Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-14, 12:51   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Jeg har fått et par kule bokser i metall (har puttet i telys og tennbrikketer) og et matchende fat av en snill venninne. Jeg har sett folk har slike fat på bordene sine som dekor, med litt forskjellige greier stående oppå... Og jeg husker at jeg tenkte at det var fint, men hva var det de hadde stående på fatet??

Forslag mottas.



Mvh Interiørnooben

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1535.jpg (12,7 KB, 464 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:52   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Jeg har sett stearinlys, kongler og engler.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:52   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Jeg kan ikke pynteting.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:54   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Kubbelys er vel ganske vanlig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:56   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Kongler! Det er fint! Må ut å plukke. Kubbelys har jeg registrert, og det er faktisk testet ut. .....Det så bare litt stusselig ut kun med kubbelys på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:57   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Vet ikke, men har du malt en sånn gammel mahognysjenk? Jeg er på jakt etter en sånn, og de er så vanskelig å finne i orignal stand.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:57   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

En liten vase med noen blomster? :kanikkepynting:

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:57   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Stearinlys og dilldall, har jeg sett på slike fat. Jeg har et lignende selv også, med noen steiner og skjell og lys.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:57   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kan ikke pynteting.

Jeg er heller ikke sånn kjempeflink, for det koster innsats. Men har lyst til å få det litt fint da.......Sette mitt eget preg på ting likzm. Det er bare det at jeg ikke har så mye eget preg når det kommer til dette. Liker ting som stammer fra naturen da. Bark, kongler, bilder av dyr etc.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:59   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vet ikke, men har du malt en sånn gammel mahognysjenk? Jeg er på jakt etter en sånn, og de er så vanskelig å finne i orignal stand.

Jeg kjøpte den malt. Kostet 400 kr på Finn.no. Har også en nyyyyydelig spisestue fra tidlig 1900-tall som er hvitmalt.

Det ligger da mange av de i orginal stand på Finn??

Se her.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:01   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Ja, det ligger mange, men det er ikke så mange som har riktige mål og er i god nok stand. Og i henteavstand fra meg. But I digress.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:02   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Stearinlys og dilldall, har jeg sett på slike fat. Jeg har et lignende selv også, med noen steiner og skjell og lys.

Dilldall? Syntes dette ble vel upresist. Men noterer meg steiner og skjell!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:03   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Svaret på spørsmålet ditt for min del ville vært: "Støv".

/ikke god på pynteting/

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 10-06-14 kl 13:50.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:04   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Mine to fat er langt mer romantiske i stilen, så mulig det blir litt kræsj, men jeg har stearinlys (flere av ulike slag på det største jeg har, inkludert noen telysglass), en liten pressglassvase som jeg evt putter noen blomster i og det er vel stort sett det akkurat nå. Til jul eller påske har jeg andre lys og evt en eller annen pyntefigur. På ditt fat ville jeg prøvd å få tre ting med forskjellig form og tekstur, så kanskje et lys, noe i glass og en eller annen dekordings i et annet materiale. Ikke at jeg har greie på sånt i det hele tatt, jeg setter sammen ting jeg liker å se på med noe som betyr noe for meg, så tilfeldige kongler og sånt havner ikke her. Hvis kongler ville jeg ha fylt hele fatet med det, i alle fall, som et fruktfat.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:07   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, det ligger mange, men det er ikke så mange som har riktige mål og er i god nok stand. Og i henteavstand fra meg. But I digress.

Bare å henge på Finn, så dukker det nok opp. Tok lang tid før jeg fant en jeg likte, (ville ha en som var malt), som var i OK henteavstand og som ikke kostet skjorta.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:10   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Mine to fat er langt mer romantiske i stilen, så mulig det blir litt kræsj, men jeg har stearinlys (flere av ulike slag på det største jeg har, inkludert noen telysglass), en liten pressglassvase som jeg evt putter noen blomster i og det er vel stort sett det akkurat nå. Til jul eller påske har jeg andre lys og evt en eller annen pyntefigur. På ditt fat ville jeg prøvd å få tre ting med forskjellig form og tekstur, så kanskje et lys, noe i glass og en eller annen dekordings i et annet materiale. Ikke at jeg har greie på sånt i det hele tatt, jeg setter sammen ting jeg liker å se på med noe som betyr noe for meg, så tilfeldige kongler og sånt havner ikke her. Hvis kongler ville jeg ha fylt hele fatet med det, i alle fall, som et fruktfat.

Jeg liker å se på kongler.

Skal ut å kjøpe kubbelys, plukke kongler og finne noe i glass.. kanskje en liten hjort eller en ugle eller noe? Har fått masse ideer her nå, så tusen takk!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:12   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Noen små lysestaker og små vaser med sommerblomster.

Eller hårspenner og legoklosser. :kan heller ikke pynte:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:14   #18
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Fin gråfarge, jeg ville gått for runde fine steiner fra min favorittstrand, og kubbelys i ulike gråtoner. Evt en liten vase med en blomst for å få inn litt farger.
Kunne sikkert vært fint som fruktfat også, både praktisk og dekorativt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:14   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Eller hårspenner og legoklosser. :kan heller ikke pynte:

Stein, pinner og ei skål med vann og løvetannhoder er klassikeren i de høydene ungene mine opererer i.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 13:15   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pyntefat? Hva i alle dager putter man på det?

Skjønner jeg må legge litt tid i dette. Må ut i skogen, en tur på favorittstranda og i butikken for å handle kubbelys. Setter av kvelden. (Tuller ikke).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no