Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-14, 09:06   #21
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Jeg eeeelsker min Ankarsrum.
God kapasitet, relativt stillegående og jeg synes min lyseblå er knallfin.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 09:28   #22
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?







Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:16   #23
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Den der er faktisk eit bra forslag Olifant - fin maskin!
Sjølv har eg Kenwood Major - godt fornøgd.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:19   #24
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det har sine fordeler å være funksjon-over-form-ingeniør-firkantet.



Jeg ser at KA er finere enn KW, men jeg har i grunnen aldri skjønt at KW ikke er fin nok til å stå fremme på kjøkkenbenken. Spesielt Titanutgaven synes jeg er godt innafor.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:29   #25
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det har sine fordeler å være funksjon-over-form-ingeniør-firkantet.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.



Jeg ser at KA er finere enn KW, men jeg har i grunnen aldri skjønt at KW ikke er fin nok til å stå fremme på kjøkkenbenken. Spesielt Titanutgaven synes jeg er godt innafor.

Me three.

Den er jo ikke superpen og ruver ganske mye på kjøkkenbenken, men den får jobben gjort.

:ingeniør:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:35   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Jeg eeeelsker min Ankarsrum.
God kapasitet, relativt stillegående og jeg synes min lyseblå er knallfin.

De er superfine, men er ikke bollen bare 3-4 L? Hvor stor melmengde greier den?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:39   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Ikke ingeniør (derimot designer), syns Kenwood er veldig massiv, ikke spesielt pen og kunne ikke orket å ha den på benken på heltid. Men kunne gjerne hatt den inni et utdragbart skap, som sagt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:59   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Kenwood brukte å være så høy at den kunne komme i konflikt med listene på kjøkkeninnredinga. Jeg synes de ser litt mindre massive ut nå, så det er mulig det går fint nå. Den er jo ikke pen, men de vanlige er helt greie. Den titaniumsaken der det er bygget oppekstra rundt så den skal være stor og glatt synes jeg er alt for massiv.

Elektrolux assistent hadde vi før og den greide jeg aldri å få til å gjøre jobben skikkelig. Det kan godt være det var jeg som ikke hadde skjønt hvordan jeg skulle bruke den dog. Men den ser helt ok ut på benken.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 11:14   #29
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke ingeniør (derimot designer), syns Kenwood er veldig massiv, ikke spesielt pen og kunne ikke orket å ha den på benken på heltid. Men kunne gjerne hatt den inni et utdragbart skap, som sagt.

Ingeniør, og ikke designer her, men jeg syns likevel KW Major titanen vår gjør seg best i et skap. Ønsker meg et slikt skap med løftearm.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 11:35   #30
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Vi har nettopp kjøpt kMix fra Kenwood. Gul! Den har eltekapastitet på 1,35 kg. Vi hadde vel i utgangspunktet sett for oss en litt kraftigere maskin, men denne ble valgt fremfor Kenwood Major av estetiske hensyn.



Synes det går veldig greit å elte i to omganger, og så ha deigen over i en diger stålbolle til heving.

Den finnes i alle regnbuens farger.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 11:42   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Jeg kan gjerne kjøpe KA av deg, hvis den virker godt nok til å bake en og annen gulrotkake på Øen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 11:43   #32
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De er superfine, men er ikke bollen bare 3-4 L? Hvor stor melmengde greier den?

Den store bollen er på deilige 7 liter. Usikker på melmengden sånn på stående fot.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 12:02   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

De få gangene KA blir for liten til baking, så hiver jeg bare første deig i en stor bakebolle, til heving, mens jeg setter deig to. Funker som fjell.
KA er ikke perfekt, men jeg elsker den litt likevel

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 12:04   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Denne duger og tror jeg. Selv om den ikke er stor, men det er med to boller.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 12:27   #35
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Og jeg er verken designer eller ingeniør og syns KW like fint tåler å stå fremme som det KA gjør, hvis man først syns det er greit å ha en kjøkkenmaskin stående på benken. Jeg klarer virkelig ikke å se at KA er så mye finer enn en KW i titan. Begge deler skaper jo rot på benken.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 12:32   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og jeg er verken designer eller ingeniør og syns KW like fint tåler å stå fremme som det KA gjør, hvis man først syns det er greit å ha en kjøkkenmaskin stående på benken. Jeg klarer virkelig ikke å se at KA er så mye finer enn en KW i titan. Begge deler skaper jo rot på benken.

Men som du ser er det veldig delte meninger om hva som er fint og hva man vil ha framme på benken. Akkurat som med alt annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 12:45   #37
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Jeg registrer at jeg nok er en av få som synes Kitchen Aid er dritstygg. Jeg ønsker meg 1500w Kenwood Major i stedet for 800w som vi har nå, men den har uansett sitt eget skap med egen stikkontakt i, så den er lett å ta fram.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 13:03   #38
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Den store bollen er på deilige 7 liter. Usikker på melmengden sånn på stående fot.

Fant at den tar 5 kg! Denne skal jeg kjøpe når min KA ikke funker mer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 13:07   #39
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Du får kjøpt stor KA i Norge et sted, for en venninne av meg har gjort det. Jeg får deig til tre brød i den. Har en ti år gammel sak.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 13:08   #40
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Den store bollen er på deilige 7 liter. Usikker på melmengden sånn på stående fot.

Sjekket opp. Den tar 3 kilo mel, maks vekt på deig er 5 kilo.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no