Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Canada - stikkontakt og strøm?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 13:12   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Canada - stikkontakt og strøm?

Æsj, nå gidder jeg ikke google lenger, det er jo mye bedre å få svar her! Hva slags stikkontakter er det i Canada? Og er strømstyrken annerledes så man må ha med etellerannet for å ikke ødelegge det man kobler til? Og hvor får man tak i denslags? Og er det det samme som i USA? Jeg har litt tid å slå ihjel på Newark flyplass, og denslags pleier man vel å få tak i på flyplasser?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 13:19   #2
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Canada - stikkontakt og strøm?

Det er en stund siden jeg bodde der, men jeg tror det er samme kontakter som i USA, dvs. kontakter med flate metalldingser (ikke lett å forklare). Jeg tror også strømstyrken er annerledes. Men jeg tror det er sånn at man kan ha med norske ting og bruke dem der, men ikke omvendt. Dvs. at de har lavere strømstyrke enn oss. Men dette er jeg ikke 100 pst sikker på.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 13:36   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canada - stikkontakt og strøm?



Denne koster 129 hos clasohlsson (198 for jordet)
Om du søker på reiseadapter finner du sikkert flere andre også...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 14:13   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canada - stikkontakt og strøm?

Det sto et sted at det var 110 volt i Canada, hva er det i Norge?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 14:29   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canada - stikkontakt og strøm?

Samme spenning og samme kontakter som i USA. Ikke samme spenning som i Norge, vi bruker 220 volt, tror jeg. (Mobilladeren min virket ikke i Canada i sommer. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 14:32   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canada - stikkontakt og strøm?

Så da holder det altså ikke med en vanlig adapter pga. formen på stikkontakten, man må ha enellerannen omformer for strømstyrke i tillegg? Og hvorfor i all verden kunne man ikke blitt enige om dette på verdensbasis? En jobb for FN!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 14:35   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canada - stikkontakt og strøm?

Jeg er så enig, så enig. Men i bruksanvisninger. Mobilladeren min aksepterer bare 220 volt, men mannens mobillader og laderen til iBook-en min tåler begge deler.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 14:37   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Canada - stikkontakt og strøm?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

man må ha enellerannen omformer for strømstyrke i tillegg?

Disse er klin umulige å få tak i, i hvert fall var det sånn både på Gardermoen, Heathrow, Montréal-Trudeau flyplass samt i minst tre elektronikkbutikker i Montréal. (Men jeg fikk sannelig snakket med lokalbefolkningen. «Siemens what? Never heard of it.»)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no