Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Har du fattigmannsølv i hus?
Ja, har omtrent bare det 1 0,64%
Ja, har endel, men har også annen pynt 14 8,92%
Nei, men har lyst på 9 5,73%
Nei, det liker jeg ikke 43 27,39%
Hva i all verden er det?? 93 59,24%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 19:52   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Fattigmannssølv er egentlig lagd av glass, med sølv-farge f.eks. på innsiden. Det ser veldig rustikt ut. Jeg kjøpte te-lysestaker på Indiska til jul, det ble veldig stemningsfullt!


DET er det ja, det har jeg jo hørt. Jeg kjøpte noen på Ikea til jul faktisk, men de er helt blanke, ikke sånne rustikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:53   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

DET er det ja, det har jeg jo hørt. Jeg kjøpte noen på Ikea til jul faktisk, men de er helt blanke, ikke sånne rustikke.

Ja, hvor rustikt det ser ut avhenger jo av hvor dekkende sølv-malingen er. De "rustikke" er sikkert men å imitere de originale antikke lysestakene og vasene, som antakelig ser litt slitte ut..

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:54   #23
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Fant ikke et alternativ som passer. Jeg synes ikke jeg har litt når jeg kun har et fat som vi fikk i julegave. Jeg synes det fatet er fint, men det er mye i sjangeren jeg ikke synes er fint.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:55   #24
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Nei, jeg holder meg til gammelt sølv. Uten pussing ser det også ganske rustikt ut.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:58   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Det er tydeligvis en trend som har gått meg hus forbi. Ikke at det gjør noe, jeg syns ikke noe om den.

Men den kista kan vel ikke være i sølvfarget glass? Den var for øvrig det eneste jeg syns var litt fint av de viste eksemplene, jeg har noen mindre slike skrin jeg har fått av en kompis som bor i Pakistan.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:02   #26
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Jeg bryr meg døyten om stæsj er av ekte sølv eller ei. Det eneste jeg bryr meg om er at jeg liker det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:02   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Ser ikke ut som at det er en bøle på FP ihvertfall.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:06   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Jeg svarte "Hva i all verden er det?", men etter å ha lest tråden og blitt mer opplyst, ville jeg i stedet valgt "Nei, det liker jeg ikke".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:10   #29
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg svarte "Hva i all verden er det?", men etter å ha lest tråden og blitt mer opplyst, ville jeg i stedet valgt "Nei, det liker jeg ikke".

Chabby chic er definitivt ikke meg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:11   #30
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Hva i all verden er det??

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:13   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Nei, og ikke kommer jeg til å kjøpe noe heller. Jeg syns ikke det er fint i det hele tatt. Jeg har en venninne som nok sikkert kommer til å kaste seg på bølgen, så det er jo en fare for at jeg kommer til å få noe sånt til bursdag/jul, får krysse fingre for at jeg slipper.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:26   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Jeg har ikke noe sånt. Jeg har ordentlige sølvlysestaker jeg og så har jeg krystall. :snobb:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:29   #33
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Jeg trodde fattigmannsølv var nikkel jeg, ikke sølvfarget glass.

Jeg har ikke noe slikt glass, og tror ikke jeg vil ha det heller, jeg har derimot noen gamle lysestaker i nikkel.

Jeg bruker derimot sølvtøyet mitt (ikke bare bestikk).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:30   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Nope. Jeg er ikke noe nipsmenneske.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:43   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg trodde fattigmannsølv var nikkel jeg, ikke sølvfarget glass.

Jeg har ikke noe slikt glass, og tror ikke jeg vil ha det heller, jeg har derimot noen gamle lysestaker i nikkel.

Nikkel? Mener du nysølv eller en annen legering, eller brukes rent nikkel til noe? (Jeg trodde i alle fall "fattigmannssølv" refererte til nysølv.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:46   #36
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Hæ?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:48   #37
Virra
Superaktiv
 
Virra sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Virra er litt kulVirra er litt kulVirra er litt kul
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Jeg begriper ikke at disse nipstingene som er avbildet her, blir kalt for fattigmannssølv. På meg virker det bare som noe nytt, trendy innen "interiørverden". Noe av det er jo ganske greit, og sikkert like dyrt som sølv. Fattigmannssølv trodde jeg var nysølv.

Jeg har ikke hevet meg på bølgen, men har sett mye fint på ulike interiørbutikker.

Virra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:49   #38
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Ja, for leenge siden

Jeg har masse,men har masse annet også.
Elsker shabby chic stilen

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:50   #39
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Jeg har forresten store sølvfat med kubbelys å pynt på

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:53   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hevet deg på fattigmannsølvbølgen?

Opprinnelig lagt inn av Julekona, her.

Jeg begriper ikke at disse nipstingene som er avbildet her, blir kalt for fattigmannssølv. På meg virker det bare som noe nytt, trendy innen "interiørverden". Noe av det er jo ganske greit, og sikkert like dyrt som sølv. Fattigmannssølv trodde jeg var nysølv.

Jeg har ikke hevet meg på bølgen, men har sett mye fint på ulike interiørbutikker.

Det er ihvertfall dette som kommer opp når jeg googler fattigmannssølv.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no