ikkje like dei eller syns dei er fine. Eg er berre overraska over at nokon tenke på dette.

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

J

Når de ikke vokser mer i høyden skal de få bunader hele gjengen ,- om de vil ha.

Det skal mine også. Gleda meg allereie til å sjå Storebror i Sunnmørsbunad som sin far.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:58   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg synes det er forskjell på disse festdraktene. Noen er kjempefine mens andre bare ser billige og "syntetiske" ut. Her i huset har Prinsessa Hamarøybunad, mens lillesnuppa har festdrakt fra Cubus fram til neste år når hun forhåpentligvis passer den minste Hamarøybunaden.

Signerer
Hadde de to yngste (gutter) ønsket å ha på festdrakt, skulle de fått

Jentene mine ønsket seg ikke bunad, ville de hatt skulle de fått Vestfoldbunad til kofirmasjonen

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:59   #26
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Ekte bunader er selvsagt finest, men i voksealderen ville jeg ikke på spandert bunader til alle tre hver som skal fornyes annethvert år!

Har kjøpt festdrakter til alle tre jentene mine, og synes de er fine. De bruker dem jo kun et par ganger i året.

Eldstejenta mi på syv ønsker seg ekte bunad, og det skal hun få når hun blir større.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:06   #27
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Synes "uekte"bunadene er kjempe fine jeg da!
Jentene mine har hver sin. Gutten min har ikke. Kanskje til neste år.. vi får se.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:07   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Jeg ønsker et svar som sier noe sånt som; noen er fine og noen er mindre fine.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:09   #29
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes mange av dem er fine og jeg er ikke spesielt opptatt av hva de kalles.

Enig med deg

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:11   #30
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Emma var forresten ekstremt nydelig som treåring i drakt fra Cubus.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:17   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.890
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Jeg synes mange av dem er riktig fine. Jeg er ikke typen til å kjøpe verken bunad eller festdrakt til noen i husstanden, men om jeg hadde vært det, ville jeg nok ikke prioritert å bruke penger på ekte bunader til barn i voksealderen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:59   #32
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.110
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Jeg er enig i at de bør kalles festdrakter, men det er jo mange fine da

For å være helt ærlig bryr det meg midt bak ryggen hva folk kaller dem. Mine to småttiser har hvert sitt nydelige eksemplar av sorten... vesten er dyp rød og skjørt/nikkers er sort. De kommer til å være helt uimotståelig vakre i morgen .

Lillesøster vil antagelig få arve en nordlandsbunad når hun blir litt større, men jeg har ikke en gang vurdert å kjøpe henne en i størrelse ett år .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:59   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Modde; er det mulig å få et alternativ til? Bare et lite et? *peker på tidligere innlegg*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:09   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Klart dette er fint!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Kopi av 251206 019.jpg (63,8 KB, 64 visninger)
Filtype: jpg 050517-10.jpg (38,8 KB, 64 visninger)
__________________
Gut 02 Jente 05

Sist redigert av Tussa : 16-05-07 kl 19:15.
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:10   #35
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Klart dette er fint!

Veldig fint!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:20   #36
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?



Kids of Norway har jo dette alternativet. (Disse er egentlig nikkers str 3 år. Holder lenge med andre ord.)
Egen vri med hjemmestrikkede gensere og hatter Mimmi har kjøpt i Tyrol.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:21   #37
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Synes dette blir en veldig oppkonstruert diskusjon. Så vidt jeg vet eksisterer det ikke ekte bunader til barn. Bunader er voksenplagg. Punktum. På samme måte som feks bikini er et voksenplagg. Og bunader til barn trodde ikke jeg ble regnet som "ekte" uansett hvor autentiske de er.

Noen festdrakter til barn er fine, andre er det ikke. Jeg er enig i at man ikke burde bruke ordet bunad om draktene, men det har ikke noe med om man synes ungene kan gå i de eller ikke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:21   #38
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Hønni, det er den Storebror har på bildet over her. Syns den er kjempefin. Han brukte sin størrelse to år frå han var 10 mnd til i fjor på 17.mai, 3,5 år.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:22   #39
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Klart dette er fint!


Veldig!


__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:23   #40
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.110
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Klart dette er fint!

Kjempefine! Men det er vel neppe festdrakter fra Cubus/OBS... eller?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no