Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Budsjettoppussing av bad

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-14, 20:46   #101
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Den heter Ifø Sign 6860.
Mye billigere på Mega Flis, tror vi betalte 1650,-
(den står til 3468,- på Ifø sin side)

Du har helt rett. Denne vil bygge 5 cm mindre ut enn den vegghengte jeg hadde sett meg ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 20:50   #102
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Så bra! Vi er hvertfall superfornøyd med byttet - den står rett innafor døra og det er virkelig merkbar forskjell på plassen når man går inn. Og den er så lett å vaske!
Den har kondensfri sisterne, så vi som dusjer rett ved siden av, typ 40 cm, slipper rennende vann nedover doen eller at den blir støvete.
I love it!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 20:53   #103
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Også vil jeg tipse om speil med integrert lys på hver side, det er fantastisk!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-14, 20:54   #104
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Også vil jeg tipse om speil med integrert lys på hver side, det er fantastisk!

Det er nok praktisk, men jeg skal ikke ha det. Blir for hightec og passer ikke inn.

Kommer nok til å velge en løsning ala dette. Og med noen ledlys innfelt i taket.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-14, 11:59   #105
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Er det gulvbelegg det som er på det gulvet der? Jeg elsker det!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 21:39   #106
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Jada! Da er endelig litt mer planer lagt. Måtte usette litt pga avklaring av litt arv og eierforhold ol. Men nå er planen klar, i løpet av april så er vi i gang. Greia nå blir at vi må flytte litt på trappa i gangen, så flytter vi ut veggen til badet litt så vi får et littebitt større bad. De to kvadratmeterene som økes gjør rett og slett susen når det kommer til innredningsmuligheter.

Budsjettet er 200 000 kr... Så det blir den mest spennende delen.

Planen er ikke lenger badekar da, men dusjhjørne. Så blir det en servantdings med skap under. Gleder meg til å komme i gang!!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 00:43   #107
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Oj, så spennende.
Med et såpass høyt budsjett så kommer du til å få et drømmebad. Gleder meg til å følge med!
Mitt tips er store sandfargete fliser, flere skap (eller skuffer) enn du tror og stort dusjhjørne. Vi har et stor bad og god plass og endte med å sette opp høyskap som ikke bygger så mye ut i dybden. I tillegg til alle vanlige baderomsting så har vi også plass til en skittentøysdunk i skapet samt undertøy.
Hvis du skal lage dusjnisje, så lag det bittelitt større enn vanlig standard. Luksus med romslig dusj hvis du skal droppe badekar.
Gleder meg til å se tegninger og hvilke løsninger du går for

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 07:21   #108
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Mulig du har bestemt deg - men pris på keramisk flis vs. belegg vs baderomsplater.
Ved valg av keramisk flis er det viktig å ta med membran, flislim og fugemasse + de timene man bruker ekstra for hver operasjon i prisen. Plater og belegg er godkjente membraner i seg selv. (Selvfølgelig forutsettes det at man velger våtromsgodkjente og fuktbestandige produkter).

Lykke til med oppussingen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 14:00   #109
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Oj, så spennende.
Med et såpass høyt budsjett så kommer du til å få et drømmebad. Gleder meg til å følge med!
Mitt tips er store sandfargete fliser, flere skap (eller skuffer) enn du tror og stort dusjhjørne. Vi har et stor bad og god plass og endte med å sette opp høyskap som ikke bygger så mye ut i dybden. I tillegg til alle vanlige baderomsting så har vi også plass til en skittentøysdunk i skapet samt undertøy.
Hvis du skal lage dusjnisje, så lag det bittelitt større enn vanlig standard. Luksus med romslig dusj hvis du skal droppe badekar.
Gleder meg til å se tegninger og hvilke løsninger du går for

Plassen tilsier ingen større utskeielser. Dvs det blir et helt vanlig dusjhjørne. Og jeg tror også at vi ender med en møbelløsning som er underskap med to store skuffer og et speil som også er skap. Vi har et walk-in-closet vegg i vegg med plass til alt av skittentøy, rent tøy, tørkestativer og det man måtte ønske seg, så det blir kun en vaskemaskin til sånt på badet. En liten en.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 14:02   #110
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mulig du har bestemt deg - men pris på keramisk flis vs. belegg vs baderomsplater.
Ved valg av keramisk flis er det viktig å ta med membran, flislim og fugemasse + de timene man bruker ekstra for hver operasjon i prisen. Plater og belegg er godkjente membraner i seg selv. (Selvfølgelig forutsettes det at man velger våtromsgodkjente og fuktbestandige produkter).

Lykke til med oppussingen.

Jeg har ikke bestemt meg helt, men nesten. Vet at vinyl og baderomsplater nok er et rimeligere alternativ. Jeg er jo sammen med en elektriker, så den biten blir jo ikke dyr (5-8 000 kr) og han er såpass handy at han nok klarer spikre opp plater også. Så mistenker at det blir det. Men må finne noen fine da....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 14:22   #111
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Plassen tilsier ingen større utskeielser. Dvs det blir et helt vanlig dusjhjørne. Og jeg tror også at vi ender med en møbelløsning som er underskap med to store skuffer og et speil som også er skap. Vi har et walk-in-closet vegg i vegg med plass til alt av skittentøy, rent tøy, tørkestativer og det man måtte ønske seg, så det blir kun en vaskemaskin til sånt på badet. En liten en.

Kan det være et alternativ å slå sammen bad og garderoben siden du har et såpass høyt budsjett for et så lite bad ?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 19:11   #112
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budsjettoppussing av bad

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Kan det være et alternativ å slå sammen bad og garderoben siden du har et såpass høyt budsjett for et så lite bad ?

Neeei... dessverre. Det er ikke heeelt vegg i vegg, for det er en inngangsdør i mellom. Dette er helt sikkert den beste måten å utvide på, rent kostnadsmessig. Man tryller rett og slett frem en halv kvadratmeter ved å klemme sammen en trappeavsats, så det kun blir et vanlig trinn. Skal vise bilder når den tid kommer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no