Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du juleservise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 17:21   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du juleservise?

Vi har et penservise som vi kun bruker til jul - så om vi da skal ha juleservise - når skal vi da bruke penserviset? Kun til nyttår, liksom?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:23   #22
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei. Vi har ett sett fint servise som vi bruker i helgene og til fest.

Juleservice er det iallefall dårlig med.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:25   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Juleservice er det iallefall dårlig med.

Hva er egentlig juleservice? Er det at noen fikser julen for deg? I så fall har jeg det.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:25   #24
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du juleservise?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hva er egentlig juleservice? Er det at noen fikser julen for deg? I så fall har jeg det.

Ja, der ser du. Vi har det ikke - vi fikser selv.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:27   #25
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du juleservise?

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:34   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du juleservise?

Juleservice har vi egentlig ja, vi feirer jo jul hos mine foreldre eller svigers, annethvert år...

Men vi har juleservise også, som vi bruker alle adventshelgene. Vi har "festive memories" fra Villeroy & Boch, men det ble sluttsolgt i fjor sommer, så det er vel ikke så lett å få tak i lenger

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:35   #27
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, har litt lyst på nisse krus fra porsgrun porselen.
:skynder seg ut for å lese den andre servise tråden:

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:50   #28
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har et som i sin tid var vervepremie i bokklubben. Det er kjempestilig og jeg er kjempeglad i det!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:53   #29
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, det har jeg ikke. Har ikke behov for noe slikt heller.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:55   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du juleservise?

Ja det har vi. Det brukes hele desember.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:59   #31
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har krus og frokostasjetter - disse er i bruk i hele desember. Serien heter Holly og er kjøpt på Til Bords



Når det gjelder middagsservise, så har jeg et hvitt penservise som stort sett bare er i bruk i jula

Dette er nytt hos Til Bords i år forresten:

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:07   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du juleservise?

Vi har noen kaffekopper og asjetter som vi fikk av naboen til svigers (hun er død nå). Hvor de er nå, det vet jeg ikke. Kommer ikke til å samle på noe annet, for vi har ikke så mye oppbevaringsplass til sånt. Og så greier vi oss finfint uten.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:19   #33
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei, har ikke juleservise og ønsker meg det heller ikke! Holder lenge for meg med litt julete servietter.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:28   #34
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har. Selvsagt har jeg det.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:42   #35
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg hadde ikke.. og hadde aldri tenkt tanken på å ha det, før mamma kjøpte til meg og formante at slik bruker man i jula!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:48   #36
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har, kjøpte på Bohus (tror jeg det var) for noen år tilbake, og det hentes frem første søndag i advent og brukes som hverdagsservise frem til jula er over. For meg er det en del av julepyntingen i huset, men på julaften bruker vi penserviset og ikke juleserviset.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:06   #37
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du juleservise?

Jeg har fått et nå, som står pakka bort og venter på jul. Har arvet det, synes det var koselig når muligheten var der. Vi har ikke noe spesielt penservise heller, og det hadde uansett bare blitt brukt i jula.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:14   #38
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Har du juleservise?

Vi har Nisseserviset fra Porsgrund. Bruker det hele desember. Syns det er koselig å ta det fram.

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:15   #39
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du juleservise?

Nei. Har bare slitt ikea hverdagstallerkener. Flinke Husmødre ville vridd seg i smerte av å se det.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:24   #40
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Har du juleservise?

Vi har juleservise. Type kaffe/frokost, ikke middag. Min unnskyldning er at det var en gave.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no