Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Veldedige julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 13:26   #1
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Veldedige julegaver

Hva synes du om å få veldedige julegaver og gir du det selv?


Sist redigert av Bærekraftig : 12-10-08 kl 14:30. Årsak: Glemte en d.
Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 13:40   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veledige julegaver

Jeg syns det er helt supert å få. Vi har jo alt vi trenger. Gir det gjerne bort selv også.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 13:42   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veledige julegaver

Hva er veledige? Mener du veldedige?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 13:44   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veledige julegaver

Helt toppers.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:09   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Veledige julegaver

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva er veledige? Mener du veldedige?

Det lurte jeg og på.

Og jeg skal bare anta at det er veldedige, og det bruker vi mye. Vi feirer ikke tradisjonell jul, og ingen voksne får julegaver. Her går det i veldedige gaver. Alle har det de trenger, evnt. så kjøper de det selv. Vi synes det er supert å få også.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:21   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veledige julegaver

Jeg synes det er kjekt å både få og gi.

Men jeg må være så ærlig at jeg synes det er hyggelig om det kommer i en grei blanding. Jeg er fremdeles så barnslig at jeg gleder meg stort over gavene som ligger under treet. Om det "bare" var høner og geiter, så er jeg ikke sikker på om entusiasmen hadde holdt hele julaften.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:28   #7
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Veledige julegaver

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva er veledige? Mener du veldedige?

Om du ikke skjønner, så trenger du ikke svare.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:36   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veledige julegaver

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Om du ikke skjønner, så trenger du ikke svare.

Neivel.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 14:38   #9
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Veledige julegaver

Vi fikk "bare" en veldedig gave i fjor, selv om det sto på ønskelista. Jeg tror kanskje man er litt redd for å gi slike gaver, for man er redd mottaker skal bli misfornøyd? Jeg kommer i år til å gi flere slike gaver, ikke bare "høns og bestemødre", men også leker, julepynt ol. fra nettbutikkene til Unicef, Plan, Sally Ann.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:01   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Veledige julegaver

Jeg hverken får eller gir veldedige gaver.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:04   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veledige julegaver

Stor fan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:13   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veledige julegaver

Kjekt å både få og gi. Vi ga geiter, kyllinger og den slags (Kirkens Nødhjelp, var det?) til voksne venner i fjor, og det ble veldig godt mottatt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:15   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veledige julegaver

Veldedige julegaver er helt topp, synes jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:20   #14
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Veledige julegaver

Vi har nå et helt gjennomført julegavesystem hvor størsteparten av julegavepotten i familien går til veldedigen formål. Det er "lov" til å gi små, billige, personlige/kreative gaver ved siden av, for de som liker å legge en fysisk pakke under treet. Hele familien, inkludert svigers og gamle oldeforeldre er med på ordningen.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 15:22   #15
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Veledige julegaver

Sambo var inne på å gi det til søsken med koner, og nevøer, samtidig som vi ville ønske oss det selv fra disse. Men pga at vi ikke visste hvordan det ville bli mottatt har vi valgt å gi gave til de (altså ting).

Selv kjenner jeg at jeg gjerne kunne fått det, byr meg litt i mot og gi og få kanskje ting som stort sett ikke blir brukt når vi kunne gitt og fått veldedige gaver.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 16:16   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Det ville vært helt fint å få noe sånt. Jeg har aldri gitt det bort selv, og kommer neppe til å gjøre det heller, men nå har vi liten familie og kjøper bare ting vi synes det er morsomt å kjøpe og som vi tror mottageren vil bli glad for. Hadde vi hatt mange å kjøpe til som ikke ønsker seg noe og ikke trenger noe, kunne vi sikkert vurdert det. Jeg bruker en del penger på veldedighet, og gjerne en tusenlapp ekstra i julen - jeg føler ikke at jeg "trenger" å bruke av julegavebudsjettet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 16:24   #17
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Jeg synes det er en grei og fin ting til dem som har alt og ikke ønsker seg noe. Men jeg har ikke noen slike rundt meg som jeg kjøper gaver til, vi har ikke alt, og jeg har masse jeg trenger, så jeg sitter pris på å få gave til meg selv når jeg feirer bursdag eller jul.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:02   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Jeg har aldri fått eller gitt veldedige julegaver, men hadde jeg fått det antar at jeg ville blitt glad for det. Det kommer kanskje litt an på fra hvem og i hvilken situasjon? Jeg har hørt folk som har fått en kort fra arbeidsgiver hvor det står at det er gitt en felles slump til et veldedig formål framfor oppmerksomhet til jul f.eks, og det synes jeg høres småtrist ut. Selv om jeg er aldri så for å gi til veldedige formål.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:09   #19
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Synes det er greit , har allerede bestilt endel fra Unicef.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 17:12   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Jeg er nok ikke helt der enda. Jeg er så barnslig at jeg digger å få gaver. Men jeg hadde ikke blitt sur om jeg hadde fått det. Men jeg ville ikke ønsket meg en sau eller noe dyr, og jeg hadde heller ikke gitt det bort. (Når jeg tenker meg om kunne jeg godt ha ønsker meg en fjernadoptert kenguru eller koala eller noe sånt... )

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no