Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gleder du deg til 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Gleder du deg?
Ja! 57 38,78%
Nei. 40 27,21%
Tja, egentlig ganske likegyldig.. 48 32,65%
Nekter å svare. 2 1,36%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-08, 19:50   #21
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, jeg gleder meg. Synes det er en veldig koselig dag.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:57   #22
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg hadde 15. dager til termin på 17. mai i fjor. Hadde kjøpt meg ny fin mammakjole, lakket neglene og satt opp håret, og følte meg så fin, så fin. Hadde store planer om å holde ut på grillfest og kose meg med armene fri for siste gang på lenge. Men jeg måtte hjem i syvtiden og legge beina høyt.
Da jeg så bildene noen måneder etterpå måtte jeg bare le; oppblåst, pløsete, hektisk rød i ansiktet og håret glinset og så fett ut, selv om det var nyvaska. Ja, ja. Jeg får ta det igjen i år.

Det har du meg på 17 mai. Om jeg ikke fremdeles har bevegelses forbud da. Får ikke gå mer enn 15 meter til dagen, utenom det man må inne i huset da, heldigvis. :latterlig:

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:59   #23
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

tja,.... stress og kav , forhåpentligvis ikke reg. Bestemor har fått alzheimer, og vi skal dermed ikke ha pølse og stappe hos henne i år som hvert år siden jeg ble født... Hun bor på hjem nå.... Dessuten skal jeg på seinvakt.... Merker det blir en merkelig 17.mai i år, men smilet og god stemning klistres på, for barna gleder seg!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:18   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Vi har mange pliktbesøk den dagen, for min egen del er det ingen høydare akkurat. Men, det er barnas dag synes jeg, vi ønsker å gjøre det til en fin dag for dem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:43   #25
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja! Men helst i år, siden jeg reiser på ferie da...

Ellers er jeg ikke overbegeistret for den dagen. (Jeg er korps-enke...)

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:48   #26
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Vanligvis gleder jeg meg til 17. mai, syns det er en hyggelig dag. I år gleder jeg meg ikke. Har fått tre invitasjoner og jeg vet at noen blir sure uansett hva vi velger. Det alternativet vi aller helst ville valgt utelukkes pga tradisjoner med venner vi alltid har feiret med. Tror dermed dagen vil bli stresspreget både for foreldre og barn.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:53   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, det gjør jeg! I fjor sto vi og ventet på barnetoget og tenkte med gru på dette året, når begge barna skulle gå i skoletoget og vi skulle stå der mutters alene. Så bestemte ei lita trulte seg for å komme likevel og vips så skal vi stå der med barnevogn igjen, ikke bare et hull i hjertet. Jeg gleder meg MASSE!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 21:11   #28
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg kan styre min begeistring. Jeg jobber i år. Har heldigvis fått byttet fra dag til kveldsvakt. På den måten får jeg med meg det meste. Ikke at det er så mye å gå glipp av men for ungenes skyld.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:55   #29
LinKa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

...


Sist redigert av LinKa : 24-11-10 kl 20:14.
  Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 23:59   #30
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg skal jobbe på 17 mai, hele dagen. Så nei, jeg gleder meg ikke..
Eneste positive er at lønna er da meget god

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 00:05   #31
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Jeg er på nippet til å ikke kunne fordra 17.mai, men holder ut så godt jeg kan for barnas skyld. Pliktdag de lux. Skulle ønske jeg følte det annerledes.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 01:28   #32
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

17. mai er en uting. Opp før Vårherre har planlagt dagen, stresse for å få mat i kropper som ikke vil ha frokost, men godteri og pølse med brød og ballonger, leite febrilsk etter parkeringsplass før toget går, fryse seg skvett i hjel i det samme toget med snøbygene eter seg inn i nakken, leite febrilsk etter ny parkeringsplass på skolen og risikere bot fra overivrige parkeringsvakter, sitte i en trekkfull gymsal sammen med folk man egentlig ikke liker, tømme lommeboka for å glede avkommet med tierprodukter fra Nille, komme seg ut av den selvsamme parkeringsplassen der man er parkert inne bare for å komme hjem og se at på slottsbalkongen har de svetteringer under armene og hatter from Hell.

Nei takk.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 08:04   #33
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei det kan jeg ikke si jeg gjør. Jeg gruer meg fakitsk noe så aldeles. Eldste nekter å gå i tog, så han må jeg bli hjemme med. De to små elsker tog i byen, så da må jeg dra med dem. Problemet er jo at jeg ikke kan dele meg i to. Får vel snakke med pappaen til eldste så ordner det seg vel.

Uansett så syns jeg 17 mai med tre barn er mors verste dag. Det er vasking, stryking og pussing av sølvting til langt på natt, så er det opp i otta for å få i seg frokost, heise flagg, gå over klærne, få på unger klær også var det det forgrømmade flagget man glemte det året også. Saumfere kjelleren og kott etter flagg. Panisk stryking av det. Plasserer dem i bilen, inn igjen for å få med seg resten. Midt oppi alt dette skal man ha klart å stelle seg selv.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 08:24   #34
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ja, nå så. Gjorde det ikke i utgangspunktet fordi ungene skulle være hos faren 17. mai-helga, men så ville han plutselig bytte. Ikke nei i min munn, selvsagt. Gleeeeeeder meg til å være sammen med ungene mine, som skal gå i skoletoget for første gang.

Vi bruker ellers å ta det med ro på 17. mai. Rolig frokost med bestemor og bestefar, se på tog, og deretter hjem til oss eller bestemor og bestefar for å spise litt kaker. Er det vær til det, ser vi borgertoget seinere - er det det ikke blir vi hjemme. Jeg synes det er en koselig dag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 08:26   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Ikke noe spesielt egentlig

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 12:32   #36
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

I år blir det en merkelig 17.mai. Lillemor skal til sin far, og jeg skal kun være sammen med Storemor. På en måte er det veldig greit, for da slipper jeg å ha han snikende i kulissene, men på en annen måte ser jeg ikke for meg 17.mai uten Lillemor. Samtidig ser jeg ikke helt for meg at han faktisk kommer til å ha henne, siden 17.mai faktisk er på en lørdag i år(=fest).
Men back to topic; Jeg er ingen stor fan av 17.mai, synes egentlig det bare er stress. Men jeg holder nå ut for deres skyld.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 12:33   #37
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har mange pliktbesøk den dagen, for min egen del er det ingen høydare akkurat. Men, det er barnas dag synes jeg, vi ønsker å gjøre det til en fin dag for dem.


Jeg synes det er mest stress og kav den dagen, men gjør selvsagt det jeg kan for at ungene skal få en fin dag.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 12:36   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Nei, den dagen er bare mas og styr og plikt fra ende til annen. Gleder meg til dagen er over.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 12:46   #39
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Synes dagen blir alltid hyggelig. Er været fint, er det en flott bonus, er det dårlig er det også greit.

Men akkurat det å stå i kø for å få kjøpt kaker, kaffe, brus, is etc er ikke rasende festlig, men igrunn helt ok det også.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 12:52   #40
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Gleder du deg til 17.mai?

Klart jeg gleder meg. Klart det er litt stress når vi skal ta i mot familie og venner på sodd og kaker etter borgertoget, men det er da verdt det uansett. 17. mai er en herlig dag for både små og store.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no