Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Har du fattigmannsølv i hus?
Ja, har omtrent bare det 1 0,64%
Ja, har endel, men har også annen pynt 14 8,92%
Nei, men har lyst på 9 5,73%
Nei, det liker jeg ikke 43 27,39%
Hva i all verden er det?? 93 59,24%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 20:54   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Jeg begriper ikke at disse nipstingene som er avbildet her, blir kalt for fattigmannssølv. På meg virker det bare som noe nytt, trendy innen "interiørverden". Noe av det er jo ganske greit, og sikkert like dyrt som sølv. Fattigmannssølv trodde jeg var nysølv.

Jeg har ikke hevet meg på bølgen, men har sett mye fint på ulike interiørbutikker.

Jeg leste om dette i et interiørblad i høst, der gjorde de forskjell på sølvplett, nysølv og fattigmannssølv, hvorav fattigmannssølv er av glass. Ble opprinnelig laget en del av på slutten av 1800-tallet/begynnelsen av 1900-tallet (tror jeg). Det sto at fattigmannssølv er skikkelig "hot" i antikkmarkedet, og ganske verdifullt, siden det er så skjørt og det meste fra den tiden har gått tapt (ikke så rart, når det er av glass). Da er det jammen bra man kan lage "nytt fattigmannssølv" med dagens teknologi . Sølvplett og nysølv derimot, er forskjellige metall-legeringer.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:57   #42
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Jeg kaster meg ikke på noen interiørbølger, og denne syns jeg faktisk er ganske stygg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:58   #43
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Sånt har jeg ikke sett . Verken på coop hus og hjem eller på Tilbords

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:00   #44
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nei, og ikke kommer jeg til å kjøpe noe heller. Jeg syns ikke det er fint i det hele tatt. Jeg har en venninne som nok sikkert kommer til å kaste seg på bølgen, så det er jo en fare for at jeg kommer til å få noe sånt til bursdag/jul, får krysse fingre for at jeg slipper.

Jeg synes det er snodig å gi bort gaver ut i fra egen interiørsmak. Jeg har fått noen slike gaver selv opp igjennom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:00   #45
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Hadde jeg bodd i en Sveitser-villa eller noe lignende, kunne jeg kanskje gått for en dempet variant av denne shabby chic-stilen.

Ettersom jeg bor i en "tidsriktig" bolig fra 1975, føles det liksom ikke helt rett å innrede med prismepyntede lysestaker, vaskevannsfat og paraffinlampe-lookalikes.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:04   #46
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Da er det jammen bra man kan lage "nytt fattigmannssølv" med dagens teknologi .

Hehe, ja det er jammen bra!

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:04   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er snodig å gi bort gaver ut i fra egen interiørsmak. Jeg har fått noen slike gaver selv opp igjennom.


Joda, men hun er bare sånn, men veldig snill altså Jeg tror kanskje jeg slipper fordi vi så på sånne greier når hun var her på besøk og da proklamerte jeg høyt og tydelig at jeg ikke liker det

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:09   #48
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Har aldri hørt om det

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:44   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er snodig å gi bort gaver ut i fra egen interiørsmak. Jeg har fått noen slike gaver selv opp igjennom.

Syns du?
Jeg synes ikke det er noe rart i det hele tatt at man kjøper noe man selv synes er fint når man skal gi bort en gave. Selv har jeg store problemer med å kjøpe ting jeg selv synes er stygt, selv om mottaker har ønsket seg det

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:45   #50
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Liker ikke.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:52   #51
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Liker heller ikke!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:54   #52
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Alle venninnene mine her i byen har sånt, i tillegg til prismelysekroner. ¨Jeg har ikke prismelysekroner.

Åh prismekroner
Det har jeg også

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:59   #53
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Huset mitt er gammelt(bygget 1900ca) Å det passer perfekt med shabby chic stil hos meg

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 22:07   #54
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Ja, for leenge siden

Jeg har masse,men har masse annet også.
Elsker shabby chic stilen

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:26   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Ikke liker jeg ordentlig sølv, så da kan jeg vel trygt slå fast at jeg ikke liker "fattigmannssølvet" heller.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:49   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Fattigmannssølv er lekkert, men bølge? Har noe, men også annen pynt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 02:05   #57
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Dette hadde jeg aldri hørt om før. En bølge?

.. men etter å ha lest tråden så kan jeg hvertfall si at jeg synes en del av dette er lekkert

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 07:18   #58
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Har ikke og liker ikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 07:26   #59
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Ja, for leenge siden

Jeg har masse,men har masse annet også.
Elsker shabby chic stilen

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 08:15   #60
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Har ikke akkurat hevet meg på bølgen, men synes det er fint, men dog ikke i store mengder.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no