Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hus i Kautokeino

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-11, 23:55   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Var lite Nespresso-maskiner å se i Kauto....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:56   #42
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men du vet jo ikke hvordan det så ut før de tok bilder, Bille.

Altså, jeg synes også det er annerledes enn hva jeg er vant til. Samtidig så jeg ikke noe som får helsetilsynet til å skrike? Og om 50% av boligannonsene i mitt område var som dette, og sjansen for budkrig var omtrent ikke-eksisterende, da hadde jeg ikke giddet å rydde vettet av meg midt i en hektisk flytting.

Godt poeng. Nå skal ikke jeg påstå at alle boliger og alle boligannonser i Kautokaino ser sånn ut, men dersom det er ikke vanlig at det man tar salgsbilder uten at huset er striglet, det meste hvitmalt, det står en skål med lime på kjøkkenbenken og intet annet og man frenetisk flytter orkideene, Georg Jensen vasen og hjorteputene fra Kvist rundt etter fotpgrafen, og at man ikke kan forvente seg flere på visning av den grunn, så er det vel ikke så overraskene at de som selger ikke gjør all verden ut av bildene. Jeg er likevel litt overrasket over kvaliteten på bildene da. Noen er uklare, noen har med dørkarmen litt på skakke og jeg lurer på om ikke noen var skeive også?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:58   #43
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det er vel ikke så mange her som vet grunnen til at det ser ut slik det gjør, er det?
Det kan være mange grunner til at det ser slik ut og jeg tenker at normalt fungerende mennesker ikke har det slik rundt seg. Håper jeg i hvertfall.

Seriøst?

Jeg har det langt mer ryddig enn på bildene selv, men tror ikke at folk som har full kjøkkenbenk, toalettvesker på vasken og en haug med klær på tørkesnora har problemer av den grunn, gitt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:01   #44
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Seriøst?

Jeg har det langt mer ryddig enn på bildene selv, men tror ikke at folk som har full kjøkkenbenk, toalettvesker på vasken og en haug med klær på tørkesnora har problemer av den grunn, gitt.

Nettopp.

Jeg har det som regel også langt mer ryddig, men i ekstreme perioder, som at jeg samtidig pusser opp kjøkkenet og skriver eksamensoppgave, eller hvis jeg flytter, så kan det se slik ut i en overgangsfase. I denne boligen ser det jo ut som noen gjør seg klar til å flytte. Kanskje skal de på fest også, de ser jo faktisk ut til å stryke finstasen også. Stryking gir vel poeng?

Nå forutsetter jeg at vi ser på samme hus, da.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:02   #45
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.


Nå forutsetter jeg at vi ser på samme hus, da.

Tru'kke det.
http://www.finn.no/finn/realestate/h...1378291282.jpg

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:05   #46
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Jeg og Snippa har sett på samme hus.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:06   #47
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Tru'kke det.
http://www.finn.no/finn/realestate/h...1378291282.jpg

Du tror for godt om meg, Snippa.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:08   #48
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Tru'kke det.
http://www.finn.no/finn/realestate/h...1378291282.jpg

Ja? Og så?

Jeg synes det er en ting å legge ut link til konkrete boligannonser og si "dæven, de der har ikke rydda mye før fotografen kom" og en helt annen ting å antyde at det tyder på at de som bor der har problemer med å fikse et eller annet i livet sitt fordi de har det mer rotete enn man selv har.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:09   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Du tror for godt om meg, Snippa.

Oki
Bedre det enn det motsatte

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:11   #50
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Nettopp.

Jeg har det som regel også langt mer ryddig, men i ekstreme perioder, som at jeg samtidig pusser opp kjøkkenet og skriver eksamensoppgave, eller hvis jeg flytter, så kan det se slik ut i en overgangsfase.

Jeg er ikke så tøff i trynet likevel, for jeg føler for å presisere at når jeg skriver slik, så referer jeg ikke til bildene, men beskrivelsen av "rot på kjøkkenbenken" og "klesvasken fremme".

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:11   #51
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja? Og så?

Jeg synes det er en ting å legge ut link til konkrete boligannonser og si "dæven, de der har ikke rydda mye før fotografen kom" og en helt annen ting å antyde at det tyder på at de som bor der har problemer med å fikse et eller annet i livet sitt fordi de har det mer rotete enn man selv har.

Det var det altså ikke jeg som antydet. For å ha sagt det.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:12   #52
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja? Og så?

Jeg synes det er en ting å legge ut link til konkrete boligannonser og si "dæven, de der har ikke rydda mye før fotografen kom" og en helt annen ting å antyde at det tyder på at de som bor der har problemer med å fikse et eller annet i livet sitt fordi de har det mer rotete enn man selv har.

Jeg sa vel i grunn bare at jeg tenkte at det skyldtes noe. Ikke at det var noe galt med folka. Av prospektet ser jeg at det skyldes en konkret ting: det er et tvangssalg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:13   #53
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg sa vel i grunn bare at jeg tenkte at det skyldtes noe. Ikke at det var noe galt med folka. Av prospektet ser jeg at det skyldes en konkret ting: det er et tvangssalg.

Ah, der ser vi, ingen motivasjon til å rydde, og antakelig har de "pyntet" litt motsatt vei. Det forklarer eggene.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:13   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det var det altså ikke jeg som antydet. For å ha sagt det.

Nei, du antydet da ikke annet enn at alle som bor i Kautokeino er subber.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:14   #55
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, du antydet da ikke annet enn at alle som bor i Kautokeino er subber.

Nei. Det var det du som tolket deg frem til, helt selv.

Hvis vi skal være så voldsomt firkantet som du ønsker å være så stilte jeg vel faktisk et spørsmål, og antydet i rettferdighetens navn ingenting.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:24   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

OK, jeg har nå lest hele tråden, og når det er snakk om tvangssalg så skjønner jeg godt at de ikke rydder.

Det jeg opprinnelig hadde tenkt til å skrive var:
Dette forklarer en del. Det ser ikke ut hjemme hos oss heller og på veggen henger det et klassebilde av mannen min med påskriften Kautokeino skole 1B.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:32   #57
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette forklarer en del. Det ser ikke ut hjemme hos oss heller og på veggen henger det et klassebilde av mannen min med påskriften Kautokeino skole 1B.

Now you know.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:37   #58
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Det er kommunen som har krevd tvangssalg av en del av disse boligene. Det er jo ikke lagt ut bilder av soverommet, jeg kan jo bare fantasere om hvordan det ser ut der... Det bor 3000 i kommunen. Ikke alle har det like uryddig. Folk er forskjellig der også, men jeg har ikke sett noen strigla hjem med riktig interiør.

Personlig ser jeg bare rotet i det grønne huset som skal selges, jeg får ikke noe inntrykk av huset i det hele tatt.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:38   #59
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

OK, jeg har nå lest hele tråden, og når det er snakk om tvangssalg så skjønner jeg godt at de ikke rydder.

Det jeg opprinnelig hadde tenkt til å skrive var:
Dette forklarer en del. Det ser ikke ut hjemme hos oss heller og på veggen henger det et klassebilde av mannen min med påskriften Kautokeino skole 1B.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 01:07   #60
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hus i Kautokeino

Jeg bor i Finnmark og syns selvsagt denne tråden er rasende festlig...


Sist redigert av Lorien : 09-10-13 kl 17:07.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no