Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor stor seng har du/dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvor stor seng har du/dere?
75 cm 0 0%
90 cm 0 0%
120 cm 5 2,20%
150 cm 61 26,87%
180 cm 126 55,51%
Større enn 180 cm 12 5,29%
Det har ikke du noe med/dustepoll. 1 0,44%
140 cm 5 2,20%
160 cm 21 9,25%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 18:15   #41
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

180. Mindre kan det rett og slett ikke være.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:15   #42
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

180.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:32   #43
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

180x200. Hadde 150 før, men synes det er deilig med stor plass og kunne ikke tenkt meg noe mindre enn 180 nå.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:33   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

180 her hjemme og føler vi må ha såpass.
På hytta har vi 160 og det går jo, men jeg liker det ikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:40   #45
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Vi har 180, syns den bør være såpass!

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:51   #46
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

240 cm. God plass er topp.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:58   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

180*200 cm. Jeg ville ikke hatt mindre. Den kunne godt vært større.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:16   #48
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Jeg øyner en gylden mulighet til at vi kan møtes omtrent på halvveien: 160-seng! Hvor får man tak i det, da? Har inntrykk av at de vanlige møbelbutikkene bare fører 120, 150 og 180?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:39   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

IKEA, rine.

Jeg har 140, tror jeg. God plass til meg og to barn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:40   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Hadde inntil nylig 120 seng. Vi er gooode kjærester. Har vært høygravid i 120-sengen to ganger, så mannen kan sove på ca 20 cm.

Nå har vi 180, men ligger i en klumpe på midten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:41   #51
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Vår seng er 180 cm.

Og jeg verner godt om mine 90 cm når vi sover.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:47   #52
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg øyner en gylden mulighet til at vi kan møtes omtrent på halvveien: 160-seng! Hvor får man tak i det, da? Har inntrykk av at de vanlige møbelbutikkene bare fører 120, 150 og 180?

Det er fordi at 160 er et svenskt standard mål. Så vil du ha det må du til Ikea eller Sverige. Bare ikke kjøp en stor madrass på det målet. Den holder ikke lengden. Kjøp heller to 80 madrasser og felles overmadrass. Da vi flyttet sammen kjøpte vi en 160 seng på Ikea. En stor rammemadrass. Det tok ikke lange tiden før vi hadde en hengekøyemadrass. Den gikk ned i midten noe som førte til at vi ramlet ned i midten hver eneste natt. Vi klagde på sengen etter 3-4 år og fikk tilbake penger for den.

Senere når jeg jobbet i en butikk som solgte madrasser lærte jeg hvorfor man ikke bør ha så brede madrasser. En ting er at det er nesten umulig å flytte på. Stort og vanskelig å få inn i bilen og gjennom dørene. Det andre er at en fjærmadrass med den bredden aldri vil klare å holde spennet over tid. Alle madrasser som er så brede vil få hengekøye i midten med tiden.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:49   #53
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Vi har 160 cm, den passer helt fint selv med barn oppi. Jeg liker og ligge inntil sambo

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:52   #54
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Vi hadde 180 cm og jeg kunne egentlig ikke tenke meg noe mindre. Men så flyttet vi og skulle kjøpe ny seng, og da flytter mine foreldre også og kjøper ny seng ...de hadde allerede en bare 6 mnd gammel Jensen Continental som de ikke kunne ha fordi madrassene var for mye for pappa, og vi fikk sengen av dem. Kunne ikke si nei til det og vi har derfor 150 cm nå. Funker greit det!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:54   #55
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Vi har 180 cm bred seng, og jeg skulle gjerne hatt større også, jeg får neller om noen er borti meg når jeg sover og samtidig så sprer jeg meg utover. 240 hadde vært passe. Om det ikke var noen barn i den også. Eller aller helst hadde jeg villet ha en 120 seng for meg selv på et eget soverom så det teller kanskje ikke hva jeg synes.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 19:58   #56
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Jeg valgte 180 fordi jeg liker å ha god plass. Jeg må kjenne at jeg har "rom" rundt meg når jeg sover.

Senga ble kjøpt da jeg var gift, og nå har jeg ingen mann, men jeg har uansett et barn eller to i senga om natta, så alene er jeg ikke.

Jeg kunne godt hatt enda større seng. Men det ville tatt litt mer plass og jeg synes igrunnen jeg har lite nok soverom.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:01   #57
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Nå har vi 180, men ligger i en klumpe på midten.

Vi kunne også klart oss men 1m eller mindre- ligger i klump vi og, ikke i midten jeg klint inn i et hjørne og gubben mer eller mindre på toppen -:ikke fuldt så gode kjærester: hmpf

Nærkontakt våken fiiint- 90kg mekanikergamp som dyne ikke så fint.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:19   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Eller aller helst hadde jeg villet ha en 120 seng for meg selv på et eget soverom så det teller kanskje ikke hva jeg synes.

Der er jeg og, men vi blir visst skilt før det blir aktuellt har jeg fått beskjed om.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:25   #59
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

180 cm. Fantastisk
- bortsett fra at man føler seg en smule borskjemt i besøk hvor vi gjerne blir dytta sammen i 120-senger

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:27   #60
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stor seng har du/dere?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi har 180 cm bred seng, og jeg skulle gjerne hatt større også, jeg får neller om noen er borti meg når jeg sover og samtidig så sprer jeg meg utover. 240 hadde vært passe. Om det ikke var noen barn i den også. Eller aller helst hadde jeg villet ha en 120 seng for meg selv på et eget soverom så det teller kanskje ikke hva jeg synes.

Jeg er vel litt på din planet her
- vi sover ikke sammen når jeg er gravid eller ammer, sånn i hovedtrekk. Når jeg er gravid blir jeg kvalm av mannen , og når jeg nattammer, må jo babyen ha en meter for seg selv. Å ligge tett inntil et spedbarn har jeg merkelig nok ingenting imot.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no