Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-10, 22:51   #201
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Jeg tror regjeringen må gripe inn i denne saken. Helseministeren og politiet må gripe inn for å rydde opp i denne saken.

Det ble jo skrevet at politiet hadde henlagt saken. Flere ganger til og med. Det kan jo tyde på at intet straffbart har skjedd? Eller er politiet med på å drepe hjertesyke barn, de også? I såtilfelle ville jeg vel hatt mine tvil mht om helseministeren kan hjelpe, da er de nok med på det, hele røkla.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:52   #202
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Justisministeren må også komme på banen! Sykehusene er ikke alene om dette, mange andre er også med på dette fordi de skal spare penger. Men, det er en ting jeg ikke forstår her hvorfor SSE står frem med fullt navn, han viser til og med bilde av seg selv og sitt barn. Er han PR-kåt? Jeg leste om hans barn og det ser ut til at alt går bra med barnet. Barnet har en enkel hjertefeil, men han lager en stor sak av det.

Jeg tror justisministeren og direktøren for sykehuset er medlem i frimurerne som igjen konspirerer med Rockefellerfamilien og legemiddelindustrien for å totalt ødelegge alle barn i hele verden, slik at de kan ta over alt for å spise druer og drikke vin alene i et tempel av gull som de har bygget av pengene som er spart.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:53   #203
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og jeg som var sikker på at det var Jon Blund som man måtte ty til når det hadde gått så langt som dette. Damn, slått av Teofelia enda en gang.

Hvis det er en trøst, så var han et av de mulige valgene mine også. Sammen med julenissen.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:54   #204
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det er en trøst, så var han et av de mulige valgene mine også. Sammen med julenissen.

Er ikke Pulverheksa også en fikser da?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:54   #205
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det ble jo skrevet at politiet hadde henlagt saken. Flere ganger til og med. Det kan jo tyde på at intet straffbart har skjedd? Eller er politiet med på å drepe hjertesyke barn, de også? I såtilfelle ville jeg vel hatt mine tvil mht om helseministeren kan hjelpe, da er de nok med på det, hele røkla.

Ohhhh, jeg vet det. Det er Chemtrails all over again.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:55   #206
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis det er en trøst, så var han et av de mulige valgene mine også. Sammen med julenissen.

Takk, det hjalp. :snufser:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:58   #207
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg trooor ikke vi trenger en lov som forbyr folk å opprette dumme grupper på FB, som hevder idiotiske påstander (selv om det selvsagt hadde vært fristende).

Lover mot grovt injurierende utsagn har vi allerede, så der trenger man heller ikke justisminsterens assistanse.

Det hadde ikke vært dumt med en lov som beskyttet slike mennesker mot seg selv. Siden de ikke evner å se hvilken skade de påfører seg selv og i dette tilfellet også uskyldige, syke barn.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 22:59   #208
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det hadde ikke vært dumt med en lov som beskyttet slike mennesker mot seg selv. Siden de ikke evner å se hvilken skade de påfører seg selv og i dette tilfellet også uskyldige, syke barn.

har vi ikke allerede en lov mot det da? Barneloven? Barnevernloven?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:06   #209
MADCOW
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 15
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Justisministeren må også komme på banen! Sykehusene er ikke alene om dette, mange andre er også med på dette fordi de skal spare penger. Men, det er en ting jeg ikke forstår her hvorfor SSE står frem med fullt navn, han viser til og med bilde av seg selv og sitt barn. Er han PR-kåt? Jeg leste om hans barn og det ser ut til at alt går bra med barnet. Barnet har en enkel hjertefeil, men han lager en stor sak av det.

Du tar totalt feil, denne hjertefeilen er ikke enkel! Jeg kjenner til en del hjertebarnsforeldre som har mistet sine barn da de ble litt større. Jeg husker professoren på RH også har uttalt dette tidligere som jeg har lest. Men, nå kan de sikkert henteeksperter fra utlandet for å få hjelp.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:07   #210
MRB
Nybegynner
 
MRB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Du tar totalt feil, denne hjertefeilen er ikke enkel! Jeg kjenner til en del hjertebarnsforeldre som har mistet sine barn da de ble litt større. Jeg husker professoren på RH også har uttalt dette tidligere som jeg har lest. Men, nå kan de sikkert henteeksperter fra utlandet for å få hjelp.

