Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-14, 15:20   #101
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har forresten kjøpt englevinger på e-bay.

Jeg benytter tråden til å takke for tips. Lillefrøkna på fire fikk kostyme med blandt annet alvevinger til jul, slike til å feste på ryggen, og svigermor uttalte begeistret at hun også ønsker seg slike. Jeg velger å ta henne på ordet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:29   #102
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg ser faktisk ikke forskjell på englespystilen og furuhelvette, men det er meg.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:30   #103
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg ser faktisk ikke forskjell på englespystilen og furuhelvette, men det er meg.

Jeg synes ingen av delene er greit når man omtaler andres interiør, men det er meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:35   #104
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes ingen av delene er greit når man omtaler andres interiør, men det er meg.

Og det skal du få lov til. Jeg derimot synes enkelte ekstreme stiler fortjener de betegnelser de har fått.

For min del handler det om mengde. Shabby Chic er greit og furu er greit, det er når det bikker over man føler for å si det med andre ord.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:39   #105
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg ser faktisk ikke forskjell på englespystilen og furuhelvette, men det er meg.

Tror forskjellen er at det er større sjangse for at flere brukere her inne faktisk har "englespy" hjemme hos seg selv, enn at noen her har "furuhelvete". Sistnevnte er noe som for de fleste hører barndommen til, stilen til foreldregenerasjonen. Og den er det mye mindre farlig å disse foreldrenes tidligere stil enn stilen til potensielle samtidige medforumister.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:39   #106
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

For min del handler det om mengde. Shabby Chic er greit og furu er greit, det er når det bikker over man føler for å si det med andre ord.

Jeg forstår ikke helt hvorfor. Må man beskrive andres stil og hjem med så sterke ord? Hvis de som bor der liker det, ser jeg ikke behovet for å latterliggjøre.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:46   #107
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg forstår ikke helt hvorfor. Må man beskrive andres stil og hjem med så sterke ord? Hvis de som bor der liker det, ser jeg ikke behovet for å latterliggjøre.

Enig. Jeg kan sikkert fint synes at enkelte typer interiør er bigrimt, men det er jo helt unødvendig å si det. Så lenge de liker det selv, er det jo fint for nettopp dem.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:51   #108
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Enig. Jeg kan sikkert fint synes at enkelte typer interiør er bigrimt, men det er jo helt unødvendig å si det. Så lenge de liker det selv, er det jo fint for nettopp dem.

Jeg tror alle er enig i at man ikke uttaler seg negativt om andres stil irl. Men jeg kommer fremdeles til å tillate meg å si at noe er fint eller stygt på et nettforum.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 15:52   #109
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg tror alle er enig i at man ikke uttaler seg negativt om andres stil irl. Men jeg kommer fremdeles til å tillate meg å si at noe er fint eller stygt på et nettforum.

Selvsagt. På generelt basis kan man jo fint si om man synes noe er pent eller ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:01   #110
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Furuhelvete gav 43 treff, mens englespy visstnok bare finnes i denne tråden.

Som er av de som bor i dette "furuhelvete" så har jeg ofte lurt på hvorfor det er så til de grader lov å disse akkurat det, på ellers så politisk korrekte FP.....

I et tømmerhus fra 1700 er det lite annet enn slitte møbler fra 1800 og umalte vegger som funker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:04   #111
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I et tømmerhus fra 1700 er det lite annet enn slitte møbler fra 1800 og umalte vegger som funker.

Dette er ikke furuhelvete.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:05   #112
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Furu kan være flott, Floksa. Jeg druknet bare litt i furu i min etabelringsfase, så jeg har ikke kommet meg igjen. Furu/tømmer kombinert med hvitt liker jeg veldig godt, særlig på hytter og i gamle hus.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:07   #113
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Det de fleste forbinder med furhelvete, er dette. Gjerne med ditto vegger og gulv.

