Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 21:55   #21
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Vi har klikklaminat med flisemønster i gangen, og det har funka fint det i allefall. Kjøkkenet vårt var jo så smalt at vi ikke hadde plass til et bittelite spisebord engang. Vi har hele tiden sittet i spisestua og spist.
Jeg drømmer om en kjøkkenøy med spiseplass på ene siden i overgangen kjøkken/stue, siden det er her inntaket til ventilator er fra før. Da passer det greit å ha komfyren der fortsatt.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:06   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Vi har gammel stavparkett i mønster i stuen, og tilsvarende ville koster skjorten å få lagt. Vi har derfor valgt noe helt annet på kjøkkenet, svart klikk-laminat i flisemønster som er beregnet for kjøkken og rom med mye slitasje. Som en bonus var det billig, så det er ikke krise om vi bytter om noen år.

At pengene vi sparte på å kjøpe billig gulv forsvant i hvitevare-sluker, snakker vi ikke om ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:36   #23
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Det blir spennende å se hvordan dette blir.Jeg har fått mer og mer sansen for gummigulv, synes det er tøft med gummigulv på kjøkken.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:37   #24
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

For et spennende prosjekt. Gleder meg til å se resultatet, tror dere kommer til å få det kjempefint og ikke minst mer praktisk

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 23:13   #25
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Spennende!

Og dersom ungene dine er like slepphendte med serviset som mine, ligg unna flisgulv på kjøkkenet.

Laminat eller gulvbelegg. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg etter eller annet gummibelegg på kjøkkenet, men mannen insisterer innstendig på parkett, så det er like greit at vi ikke skal pusse opp.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:28   #26
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Da har vi hatt noen laaange timer på ikea. Begynner å se for oss hvordan dette blir nå.
Lidingø fronter har vi lyst på. De er offwhite. Denne benkeplaten http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00124086

Funker det da med eggehvite vegger eller blir det for hvitt? Vi tenker ferdigmalte panelplater. Ikke altfor mange farger å velge i der.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:33   #27
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Lidingö er malt i Bomull (NCS S0502-Y), som har tilnærmet samme fargekode som Egghvit (NCS 0502-Y), men framstår som gulere. Man ser tydelig forskjell på de to fargene sett opp mot hverandre; om man synes det bryter for mye, kommer jo litt an på smak.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 20:52   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Vi har Lidingö fronter og sort benkeplate (fra Fibo-Trespo) og det har jeg bestemt at passer finfint.


Vi skal ha lyslys grønn, også kalt "Sval sjø" på veggene. Jeg orker ikke ende opp med skittenhvite vegger fordi det kræsjer med hvitfargene. :dårlig erfaring:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:37   #29
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Jeg bare tenker litt høyt: den ene veggen blir helt borte av kjøkkenet, kun det som synes mellom over og underskap som ikke er dekket. Og der vil jeg antakelig ha sånne litt små fliser. Kanskje med litt farger for å sprite opp litt? Så har vi veggen ved vinduet der vi får benkeskap under vinduet, der vil det heller ikke bli så mye vegg som synes. Der den veggen fortsetter når kjøkkeninnredningen tar slutt er det i dag malt i fargen marrakesh.
Det er her vi kommer til å sitte og spise. Vi lar en tredje vegg være i stuens farger og uten å legge på ny vegg enn så lenge, den er i kaffe latte.
Saken er at vi er veldig glad i marrakesh-veggen vår (som har vært fondvegg i stua vår et par år) Og nå er vel mer farger på vei inn, er det ikke? Siden vi ikke har så veldig mye vegg som skal males, og kjøkkenet er lyst og med gode lysforhold lurer jeg på om ikke den fargen kan funke. Jeg vil ikke at det skal bli et for mørkt inntrykk. Den passer sikkert like fint til fargen på kjøkkenet som til kaffe latten vi har i stua.

