Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 19:22   #21
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Ganske moro å se hvor ulike vi er forresten. Noe av det dere andre nevner er i nesten daglig/ukentlig bruk her.

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Noe jeg fikk den ene gangen jeg hadde Tupperwareparty hjemme hos meg. Kort sagt en bolle som man har oppi en litt større, med varmt vann mellom som skal holde maten varm. Aldri brukt, vi spiser når maten er klar, og ved selskaper setter jeg ikke noe hvitt og burgunder-farget plast på bordet åkke som.

Denne er jo suveren!

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Brødbakemaskin og riskoker, har ikke brukt de.

Baker brød hver dag (har gjort det i 3 år nå) og koker ikke ris uten riskoker.

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Det må bli paiformen min (pai er godt, men jeg liker helst å få det servert) og bake it easy formen min (fortsatt ubrukt, men skal se om jeg ikke får prøvd den en gang)..
For ikke å glemme gulrotskrelleren min. Totalt ubrukelig!

Avhengig av gulrotskrelleren min, og lager alltid ostekake i bake it easy formen. Pai lager jeg altfor sjelden, men bruker alltid paiform.

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Ananasskrelleren! Ikke bare er den stor og tar plass i skuffen, men jeg synes det er mye finere å servere ananas med skallet på.

Må jo bruke den, den er genial og man slipper søppelet ved bordet når man serverer.

Appelsinskrelleren fra Tupperware bruker jeg også hver gang jeg spiser appelsiner.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:38   #22
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Her er det brødbakemaskinen, jeg har rett og slett ikke plass til den på kjøkkenet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:45   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

men det er faktisk veldig enkelt å rense ananas med kjøkkenkniv!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:46   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Jeg liker ikke dørslag *schpesiell*

- jeg klarer alltid å helle ut vannet fra kasserollene uten å bruke det, mens mannen bruker det bestandig og det er noe herk å vaske opp

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:50   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

-kaffetrakter, men er litt usikker på om vi fortsatt har den et sted, eller om den ble gitt bort.
-toastjern, det brukes en sjelden gang, men kunne fint klart oss uten.
-vaffeljern, aldri brukt
-vannkoker, aldri brukt

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:54   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

-kaffetrakter, men er litt usikker på om vi fortsatt har den et sted, eller om den ble gitt bort.
-toastjern, det brukes en sjelden gang, men kunne fint klart oss uten.
-vaffeljern, aldri brukt
-vannkoker, aldri brukt

Det er utrolig morsomt å se hva enkelte synes er helt unyttig, og som jeg ikke hadde klart meg uten. Dvs det hadde jeg jo, men så lenge det er mulig bruker jeg alt dette nevnt over her.
Kaffetrakter og vannkoker hver dag.
Toastjernet et par ganger i uka kanskje, går litt i perioder.
Vaffeljernet mitt får du aldri.

  Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:36   #27
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Jeg må nok si brødbakemaskin og appelsinskreller.

Ellers så er jeg veldig glad i ananasskrelleren min, og bruker den flere ganger i uken.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:48   #28
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Salatslyngen. Herlighet, glemmer jo at jeg har den, det blir mye oppvask synes jeg, og den tar mye plass. Lurer på om den ikke blir gitt bort til loppemarked snart.

Ja, og brødbakemaskina, men det telles nesten ikke. Den har jeg allerede pakket ned i kjelleren.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:49   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Sånne hummer- eller krabbegafler. Ett eller annet sånt. Typisk firmagave, som ikke brukes her nord (bortsett fra ei jeg kjenner som bruker dem til å grave ut margen når ho spiser margebein )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:08   #30
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Vi har faktisk ingenting vi ikke bruker, mannen er veldig ryddig og flink til å kaste.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:19   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Denne tråden er nok ikke like nyttig som Mims kjøkkenutstyrstråd. Jeg bare lurer på om du har kjøpt eller fått noe tilsynelatende nyttig, men som bare samler støv. Min kandidat er en appelsinskreller, som jeg fikk etter å tålmodig ha hørt på plastikkprat i tre timer på et tupperwareparty en gang. Det er mindre pes å skrelle appelsiner uten den.




