Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 22:36   #41
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Smootie maker og popcorn maskin..., det tar gjerne et par år før de ubrukte kjøkkenredskaper her i huset vandrer fra kjøkken, til bod, via gang og ender opp på fretex eller det lokale loppemarkedet til forballaget....

Kaffetrakteren min er desidert oftest i bruk...Og så ønsker jeg meg faktisk raclette

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:42   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Hva er en smoothiemaker? Det må vel være det samme som blender? Jeg bruker min blender mange ganger daglig. Få denne smoothoemakeren deres opp fra kjelleren, folkens, det er utrolig sunt med smoothies.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:45   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Generelt: store aparater til å bruke til helt spesifikke ting ved sjeldne anledninger stikker seg ut som en gjenganger her, altså. Vi har også et fondue-sett og en ødelagt riskoker som fyllmasse innerst i hjørneskapet.

Små dupeditter er jo også ofte kandidater til denne lista. Vi har en sause-pipette, som vi bare har brukt èn gang, da vi lagde ribbe på julaften for halvannet år siden. Det er da altså en stoooor pipette-lignende sak, et sånt rør med en ballong som man klemmer på i enden. Den skal liksom være så fantastisk, i følge den gavmilde giveren, og den funket supert til å ta opp kraft og sprute den over ribba, uten å bli varm av stekeovnen, og uten å måtte ta ut ribba. Men det var også det. Nå bruker Kaninungen den som leke.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:07   #44
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og så har jeg tre sånne bananfutteral. De ER gode, de virker helt etter hensikten, men jeg gidder aldri å bruke dem, så de samler støv.

Hva i alle dager er et bananfutteral?

Steinplata til å lage pizza på samler masse støv her, jeg brukte den som serveringsbrett til taco en gang.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:11   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Bananfutteral er en sånn skjev dildolignende sak til å ha rundt bananen så den ikke blir most i veska. :dårlig på å forklare og enda dårligere på å legge ut bilder:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:16   #46
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Foresten...jeg har en hvitløksskreller- det ser ut som- tja rett og slett en dildo ellernoe, den tror jeg går i søpla snart. Blir aldri brukt og står i allefall ikke fremme

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:20   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Apropos hvitløk. De der kortene man skal skrape hvitløk med ser jo helt totalt waste ut. Eller så bruker jeg for mye hvitløk. Kunne aldri tenkt meg å prøve et sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:22   #48
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Hva i alle dager er et bananfutteral?

http://bananskall.no/

  Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:23   #49
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Apropos hvitløk. De der kortene man skal skrape hvitløk med ser jo helt totalt waste ut. Eller så bruker jeg for mye hvitløk. Kunne aldri tenkt meg å prøve et sånt.

hva er det for noe?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:25   #50
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bananfutteral er en sånn skjev dildolignende sak til å ha rundt bananen så den ikke blir most i veska. :dårlig på å forklare og enda dårligere på å legge ut bilder:

En skjev dildolignende sak.
Takk for forklaring!

Opprinnelig lagt inn av MillyMollyMandy, her.

Foresten...jeg har en hvitløksskreller- det ser ut som- tja rett og slett en dildo ellernoe, den tror jeg går i søpla snart. Blir aldri brukt og står i allefall ikke fremme

Hvitløksskreller? Finnes det virkelig? *ler*

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Apropos hvitløk. De der kortene man skal skrape hvitløk med ser jo helt totalt waste ut. Eller så bruker jeg for mye hvitløk. Kunne aldri tenkt meg å prøve et sånt.

Kort? Skrape hvitløk? Å herregud jeg ler! Er det mulig å finne opp så mye rart.
Hvitløk er jo det enkelste i verden å håndtere, legg under knivbladet og trykk, vips løst skall og halvmost fedd klart til finhakking.

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

http://bananskall.no/

Tusen takk!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:32   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Godt jeg kan bidra til litt latter i hverdagen.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare de hvitløkskortene. De ser ut som bankkort, men har ruglete sider, så man kan skrape hvitløken. Det ser helt fjernt ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:38   #52
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Godt jeg kan bidra til litt latter i hverdagen.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare de hvitløkskortene. De ser ut som bankkort, men har ruglete sider, så man kan skrape hvitløken. Det ser helt fjernt ut.

he he, det var jo litt rart. jeg har kjøpt meg en liten rasp, så jeg kan raspe hvitløken rett i gryta, men det gjenstår å se om det funker.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:40   #53
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Frityrkokeren står uåpnet i esken sin. Fikk den i gave og hadde oppriktige ambisjoner om å lage hjemmelagede falafler. Men hvorfor lage selv når man bor midt i falafelsida av byen

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:45   #54
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Riskokeren, brødbakermaskinen, popcornmaskinen, paiformene, iskremmaskinen, toastmaskinen og sikkert mange andre ting jeg har liggende rundt i skuffer og skap og aldri bruker.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:46   #55
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Godt jeg kan bidra til litt latter i hverdagen.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare de hvitløkskortene. De ser ut som bankkort, men har ruglete sider, så man kan skrape hvitløken. Det ser helt fjernt ut.

Det høres helt fjernt ut og!
Jeg må kikke etter dem neste gang jeg er på kjøkkenutstyrsbutikk.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:46   #56
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Vi kunne startet en byttering her! Jeg er avhengig av brødbakemaskina mi, i alle fall!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:48   #57
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Frityrkoker, riskoker, vaffeljern og brødbakermaskin er maskiner som er hyppig i bruk her. Det er morsomt å se hvor forskjellige vi er.

Brødbakemaskina bruker jeg hver gang jeg skal sette pizza eller bolledeig, i tillegg til at jeg baker brød i den.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:50   #58
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Jeg har kjempelyst på brødbakemaskin.
Men frityrkokeren min kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har brukt. Og jeg som ønsket meg den i over et år før jeg fikk den.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:53   #59
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi kunne startet en byttering her! Jeg er avhengig av brødbakemaskina mi, i alle fall!

To sjeler en tanke! Jeg har allerede staret en tråd om det her!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:58   #60
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Iskremmaskinen, munkejernet og brødristeren er mer eller mindre ubrukte apparaturer, til tross for at vi har hatt dem i ti år. I tillegg har svigerforeldrene mine kjøpt inn ikke mindre enn tre damprister til å dampe grønnsakene i gryte. Vi bruker dem aldri, og jeg gjemmer dem bort så snart svigersene har reist herfra. -Så ender de opp med å kjøpe ny neste gang de er innom.

Forresten er kaffetrakteren/cappuchinomakeren mi fra bokklubben noe som snart sendes ut av huset. Salatslynga får et par sjanser til. Den ser jo litt lekker ut i hvert fall, men jeg gidder egentlig aldri å slynge salaten. Blenderen våknet fra de døde i dag, etter to år i skuffen. Den skal brukes mye videre i sommer.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no