Og så har jeg også stusset litt over at 'furhelvete' er helt greit å si på det politisk korrekte FP. Helt greit, faktisk, i motsetning til det å uttale seg såpass kraftig negativt om andre stilarter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:28   #114
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Det er mye som er kult hvis det er gjennomført og pent. Shabby chic også. Jeg har alltid likt den stilen og jeg liker den fortsatt, men jeg kommer aldri til å hoppe i takt med interiørbloggere uansett. (For de som fremstår som trendsettere og unike er jo de som hermer mest etterhverandre. Alt er jo likt. :stikker: ) Shabby chic er ut mer eller mindre, det har vel ligget i kortene lenge. Knallfarger har vært inne og er vel nesten ut igjen i og med at jeg har oppdaget det, industriell stil og naturmaterialer ser man også. Og den evigvarige såkalte skandinaviske stilen som er litt vanskelig å få tak på. Jeg synes i grunnen alt er pent når det passer sammen, og best av alt er det når man får ulike ting til å passe sammen og greier å ta vare på gamle ting i et nytt hus. Jeg får vondt langt inni sjela av alle de stakkars gamle fine møblene som er spraylakkert hvite.

Jeg har aldri skjønt de som orker å leve med en gjennomført shabby chic-stil med unger, for det må da bli innmari mye støv og rot som man skal ordne opp i hele tiden. Trenger jeg å si at det er ganske kjedelig og tomt her? Bilder av ungene på veggene har jeg også. Var ikke det også ut?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 16:40   #115
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg er interiøruinteressert (fullstendig uinteressert, faktisk), og synes i grunn at de fleste okei møblerte og ryddige hjem er fine, både shabby chick, furu og 90-tallsbondestil.
Jeg tror ikke jeg har noen stil i huset mitt, bortsett fra at det er nøytrale farger og visuelt rolig, men har de siste årene oppdaget at jeg har en forkjærlighet for sølv, prismer, små, gamle rare glassting og lyslenker.

Litt som når det diskuteres klesmerker, sko og frisyrer synes jeg også at man kan holde seg for god til å bruke veldig laterliggjørende og negative uttrykk om andres stil, de liker den jo tross alt god, og da er det kjipt å høre at folk vil spy osv.

Om jeg skal si noe jeg ikke liker veldig, så er det den retrostilen som involverer alle fargene og formene fra 70-tallet. For meg blir det alt for visuelt støyende, men jeg synes jo det er kult å se når andre har det slikt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 20:14   #116
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Vi bygget et helt klassisk hus for fem år siden, og det passer greit med hvordan det er innredet her. Allikevel er jeg så fanatisk lei av alt det gamle og slitte (det er faktisk gammelt og slitt), så en diger funkiskloss frister veldig. Til samboers store fornøyelse

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 20:47   #117
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg er veldig opptatt av interiør. Jeg vet hva jeg liker og hva jeg ikke vil ha. Jeg synes også de fleste stiler kan være fine så lenge de er gjennomført. Selv liker jeg godt klassisk stil med rosetter og lysekroner, men det må ikke bli for feminimt. Ingen pasteller, hjerter eller engler. Eller skrift på veggene. Fargene her hjemme går i svart, grått, blått og beige.

Er forresten også oppvokst i furuhelvete, og det er vel den stilen jeg er mest allergisk mot.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 21:09   #118
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Hvor unge er egentlig dere som er oppvokst i furuhelvete? Jeg så aldri noe til dette før jeg selv satte bo, jeg. Lakkert, ubehandla, oljebeisa, syreluta - .

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 21:14   #119
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Tja. Jeg er født i 1980. Furuen bredte vel om seg på 90-tallet? Ikke i vårt hus, da. Min mor er mer den der teak- og cognacfargetypen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-14, 21:23   #120
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Min far foretrekker fortsatt ubehandlet furu. Jeg er litt eldre enn Niobe.

Jeg har ingen problemer med ordet furuhelvete. Jeg var voksen på nittitallet og har levd i det selv. For mye av en ting blir too much.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no