Det første som slo meg da jeg leste overskriften var denne appelsinskrelleren! Jeg har brukt den EN gang!

På andreplass kommer epledeleren fra Ikea. Jeg vet de fleste elsker denne, men jeg synes det er like raskt og mindre oppvask å bruke en helt vanlig kniv.

Forøvrig må jeg tilstå at jeg bruker kjøkkenmaskinen ufattelig sjelden. Den er sikkert bra, men inneholder så mange deler at jeg aldri tar den fram. Til gjengjeld bruker jeg håndmikser (også med eltekroker) og bolle mye. Blenderen også. Så jeg har liksom ikke behov for denne maskinen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:20   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Og så har jeg tre sånne bananfutteral. De ER gode, de virker helt etter hensikten, men jeg gidder aldri å bruke dem, så de samler støv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:23   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er jo mulig jeg en gang skal ha behov for å skrelle og skive MANGE epler.

Ja, jeg må innrømme at den var god de gangene jeg måtte dele epler i båter for 26 elever. Tre ganger i uka.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:29   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Jeg kom plutselig på at jeg en gang fikk en sånn fiskebeinpinsett i gave. Den var totalt unyttig. Vi spiser fisk med bein to ganger i året.

Appelsin: Dørslag er jo kjempepraktisk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:33   #35
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Frityrkoker! Fått av min far til jul for noen år siden, han elsker å kjøpe ubrukelig kjøkkenskrammel.

Den står gjemt i kjelleren og skal glemmes fram til vi får ut fingeren og har garasjesalg.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:47   #36
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Selg det til meg?
Har en venninne som skryter så veldig av sitt nemlig.

Gjerne det, men venninna di har sikkert et sånt her:


Jeg har ikke et sånt. Jeg har et som er totalt ubrukelig. Det ser ut som en stekepanne uten kanter, men går på strøm. Du må helle et veldig tynt lag røre på, eller aller helst dyppe jernet i røra. Pannekakene blir supertynne. Jeg skal spare deg for irritasjonen det er å ha det i hus

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:00   #37
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Gjerne det, men venninna di har sikkert et sånt her:


Jeg har ikke et sånt. Jeg har et som er totalt ubrukelig. Det ser ut som en stekepanne uten kanter, men går på strøm. Du må helle et veldig tynt lag røre på, eller aller helst dyppe jernet i røra. Pannekakene blir supertynne. Jeg skal spare deg for irritasjonen det er å ha det i hus

Slik som på bildet er mitt pannekakejern også og det er fantastisk. Det andre du nevner som du har som må dyppes i røra er det verste kjøpet jeg noensinne har gjort! Kjøpt på Netthandelen tror jeg! Men hva kjøper man ikke når bestemors fantastiske pannekakejern fra åttitallet (ja helt sant, da hadde de slike som den du viser bilde av, men enda bedre kvalitet) gikk dukken sånn brått og plutselig. Jo man googler, finner ett treff på pannekakejern på Netthandelen og kjøper ukritisk!

Takk til Jernia som begynte å selge et ordentlig et like etterpå. Det som skal dyppes i røra er gått til de evige jaktmarker!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:18   #38
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Steinplata til å lage pizza på er det noen år siden vi har hatt fremme.
Samme med toastjern og sjokoladefunduen.

Ellers har jeg vært ganske flink til å unngå ting som vannkoker, eggekoker, raclette osv som jeg vet jeg ikke har plass til.

Men sambo ønsker seg frityrkoker da...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:24   #39
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Poppcorn popperern. Fikk den i julegave for 1 1/2 år siden og den ligger fortsatt urørt i esken sin.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:29   #40
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er ditt mest unyttige kjøkkenredskap?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Poppcorn popperern. Fikk den i julegave for 1 1/2 år siden og den ligger fortsatt urørt i esken sin.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no