Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 12:35   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Vi har en hytte vi driver å maler (ting tar tid - vi har hatt den i ett år og ennå ikke blitt ferdig - vi er jo der for å slappe av, tross alt)

Vel, nå skal den ene stuen pusses opp. Den har panel i både tak og på vegger (og gulv, men det skal få bli)

De øvrige veggene (ikke mange) er blitt malt med hvit panellakk med dobbel hvitfarge. Dette er fint og luftig og vi går nok for det samme her også. Vinduskarmer og lister males hvite.

Spørsmålet er egentlig taket. Er det penest med hvitmalt tak - eller bør dette også lakkes med panellakk som veggene?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 12:42   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Personlig syns jeg det er penest med hvitt tak, men hvitlakkert som i hvitpigmentert (?) er også lekkert. Siden dere maler lister og vinduskarmer hvite tror jeg likevel jeg hadde gått for hvitt

Bilder daaaaa.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 12:55   #3
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Hvitmalt paneling i tak.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 13:00   #4
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Vi malte hvitt i taket også, og har ikke angret enda. (På at vi ikke tok vinduskarmene i samme slengen, derimot, det er en annen sak.)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 13:09   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Har jo ingen bilder - det har ikke vært bildeverdig - Vi gav bort verdens schtøggeste sofa i helga og har nå en god og praktisk en - så når vi får malt så blir det nok bra.

Jeg har mot alt overmål startet på et bilde til hytta også. Enn så lenge bare malt bakgrunn, men det blir gøy å få det ferdig også

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 13:10   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Men i et tak om ikke blir utsatt for direkte sollys - må dette grunnes herfra til evigheten? Hvor lang tid tar det før evt kvistfarge skinner gjennom? (det er nemlig dette som evt er motivasjonen for panellakk )

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 13:34   #7
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Jeg har akkurat malt alt av tak innvendig på hytta. Gammel panel. 1 strøk grunning og 2 strøk med hvit oljemaling. En lang prosess, men resultatet ble bra. Nå har jeg malt panel på veggene også jeg da, og hvitmalte vinduer. Jeg tror hvitmalt tak hos dere vil bli lekkert.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 18:16   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Siden du skal ha panellakk på veggene hadde jeg tatt dette i taket også. Jeg synes det er rart med et tak som er heldekkende hvitt når ikke veggene er det.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 18:54   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Men i et tak om ikke blir utsatt for direkte sollys - må dette grunnes herfra til evigheten? Hvor lang tid tar det før evt kvistfarge skinner gjennom? (det er nemlig dette som evt er motivasjonen for panellakk )

Vet ikke. Vet bare at om du bruker sperregrunn (Beckers f.eks.) så går det bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:18   #10
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

1 år hvis du skipper kvistlakk. De som pussa opp badet for oss "glemte" nemlig det. Men nå er det historie, for vi har flytta.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:49   #11
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Jeg har så lyst å male stuen på hytta til mine foreldre. Det er furuhelvetete delux. Lavt under taket, så det virker så lite også. Men det er liksom ikke gjort på en helg å ta hele stuen (tenker da på alle strøk)

Jeg vet at dette hadde blitt så fint, men må klare å overtale mine foreldre også

Lykke til Suger til meg gode råd om lysten plutselig skulle komme.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:09   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Jeg har store planer om maling av stua mens ungene er hos farmor i sommer. Men den er stor, med høyt under taket. Får angst av å tenke på kvistlakk - er fristet til å ta sjansen med sperregrunn, men vet ikke om jeg tør.. Hører gjerne fra noen som har gode resultater!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:09   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Kunne det vært en idé å lute taket da? I hvit farge? Da blir det ikke helt hvitt, men hvitt skjær i det likevel.

Vi har hvite vegger på hytta, men synes hvitt tak ble litt mye, så vi tok sånn hvitlasert tak. (Men hos oss er det nytt da, så blir litt annen greie kanskje )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:25   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Panellakk er jo litt som hvitlasert - det skal vi ha på veggene. Jeg tror fortsatt at vi maler taket - takene i de øvrige rommene i hytta er nå kremgule - og skal også males hvite, og med panellakk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 12:24   #15
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Vi skal også male en furuvegg som vi har i stuen.....må bare finne motivasjonen først Nå har vi bodd her i snart 2,5 år og i sommer skal vi gjøre noe med den. Det vi har tenkt å gjøre er: 2 lag med kvistlakk, et lag med sperre, 3 lag med maling....Tør ikke å droppe kvistlakken.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 12:38   #16
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Kvistlakk. Må ha det, bare må ha det. Jeg tror det kan bli fint med helt hvitt tak jeg, selv om dere har panellakk på veggene. Løfter hele greia og bryter litt.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 13:20   #17
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Hvitmalt tak blir nok kjempefint!

Kommer det ikke litt an på hvor gammel panelen er om man trenger kvistlakk?
Jeg har planer om å male gangen vår og kommer ikke til å bruke kvistlakk, panelen er 35 år.

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 13:26   #18
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Jeg har malt 25 år gammelt panel og har kvister tytende ut både her og der.

  Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:10   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furuhelvete skal males. Trenger innspill

Vi har nå malt ett lag med sperregrunn. Så skal vi male videre til helga - vi tror vi går rett på oljemaling da...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no