Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir man julegaver uten å avtale?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 09:51   #21
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Å kunne glede seg over en uventet gave, og si takk for den er en god egenskap.

Nemlig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 09:51   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Hadde du hatt FRYKTELIG lyst å gi meg dette perfekte i gave, så kunne du vært såpass empatifylt at du hadde skjønt at du kunne gitt det utenom julen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 09:51   #23
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Jeg skjønner hva du mener. Julegaver er en litt "privat" ting.
Men vi er ulike og ulike grenser.
Det er ikke alltid lett å forstå hverandre om slike ting fordi det er da ingen som sier at de ikke vil ha gaver.
Og i hvertfall ikke me begrunnelsen av at jeg må kjøpe noe igjen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 09:58   #24
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Jeg har fått gaver uten at jeg har tenkt tanken på å kjøpe til personen jeg har fått fra. Jeg har syns det har vært litt leit med en gang, at jeg ikke har gave igjen. Men så har jeg tenkt at giveren sikkert ikke har forventet å få noe tilbake, i og med at hn kommer innom på kvelden lille julaften.

Flere ganger har jeg hatt lyst til å overraske noen med en uventet gave, fordi jeg ønsker å glede. Så har jeg latt være, fordi jeg har vært redd de skulle føle at de måtte gi noe igjen. Dumt at vi er sånn, det er nemlig veldig koselig å glede noen uten tanke om å få noe igjen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:04   #25
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Det er jo nettopp koselig å gi uten å forvente å få noe tilbake fordi en selv sitter med alle kortene på hånden. Sosiologen Marcel Mauss har skrevet en hel bok om dette (Gaven). Man kan ikke takke nei til en gave (det er i hvert fall frekt), og den moralske plikten man har til å motta en gave innebærer mye mer enn det å gi. Å gi og motta en gave er komplekse sosiale mekanismer som krever mye kulturell kompetanse å håndtere og varierer fra situasjon til situasjon. Det finnes ikke bare én standard for hva som er moralsk riktig, men mange ulike ut fra sammenhengen gaven gies/mottas i.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:13   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hadde du hatt FRYKTELIG lyst å gi meg dette perfekte i gave, så kunne du vært såpass empatifylt at du hadde skjønt at du kunne gitt det utenom julen.

Hvis jeg visste at du følte på den måten, så hadde det vel vært litt slemt av meg. Men jeg synes ikke jeg mangler empati selv om jeg fram til nå godt kunne ha funnet på å gi deg en uventet julegave. Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på en julegave og andre typer gaver.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:20   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvis jeg visste at du følte på den måten, så hadde det vel vært litt slemt av meg. Men jeg synes ikke jeg mangler empati selv om jeg fram til nå godt kunne ha funnet på å gi deg en uventet julegave. Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på en julegave og andre typer gaver.

Enig med Divine. Man kan ikke vite på forhånd at noen har et så spesielt forhold til julegaver kontra andre gaver, og det har ikke noe med mangel på empati å gjøre, synes jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:24   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selvsagt avtaler man. Noe annet er frekt og tankeløst når det gjelder julegaver.

Jeg har flere ganger gitt spontane julegaver, og jeg håper da virkelig at folk ikke har tatt det som et tegn på frekkhet!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:35   #29
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

JEg syns ikke det er nødvendig å avtale å gi gaver til hverandre. Jeg prøver å lære min 12 åring at man skal gi gaver fordi man ønsker det, ikke fordi man har en avtale om det. Hun har egentlig lyst til å gi til flere venninner enn hun har avtalt å gi til og jeg sier at det syns jeg da hun skal gjøre.

I fjor ga jeg gaver til noen venninner fordi jeg hadde lyst. Fikk gaver tilbake av noen av de, men forventet absolutt ikke det. Har ikke engang tenkt på at de ikke ga tilbake. I år valgte jeg å ikke kjøpe til de, men har likevel fått av noen av de. Jeg håper ikke de tenker på det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:45   #30
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har flere ganger gitt spontane julegaver, og jeg håper da virkelig at folk ikke har tatt det som et tegn på frekkhet!

