Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Veldedige julegaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 17:17   #21
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Til voksne ok, men gjerne med en liten ting ekstra til.
Hjemmelaget snop, mat eller lignende. Har aldri fått en slik gave selv, men hadde vert ok å få også.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 15:20   #22
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Jeg gav bort både høns, geit og griser i fjor og det ble veldig godt mottatt ! Gav det til mamma, mormor, voksne kusiner og andre jeg vet setter pris på slike ting. Ved siden av fikk de lys som ungene hadde laget.
Jeg har såvidt begynt å planlegge årets gaver. Hadde håpet å finne noe annet i samme gata.
Hvis jeg selv får en slik gave blir jeg veldig glad !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 15:28   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Det er jo perfekte svigermor-presanger. Jeg mener; en utedo?

Jeg hadde bare blitt glad.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 16:00   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Jeg fikk en tankevekker når vi diskuterte disse gavene på skolen. Og har enda ikke helt bestemt meg hva jeg mener. Vi diskuterte ganske mye rundt hvordan vi ser på de "trengende" når vi kjøper en "bestemor" til de osv. Er vi da likestilt med de forsatt, eller ser vi ned på de?

Gaver fra butikkene til UNICEF osv synes jeg er helt topp. Det er jo hjelp til selvhjelp.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 18:21   #25
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Å kjøpe en bestemor!? Den var ny for meg. Jeg kan være enig i at formuleringen var litt uheldig.
Poenget med f.eks. KN's veldedige julegaver er jo faktisk bare at pengesummen blir konkretisert for oss, noe som kanskje bidrar til mer giverglede. De forskjellige summene tilsvarer dét det vil koste å kjøpe en geit til en familie, en brønn til en landsby eller skolemateriell til en hel skoleklasse, for å nevne noe. Det viser oss jo bare at pengene vi bidrar med, faktisk utgjør en stor forskjell. Jeg føler nesten av målet helliger middelet når det gjelder å vekke folks bevissthet og vilje til å gi. Hvis folk er villige til å åpne lommeboka si for å kunne gi bort en bestemor, så hvorfor ikke. Det er snakk om liv eller død.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 18:32   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Nei, jeg kjøper ikke den typen gaver. Det føles ikke riktig med veldedighet på vegne av andre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 18:37   #27
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Syns det er helt topp - både å gi og få. I år blir det veldedige gaver til oldeforeldre og besteforeldre + tanter og onkler (i tillegg får alle en hjemmelaget bildekalender) til jul. Vi gir gaver til samme formål - Tano trust, som er et norsk/Tanzaniansk bistandsprosjekt.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 18:59   #28
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Hva synes du om å få veldedige julegaver og gir du det selv?

Jeg kjøper ikke sånne gaver. Jeg vet ikke om mottakeren ville satt pris på en geit eller en utedo, og det er ikke helt min stil. Dersom mottakeren hadde gitt beskjed om at de har alt og ikke ønsker seg noe ville jeg selvsagt vurdert det.
Jeg har langt fra alt jeg trenger, så jeg ønsker meg gaver og gir til veldedighe formål når det passer meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 19:47   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg bruker en del penger på veldedighet, og gjerne en tusenlapp ekstra i julen - jeg føler ikke at jeg "trenger" å bruke av julegavebudsjettet.

Sånn er det her også. Akkurat til jul gir vi gaver til hverandre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 19:32   #30
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Veldedige julegaver

Jeg får gjerne slike gaver. Om man har alt man trenger er vel et definisjonsspørsmål, men jeg tør tippe at de fleste av oss har det ?
Litt vanskeligere å gi slike gaver, gir de til de minst materialistiske familiemedlemmene og noen venner. Aldri til barn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no