Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gleder du deg til 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Gleder du deg?
Ja! 57 38,78%
Nei. 40 27,21%
Tja, egentlig ganske likegyldig.. 48 32,65%
Nekter å svare. 2 1,36%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 17:21   #41
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei.
Vi har vurdert å reise bort, men ikke meget oss til å bestille noe, så det blir nok hjemmeværing den dagen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 17:21   #42
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei, jeg synes 17. mai her på østlandet er fryktelig masete. I tillegg forventes det at jeg skal gå med klassen min i toget, men tror jeg skal prioritere mine egne barn og deres tog i år.

Jeg kommer fra et knøttlite sted, hvor hele toget ble ca. 30 meter langt når hele bygda deltok. Det var akkurat passe crowded i is- og lapskaus-køen.

Jeg får fullstendig klaustrofobi av folkemengdene her og drar alltid hjem så fort som mulig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 19:41   #43
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja! Men jeg innrømmer at det blir bedre med pent og varmt vær enn når det er grått, surt og kaldt.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 20:02   #44
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 20:10   #45
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

En dag jeg egentlig gleder meg til, men i år tror jeg det kan bli litt kaotisk. Sambo er på jobb, og jeg har ennå ikke helt funnet ut hvordan jeg alene skal få til å følge, og plukke opp, to unger i barnetoget, på to forskjellige plasser, feks...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 21:08   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg har ikke det helt store hurra-forholdet til 17. mai, nei. Til nå har vi klart å reise på hytta og i fjor var vi faktisk på Legoland 17. mai... Men nå har Storebror allerede begynt å snakke om denne datoen, så nå er det slutt på å sluntre unna.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:17   #47
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg gleder meg til 17.mai, men mannen som er fra Danmark syns nok dagen er litt merkelig, og ville nok heller gjort noe annet enn å se på tog og vise seg frem i byen...Men god mat og familiekos blir jo uansett hyggelig.

I dag øvde korpset forbi huset vår. Jeg tenkte på at 17.mai må jeg da ha født, vi er blitt en familie på 4, og skal gå med vogn. Storebror skal lekemarsjere meg leketrompet og flagg og spise minst 5 is... Ble rørt jeg...:gravid og hormonell:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:23   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ikke så veldig. Det er en dag som er helt og holdent avhengig av godt vær for å bli vellykket synes jeg.
Vi har i år ansvar for opplegget på skolen etter toget også så det blir en hektisk dag, Bassen skal også gå i borgertoget for første gang så det blir nok stas, men også ekstra hektisk.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:29   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei, slett ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:42   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, jeg gleder meg. Men det er ikke sånn at jeg ikke får sove om natta akkurat. Jeg synes det er en koselig dag.

Det er vel litt hva man gjør det til selv? Men MÅ ikke gå i tog, selv ikke som skolebarn. Man kan jo velge hva man vil fylle dagen med. Jeg skjønner at mange strekker seg langt for at ungene skal ha det kjekt, men det er jo ikke nødvendig å gjøre så mye mer enn å se på toget og så gå hjem, hvis det er det man vil?

Vi ser på barnetog, stikker innom mine foreldre og ser litt på livet i byen. Ungene synes det er stas. Jeg har det hyggelig og treffer alltid noen kjente. That's it. Før vi fikk barn feiret vi om kvelden. Det "gidder" vi ikke lenger. :lat: Det er deilig med tidlig kveld etter en slik dag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:42   #51
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg liker godt den dagen, å det er en grunn for att vi feirer 17 mai tross alt. Men om jeg får feira den så mye i år er en annen sak, har ikke lagt noen planer siden jeg har termin 19 mai å alt kan skje. Men jeg håper jeg får se dattera mi i toget, har også kjøpt like bunader til barna i år så hadde vært koselig å sett det også.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:43   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

I tillegg forventes det at jeg skal gå med klassen min i toget, men tror jeg skal prioritere mine egne barn og deres tog i år.

Forventes? Hvem forventer det?

Jeg skal ikke gå i tog i år. Selv om det er godt betalt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:49   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Næsj. Jeg hater ikke, men egentlig kunne jeg tenkt meg å bare sitte på terrassen og drikke champis hele dagen.

I fjor på den tiden var det forresten like før fødsel. Jeg ser bedre ut i år, i det minste.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 17:56   #54
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg gleder meg til 17. mai, men ikke til at mannen skal ikle seg bunad. Det blir en dag full av klaging og stønning over dette varme klesplagget. I tillegg kan han jo ikke få flekker på den. Ergo må jeg ta barna hele den dagen, for det er jo ikke så farlig med min bunad. Bortsett fra det er 17. mai en fin dag!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 18:03   #55
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, jo, jeg gjør vel egentlig det. Det blir gøy med bunadene til meg og gutten, og så gleder jeg meg til champis og jordbærkake i hagen vår på ettermiddagen. Bare det blir fint vær, nå da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 18:10   #56
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Første alternativ. Jeg elsker 17.mai.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 13:22   #57
Gus
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
Gus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg elsker 17 mai, is, pølser, korps og det beste ansiktet til mine barn...

Gus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 14:40   #58
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg elsker 17.mai.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 18:30   #59
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Tja, storebror går i 1.klasse og skal selv gå i toget som går forbi i veien så om vi kan feire dagen SOM VI VIL og være sammen med barna som hører til vår skole og uten at svigerfamilien skal bestemme hva alle må gjøre så blir nok dagen fin, ja. Venter spent på programmet...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:18   #60
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg stemte nei, men nå har jeg endret mening. Vi skal nemlig på hyttetur allikevel.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no