Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-17, 16:32   #101
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Hvis du har økonomi til å ta imot hele trinnet på besøk, går det vel greit med 200 kroner i året (synes forresten det er for mye, men dog...) i klassekassa også?
Jeg skjønner ikke helt det solidariske i å la være å betale, det er i alle fall ikke solidarisk mot oss andre som betaler hvert enste år. (Med mindre man går i fordomsfella og tror at alle som prioriterer å betale en hundrelapp er steinrike og har råd til å betale for ditt barn også, den tror jeg er ganske vanlig...)Det er heller ingen som vet hvem som betaler inn og ikke, så jeg kjøper ikke helt argumentet på den måten heller, kjenner jeg. Med mindre dere har en liste der klassekontaktene proklamerer hvem som har betalt og ikke, evt. hvor mange penger som er kommet inn, men det har jeg inntrykk av at er svært uvanlig.

Maverick: Jeg mente at du sikkert ikke hadde fått med deg om læreren betalte bussbillett for andres unger.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 16:42   #102
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis du har økonomi til å ta imot hele trinnet på besøk, går det vel greit med 200 kroner i året (synes forresten det er for mye, men dog...) i klassekassa også?
Jeg skjønner ikke helt det solidariske i å la være å betale, det er i alle fall ikke solidarisk mot oss andre som betaler hvert enste år. (Med mindre man går i fordomsfella og tror at alle som prioriterer å betale en hundrelapp er steinrike og har råd til å betale for ditt barn også, den tror jeg er ganske vanlig...)Det er heller ingen som vet hvem som betaler inn og ikke, så jeg kjøper ikke helt argumentet på den måten heller, kjenner jeg. Med mindre dere har en liste der klassekontaktene proklamerer hvem som har betalt og ikke, evt. hvor mange penger som er kommet inn, men det har jeg inntrykk av at er svært uvanlig.

Maverick: Jeg mente at du sikkert ikke hadde fått med deg om læreren betalte bussbillett for andres unger.

Det er ikke så veldig viktig for meg at du skal forstå det heller, altså

Her er det 100 i halvåret som er "greia".
Og lite som tyder på at alle bidrar. Halvparten kanskje?
Det er langt lettere å avsette en arbeidsdag, enn å bruke samme sum i kontanter. Men ja, vi har tatt imot alle guttenes trinn på besøk.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-17, 21:22   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Jeg syns det er helt greit å ikke betale inn til klassekassa fordi man ikke har råd eller lyst, og jeg syns det er fint at noen orker å ta det opp, men å mene at man lar være å betale ut av sympati syns jeg høres snålt ut.

Jeg syns slik luftslottet beskriver høres greit ut. Vi har av og til solgt lodd på avslutningene, til typ fem kroner stykket, og tatt i mot donasjoner. Det har fungert veldig greit, og har medført veldig lite press. Vi har også hatt en FAU-rep som uten å sjekke med foreldrene kjøpte et gavekort på flere tusen til en lærer, og etterpå mst epå penger. Vi var alle enige om at det var IKKE måten å gjøre det på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 20:45   #104
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Her diskuterer de å gi lærer fotballtur til England. Jeg syns det er helt sinnsykt, men ser ut som resten syns det er en god ide.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 20:46   #105
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Det går jo ikke an, hvordan skal lærer kunne ta imot noe sånt? Herlighet, folk!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 20:47   #106
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Her diskuterer de å gi lærer fotballtur til England. Jeg syns det er helt sinnsykt, men ser ut som resten syns det er en god ide.

Har læreren egentlig lov til å ta i mot en slik gave?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 21:00   #107
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Har læreren egentlig lov til å ta i mot en slik gave?

Det kan han umulig ha lov til.

Vi har kjøpt gaver til lærerne til ungene i dag - to esker med sjokoladehjerter til de som skal fortsette og en bok til den høyst elskede læreren til Storebror som avslutter i 7. klasse. Storebror kommer til å gå gjennom en real sorgprosess etter siste skoledag er jeg redd. Den mannen har betydd så utrolig mye for ham etter tre år med en lærer som knapt husket navnet hans i 2. - 4. klasse.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 21:42   #108
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Har læreren egentlig lov til å ta i mot en slik gave?

Jeg aner ikke. Jeg tenker at det er alt for mye og at det fort blir kleint for lærer å ta i mot en så stor gave. Jeg liker ham godt altså og unner ham en fin gave, men det er jo måte på. Dessverre er det mye tommel opp og "vi er med" på chatten ser jeg, så prøver å se om jeg kan formulere mine tvil uten å virke alt for kjip.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 21:45   #109
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Altså, siste uka har jeg fått purring på en gaveinnbetaling jeg allerede har betalt inn, "det blir jo ikke noe ordentlig fint om ikke alle betaler!", fått høre at en av ungene mine har fått beskjed av lærer (!) om å ta med penger på skolen til gave til en annen lærer (!) i morgen, og sittet i et FAU-møte hvor det ble ytret flere ganger "hvis folk ikke har råd kan de jo bare si i fra da!".

Blir litt oppgitt jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 21:57   #110
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Altså, siste uka har jeg fått purring på en gaveinnbetaling jeg allerede har betalt inn, "det blir jo ikke noe ordentlig fint om ikke alle betaler!", fått høre at en av ungene mine har fått beskjed av lærer (!) om å ta med penger på skolen til gave til en annen lærer (!) i morgen, og sittet i et FAU-møte hvor det ble ytret flere ganger "hvis folk ikke har råd kan de jo bare si i fra da!".