Her er bilde av spiseplassen vår, tatt for noen uker siden. Veggen til venstre er nå da revet. Kanskje litt vanskelig å se noe annet enn Maskros-lampa vår, men. Gulvet er det vi legger videre inn på kjøkkenet.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 11:08   #30
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Ohoi, dere er i akkurat samme situasjon som oss. Vi bor i en bygård fra 1906 og har nå sakte men sikkert gravd oss ned, opp og utover til det opprinnelige kjøkkenet, dvs tregulvene, paneltaket og murveggene. En vanvittig jobb! Det gjenstår fortsatt ekstremt mye jobb men du verden som jeg gleder meg til det blir ferdig.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 11:27   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Oioi! Så spennende, det blir sikkert deilig når det er overstått. Men har ikke du egentlig en liten sylfersk en? :titter på signaturen:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 11:41   #32
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Det var kanskje noe ventetid, men ikke mye for vårt vedkommende. Og så var det veldig greit å bestille transport, synes jeg. Da tok andre jobben med å hente varene og bære det inn i huset. :lat: Så dyrt som kjøkken er, spiller det ikke så stor rolle om man betaler en tusen lapp eller to eller hva det var til transport.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:24   #33
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Oioi! Så spennende, det blir sikkert deilig når det er overstått. Men har ikke du egentlig en liten sylfersk en? :titter på signaturen:

Joda, men det er nå stort sett mannen som gjør jobben.
Den ferske sover jo en del, og særlig nå i varmen, så da spinner jeg rundt og prøver å få gjort masse.

Men atte, jeg vil gjerne ha flere synspunkter på marrakesh-fargen jeg. Tror dere den vil funke?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 17:30   #34
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Jeg tror det blir fint med marrakesh

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 17:37   #35
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Tror det blir veldig fint med den fargen!

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 20:03   #36
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Jeg tror også det blir fint med Marrakesh, men da tror jeg at jeg samtidig hadde valgt en litt frisk farge på flisene over kjøkkenbenken.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 20:54   #37
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg tror også det blir fint med Marrakesh, men da tror jeg at jeg samtidig hadde valgt en litt frisk farge på flisene over kjøkkenbenken.

Ja, jeg så for meg at det kan bli sprekt med litt friskt der, men nå er jeg fullstendig amøbe når det kommer til oppussing og smak da.
Kan jo da ta igjen fargen på flisene med gardiner og evt pynt, ikke sant?

Mannen legger gulv for harde livet, mens 11-åringen har fått rive ned en dørkarm, og er lykkelig for det. De andre guttene har laget motorsykkel-lyd dingser til syklene sine. Lett uorganisert kaos...

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:03   #38
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Ja, jeg så for meg at det kan bli sprekt med litt friskt der, men nå er jeg fullstendig amøbe når det kommer til oppussing og smak da.
Kan jo da ta igjen fargen på flisene med gardiner og evt pynt, ikke sant?

Ja.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:32   #39
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Lykke til! Det ser ut som et spennende projekt!

:følgermed:

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 16:08   #40
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Minimakeover av kjøkken blir til ekstrem oppussing

Mannfolket står på.
Nå er halve taket lagt, og også en del av veggen. Han kjøpte ferdigmalte plater selv om vi vurderer å male dem, så slipper jeg i allefall å grunne dem. Regner med at enten tak eller vegg blir ferdig i dag, resten i morgen. Så kommer rørlegger, og så kan vi faktisk begynne å montere litt kjøkken. Dvs, vi må hente det først, og vi får ikke gjort ferdig med dører og sånt før elektriker har satt opp strømmen. Og benkeplata til halvøya vår er bestillingsvare, 4-6 uker. Men vi får opp så vi har vask, kjøleskap, oppvaskmaskin og stekeovn i det minste, når el og rør er klart.

Skal jeg gidde å unnskylde rotet tro?
Står i døren som skal lukkes her:


Andre veien:

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no