Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ingen halloween-tråd her, jo

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 11:11   #1
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ingen halloween-tråd her, jo

Det må vi ha.
Happy halloween.
Nå skal jeg måke og vaske huset, så skal all godisen og pynten frem og jeg skal kose meg skikkelig med å lage halloweenstemning utenfor døra.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:13   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ingen halloween tråd her jo

Jeg vurderer jaggu å måke huset jeg også. Alminnelig rydding ser ikke ut til å hjelpe nevneverdig.

Jeg har kjøpt inn snop, og kostymene til ungene er klare. Vi har aldri feiret halloween /allehelgensnatt, men gav etter for presset fra ungene i fjor.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:15   #3
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Så fint at det er flere her inne som liker halloween

Huset er rydda og jeg har begynt å tatt frem pynten. Godteriet er innkjøp og står klart i ei kurv. Det blir halloweenpynta bord og ekstra god kvelds i kveld (etter at ungene har gått runden). Gleder meg!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:16   #4
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Vi bor slik at vi som regel blir glemt av bøssebærer, avisbud o.l. så jeg har ikke kjøpt inn godterier og sånt. Men når jeg tenker meg om, så har vi noen rakkerunger til nabo, og det kan kanskje være lurt å ha noe i tilfelle de kommer, og hvis de ikke kommer så er det jo en god unnskyldning å spise det opp selv

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:17   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Jeg skal ikke pynte huset til Halloween, men Vesla skal kle seg ut som heks og gå på Halloweenfest. De skal spise grønn monstergrøt og gå en liten runde i nabolaget etterpå. Siden søsteren min er så grei og kommer og krepper håret til Vesla (sånn at alle skal bli skikkelig redde når de ser henne) så har jeg invitert henne og kjæresten på middag. Skal lage et lite festmåltid tenker jeg. Fylte kyllingfileter surret med strandaskinke, råstekte poteter og soppstuing. :matvrak:

Ja, også har jeg kjøpt karameller av ymse slag til eventuelle halloweengjester. Tidligere har det ikke vært så mange, så kanskje blir det litt dumle på meg også. :slikkemunn:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:18   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Jeg skal legge inn bilder av gresskarene våre litt senere. Vi feirer ikke Halloween, men onkel og tanten min er fra USA, flyttet til Norge for 2 år siden og da må vi jo feire litt med de!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:25   #7
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Jeg skal gå sammen med gutta mine, og det blir første gang for min del. I fjor gikk de sammen med en venninne og hennes barn. Kommer til å kjøpe inn godis, men pynter ikke noe utover det.

Siden jeg er fersking så må jeg spørre; Hva gjør man hvis de som åpner døra sier "knep"? Min sønn foreslo at han skulle si "BØ!", som jeg forsåvidt synes er en god ide. Flere gode forslag?

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:27   #8
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Jeg rydder litt, men lar spindelvevene være.. Guttene laget gresskarlykt i går kveld, jeg har ristet frøene med hvitløk nå. Så skal jeg lage enten amerikanske popcornballs eller glaserte epler, avhengig av hva se har på nærbutikken i dag. Snop og skumle kostymer er hentet fram og storebror gleder seg like mye som til jul!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:50   #9
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Knoll og Tott skal gå halloween i kveld, en som sabeltann og en som dinosaur. Vi har pynta med to gresskar menner og godis står klart.

HAPPY HALLOWEEN

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:57   #10
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Vi skal feire Halloween i den forstand at vi har kjøpt gresskar, skal lage monsterpizza og spise godteri og bare kose oss litt ekstra sammen vi fire i kveld. Har kjøpt inn litt ekstra godis som vi kan gi bort også dersom det kommer noen på døra, men vi har ingen ringeklokke, så det spørs vel.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 12:28   #11
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Tenker vi feirer litt Hallo vin i kveld jeg.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 12:30   #12
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Siden jeg er fersking så må jeg spørre; Hva gjør man hvis de som åpner døra sier "knep"? Min sønn foreslo at han skulle si "BØ!", som jeg forsåvidt synes er en god ide. Flere gode forslag?

Da kaster man råtten frukt og grønnsaker på husveggen.
Og tisser på postkassa til de slemme folka.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 12:46   #13
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

På Radio1 i går presterte det å bli sagt "Knask eller knark". Jeg flirte godt og måtte flire enda mer når de kom med en beklagelse etter pausen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 12:49   #14
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Jeg skal på Halloweenfest i dag jeg. Hjemme feires ikke det Halloween, tror ikke de går glipp av så mye.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 13:03   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Min favoritt; til venstre; GOLLUM!




Her er min:


Her er Onkel sin Obama









Samboeren min sin:

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 13:18   #16
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Tenker vi feirer litt Hallo vin i kveld jeg.


Hørtes lurt ut.

LilleLeo:

Sybil: Er det virkelig gresskar?? Så flott de er.


Jeg har gått fra å være helt anti halloween til å syns at det er helt greit etterhvert som ungene har vokst til. Vi har pyntet hjemme. Storebror tar med minstebror til naboene en liten runde før han går sammen med kompisene sine. 6 åringen skal på fest sammen med guttene i klassen. Vi har også kjøpt inn godis til de som måtte ringe på her. Har innprentet ungene til å ikke ringe på der de ikke har på utelys eller om det står lapp på døra.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 13:20   #17
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Sybil: Har dere laget alle de der selv?
Dødsfine!

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 13:34   #18
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Sybil: Har dere laget alle de der selv?
Dødsfine!


Ja, og i fjor vant jeg men jeg nådde ikke opp i år Desverre har jeg ikke bilde av fjorårets mesterverk. Det finnes mange mønster på nett, dere kan søke på "pimpkin carving" osv så finner dere mønstre! Det blir veldig kult som dere kan se.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 13:35   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Tenker vi feirer litt Hallo vin i kveld jeg.

Her også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:40   #20
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Da kaster man råtten frukt og grønnsaker på husveggen.
Og tisser på postkassa til de slemme folka.


Jeg vurderte det, men tenker vi tar "BØ!" versjonen, jeg.

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.



Jeg har gått fra å være helt anti halloween til å syns at det er helt greit etterhvert som ungene har vokst til.

Samme her. Jeg pleide til og med å koble ut ringeklokka da Storebror var liten, de ringte alltid på midt i leggetiden, og han syntes i tillegg at det var kjempeskummelt. (Bor i blokk, så da er det liksom ikke noe alternativ å skru av utelyset.) I dag har jeg til og med vært på Nille og kjøpt inn godteri, og tenkte jeg skulle kle meg ut selv. Snakk om helomvending.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no