Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er det typisk norsk å bruke negative uttrykk om noe positivt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 00:09   #21
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det typisk norsk å bruke negative uttrykk om noe positivt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skrekkelig vakker, fryktelig snill og forferdelig smart. Joda. (And on the other hand: Terribly nice, frightfully kind and awfully helpful. Høres forresten veldig britisk ut for meg; er det noen forskjell mellom britisk og amerikansk engelsk på dette området, mon tro?)

Jeg tenker og tenker, men klarer ikke å komme på et amerikansk uttrykk akkurat nå hvertfall, de du nevner høres "terribly British" ut for meg.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 00:11   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det typisk norsk å bruke negative uttrykk om noe positivt?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skrekkelig vakker, fryktelig snill og forferdelig smart. Joda. (And on the other hand: Terribly nice, frightfully kind and awfully helpful. Høres forresten veldig britisk ut for meg; er det noen forskjell mellom britisk og amerikansk engelsk på dette området, mon tro?)

Her og, kanskje?
Jeg har mange både amerikansktalende og britisktalende venner, og det er jo ikke å stikke under en stol at de britiske er mye mer elegante og eloquent i sin bruk av språket, og jeg synes også de bruker et større ordforråd. Jevnt over hvertfall.
Og ja, de eksemplene hørtes fryktelig (!) britiske ut.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no