Tja, ikke frekkhet kanskje, men jeg hadde nok ikke blitt særlig glad.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:51   #31
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tja, ikke frekkhet kanskje, men jeg hadde nok ikke blitt særlig glad.

Jeg håper virkelig ikke du er en av mine venninner. Jeg blir faktisk sjokkert.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:53   #32
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg håper virkelig ikke du er en av mine venninner. Jeg blir faktisk sjokkert.


Det må jeg si meg enig i. Hvorfor i all verden skulle man ikke bli glad når noen tydeligvis har tenkt på deg og ønsker å gi deg en gave? I alle fall når den kommer uventet. Da er det jo et tegn på ekte giverglede og ikke en "plikt" eller en avtale.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 10:57   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har flere ganger gitt spontane julegaver, og jeg håper da virkelig at folk ikke har tatt det som et tegn på frekkhet!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg blir faktisk sjokkert.

Jeg reagerer på samme måte. Jeg gir da ikke gaver for å få noe igjen? Å se på en uventet gave som en byrde og ikke som et kompliment og en fin gest blir en så negativ vinkling at jeg ikke helt klarer sette meg inn i tankegangen bak engang.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:01   #34
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Hvis jeg er ute på tur og plutselig kjøper en gave til en venninne fordi jeg fant noe som passet, så er det noe helt annet enn å kjøpe en julegave. Det er utrolig mange sosiale normer knyttet opp til akkurat julegaver (hvem gir man til, hva gir man, når gir man det, hvordan skal det pakkes inn, hva skal stå på merkelappen osv.).

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:01   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tja, ikke frekkhet kanskje, men jeg hadde nok ikke blitt særlig glad.

Det var nå en fryktelig trist innstilling. Jeg kan forstå at man føler at man burde gitt noe tilbake, kanskje, men å ikke bli glad for gaven i seg selv?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:02   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Man gjør visst det.
Her ramlet det inn intet mindre enn fem av klassekameratene til eldstejenta med julegaver og da synes jeg liksom valget er soleklart. Det nytter ikke å fortelle åtteåringer at jeg synes slik materialisme er noe herk.

Hvis jeg får gaver av venninner jeg ikke har kjøpt til, så føler jeg meg forsåvidt ikke ille berørt. Det er bare to av venninnene mine jeg kjøper virkelig ordentlige gaver til, resten får noe hjemmelaget eller en symbolsk "Takk for året som var"-gave. Noen får jeg gave igjen fra, andre ikke - jeg tenker hvertfall ikke over det hvis jeg ikke får.

Generelt blir jeg litt oppgitt av hele pakkehysteriet i jula, folk blir jo helt lobotomert så fort det nærmer seg desember.
(Hva? Penger i januar? Det er det da ingen som har? = sitat fra min søster )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:02   #37
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tja, ikke frekkhet kanskje, men jeg hadde nok ikke blitt særlig glad.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:02   #38
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Frekt å gi en gave? Makan

Det er frekt å være utakknemlig, syns jeg.

Jeg hadde heller blitt rørt om jeg fikk en uventet gave, men ikke dermed sagt at jeg hadde følt meg forpliktet til å gi tilbake. Det hendte i fjor, jeg ga ikke tilbake, men ved en annen anledning gjorde jeg det for nettopp å glede henne tilbake

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:03   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er utrolig mange sosiale normer knyttet opp til akkurat julegaver (hvem gir man til, hva gir man, når gir man det, hvordan skal det pakkes inn, hva skal stå på merkelappen osv.).

Er det virkelig det? Hvem man gir til kan jeg se at spiller rolle (og selv foretrekker jeg å gi "gjensidige" gaver, og gaver til noenlunde samme verdi), men er det virkelig veldig viktig hvordan de er pakket inn og hva det står på merkelappen? Det tror jeg aldri jeg har hørt før.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:04   #40
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Tja, ikke frekkhet kanskje, men jeg hadde nok ikke blitt særlig glad.

Ikke glad når noen viser at de setter pris på deg?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no