Blir litt oppgitt jeg.

Her endte vi med (jeg bestemte) å bruke 750 på gave til hver av lærerne. Gavekort på XXL og et smykke. Det er 30 kroner per barn, og det synes jeg er innenfor. Forslaget mitt til foreldrene var 25 kroner per lærer.

Ikke alle har bidratt (denne gangen heller), men erfaringsmessig så er det noen som ikke er med, noen som betaler akkurat og mange som slenger på litt ekstra. Så også denne gangen. Vi bruker overskytende til å arrangere avslutningsfest, og om det blir noen hundrelapper igjen så går de til en god sak.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:00   #111
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Fotballtur - og mas!

Her kom det inn en ordentlig anstendig sum, så jeg har kjøpt et epletre og to rabarbraplanter til barnehagen + nok jord til at jeg får plantet. Uten mas eller uggen stemning på noen måte. Ingen er blitt minnet på eller mast på.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:02   #112
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Her endte vi med (jeg bestemte) å bruke 750 på gave til hver av lærerne. Gavekort på XXL og et smykke. Det er 30 kroner per barn, og det synes jeg er innenfor. Forslaget mitt til foreldrene var 25 kroner per lærer.

Ikke alle har bidratt (denne gangen heller), men erfaringsmessig så er det noen som ikke er med, noen som betaler akkurat og mange som slenger på litt ekstra. Så også denne gangen. Vi bruker overskytende til å arrangere avslutningsfest, og om det blir noen hundrelapper igjen så går til en god sak.

Nei, selvfølgelig bidrar ikke alle. Noen vil ikke og noen kan ikke, og da kan man jo ikke beregne at det blir 30 kr pr elev når man "erfaringsmessig vet at det er noen som ikke er med".

Jeg synes det er helt vilt når det blir sendt ut purringer på beløp til lærergaver. Og når lærerne begynner å samle inn selv til kollegagaver.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:07   #113
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Jeg ville nok blitt SurmagaTM på vegne av gratisprinsippet hvis det ble noe mas, og her var det altså jeg som tok initiativ til gave.

Mas om noe sånt er veldig langt fra greit, og bidrar til et fullstendig unødvendig press. Det er mer en nok med skoleturer og barnebursdager osv. osv. til at de med trang økonomi får vondt i magen. Gave til noen som gjør jobben sin fortjener virkelig ikke en plass på den lista, selv i Verdens Rikeste Land. :koko:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:21   #114
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, selvfølgelig bidrar ikke alle. Noen vil ikke og noen kan ikke, og da kan man jo ikke beregne at det blir 30 kr pr elev når man "erfaringsmessig vet at det er noen som ikke er med".

Eh, litt spiss, eller?

Gavesummen bestemmes selvsagt ETTER at bidragene er samlet inn og vi ser hvor mye vi har i tillegg til tidligere lodd- og kakesalg

Jeg gidder ikke bry meg om hvorfor folk ikke vil betale inn til klassekassa. Det er nok av folk som VIL og som bidrar nok til at alle barna er med - og det er vel strengt tatt det viktigste? Etter noen år med barn i skole og barnehage, og dermed x-antall runder med behov for foreldreinnsats, vet man så noenlunde om hvilke foreldre som stiller opp i form av økonomisk bidrag, dugnad, transport eller annet, og hvem som ikke gjør det. Mulig noen aldri bidrar av prinsipp? Mulig de ønsker å gjøre egne greier? Ikke vet jeg

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:22   #115
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Blir ikke fotballtur til England. Flere fornuftige kom til ordet og vi går for noe i en normal prisklasse med pengene som står igjen på klassekontoen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:24   #116
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Blir ikke fotballtur til England. Flere fornuftige kom til ordet og vi går for noe i en normal prisklasse med pengene som står igjen på klassekontoen.

Det var godt Tanken var jo veldig snill, men jeg tipper at det hadde blitt vanskelig for læreren å ta i mot en så flott gave.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 22:47   #117
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Juniors lærer slutter nå etter å ha hatt de i tre år. Jeg tok kontakt med en annen lærer som har de og de har i dag tegnet og skrevet kort i hennes time som kontaktlærer skal få i en liten "bok" siste dagen. Jeg har skrevet en mail med velfortjent ros og takk. Gratis og en fin gave. Juniors klasse er ganske liten, men det er utrolig stort spenn både når det kommer til økonomi og når det gjelder å følge opp så det er et poeng å gjøre det slik at alle barna kan bidra.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 23:23   #118
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Her diskuterer de å gi lærer fotballtur til England. Jeg syns det er helt sinnsykt, men ser ut som resten syns det er en god ide.

Hæ? Da går det for langt. Det hadde jeg ikke tatt i mot, heller, en så stor gave er jo helt hinsides.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 23:40   #119
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hæ? Da går det for langt. Det hadde jeg ikke tatt i mot, heller, en så stor gave er jo helt hinsides.

Det ble med ideen heldigvis. Kom inn flere enn meg som syns det ble for mye og det ble styrt i en mer nøktern retning.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 02:06   #120
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Her ble det visst ikke gave på lærerne verken på det ene eller det andre trinnet til ungene mine i år. Jeg håper de ikke tar det ille opp, de vet vel at vi synes ungene har verdens beste lærere likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no