Jeg har lest om en annen far som frontet slik som SSE gjør, men han fikk senere problem med barnet sitt og flyttet til utlandet. Jeg tror han skrev en bok og skrøt om RH. Men, han kommer ikke til å skryte om dem i dag. Jeg kan ikke forstå når SSE forteller at mange fortvilte foreldre har kontaktet han. Så vidt jeg kan se har han ikke legeutdannelse, medisinkunnskap eller erfaring med hjertemiljøet i Norge. Det eneste jeg vet er at han har et hjertesykt barn med en enkel hjertefeil. Jeg skjønner ikke hvorfor andre foreldre kontakter han i stedet for å kontakte legene, foreningene eller helsedep. At foreldrene kontakter SSE når de blir i tvil den kjøper jeg ikke. Han kan si hva som helst, men jeg kommer ikke til å være enig i det!

MRB er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:11   #211
MADCOW
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 15
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Dere trenger jo ikke være enige, men man kan ha forskjellige meniger. Jeg kan godt forstå at SSE er ivrig og angriper foreldrene som ønsker å reise med sin sønn for behandlig i utlandet. Det er ikke feil å kanskje føle seg engstelig og tenke på sine egne barn.
Er dere klar over mageoperasjonen som ble gjort på dette barnet mot foreldrenes vilje at barnets far er lederen av foreningen? Legen som sto bak denne operasjonen mistet jobben sin. Jeg så dette på Canal 5.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:11   #212
MRB
Nybegynner
 
MRB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg husker også å ha sett et TV-innslag fra USA som omhandlet den legen som forårsaket og laget problemer til lederen av foreningen. Det er stemmer at den legen mistet jobben sin, ikke bare denne legen, men også andre som var involverte mistet stillingene sine. Det som var merkelig med denne misforståelsen som skjedde mellom lederen og et sykehus i Boston var at Rikshospitalet var hovedårsaken til problemene som oppsto. Dette kan man finne på nettet også.

MRB er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:13   #213
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Jeg husker også å ha sett et TV-innslag fra USA som omhandlet den legen som forårsaket og laget problemer til lederen av foreningen. Det er stemmer at den legen mistet jobben sin, ikke bare denne legen, men også andre som var involverte mistet stillingene sine. Det som var merkelig med denne misforståelsen som skjedde mellom lederen og et sykehus i Boston var at Rikshospitalet var hovedårsaken til problemene som oppsto. Dette kan man finne på nettet også.

Kan du være så snill å linke da? I stedet for å hinte?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:14   #214
MADCOW
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 15
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Jeg husker også å ha sett et TV-innslag fra USA som omhandlet den legen som forårsaket og laget problemer til lederen av foreningen. Det er stemmer at den legen mistet jobben sin, ikke bare denne legen, men også andre som var involverte mistet stillingene sine. Det som var merkelig med denne misforståelsen som skjedde mellom lederen og et sykehus i Boston var at Rikshospitalet var hovedårsaken til problemene som oppsto. Dette kan man finne på nettet også.

Er det virkelig sant det du sier?

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:15   #215
MRB
Nybegynner
 
MRB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Ut i fra denne nyheten forsto jeg det slik. Det er også grunnen til at lederen anbefaler dette sykehuset til andre hjerteforeldre.
Det undrer meg hvordan denne lederen i foreningen hadde så mye makt i USA, det kan jeg ikke forstå!


MRB er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:16   #216
MADCOW
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 15
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Det er ikke uvanlig at enkelte folk har sine kontakter.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:16   #217
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Ut i fra denne nyheten forsto jeg det slik. Det er også grunnen til at lederen anbefaler dette sykehuset til andre hjerteforeldre.
Det undrer meg hvordan denne lederen i foreningen hadde så mye makt i USA, det kan jeg ikke forstå!

Hadde vært fint om du kom med en link.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:17   #218
MRB
Nybegynner
 
MRB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 24
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg er også veldig skeptisk til denne lederen i foreningen som anbefaler at hjertebarna skal reise til Boston. Han har mistet barnet sitt.

MRB er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:18   #219
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Ojsann, ble dette plutselig en popcorntråd?

Libra er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 23:18   #220
MADCOW
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 15
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Jeg har lest om dette i Dagbladet... Årsaken til at barnet døde var Rikshospitalet, men et sykehus i Boston reddet barnet hans, RH gjorde det de kunne for å stoppe utenlandsbehandlingen slik jeg har forstått det.

MADCOW er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no