Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger stort bilde bak sofaen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 15:03   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger stort bilde bak sofaen

Jeg trives ikke i stuen vår. Den er i overkant minimalistisk og hvit. Selv om jeg har dyp lilla gardiner og prøver å pynte opp med puter og greier i lilla og grønt, er det hvite murvegger hele veien rundt. Det er høyt under taket og hele rommet er litt kaldt.
Det hjelper selvfølgelig ikke at det ikke finnes ett bilde på veggene. Over peisen har jeg en fantastisk kunstfigursak som broren min har laget til meg. Også hvit.

Så jeg trives ikke i stuen. Jeg synes ikke det er noe hyggelig der. Og jeg håper at ett bilde bak sofaen kanskje kan hjelpe noe.
Det må være ganske stort. Og fargerikt. Evt kan det være tre bilder bortover som passer sammen.

Her burde det vært bilde av stuen selvfølgelig, jeg kan ta det senere og legge ut, så dere får se.

Men har noen noe tips om hvor jeg kan finne ett bilde som passer. Type maleri eller trykk eller noe. Ikke fotografi.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:13   #2
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Pynter du til vi kommer til jul?

Jeg har tipset om Lars Løken her inne tidligere, han har mange fine litografier hvis man liker lyse lette bilder med natur og barn i.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:19   #3
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

En av mine beste venninner lager abstrakte, fargerike bilder. Noen av de er for salg også. http://www.trudeskunst.net/24280162

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:20   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Man lager det selv, selvsagt! Stort lerret, mange fine farger - og splæsj!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:22   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Sist jeg var og spiste på Smia, var det utstilt noen fine bilder der. litt sånn halv-abstrakte, natur-lignende, i forskjellige farger og temaer. Du kan jo rekognosere mens du inntar en god middag? www.smiagalleri.no

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:26   #6
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Vi har et bilde herfra:

http://www.happyhomewall.no/

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:32   #7
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Pynter du til vi kommer til jul?

Seff. Kan ikke risikere dere drar igjen og lar meg sitte alene med hele slekta heller.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Man lager det selv, selvsagt! Stort lerret, mange fine farger - og splæsj!

Jeg har faktisk tenkt tanken. Men er heeelt novise. Kan det på noe som helst vis bli bra?



Forøvrig tusen takk for alle tips med linker, jeg skal rett inn og titte på samtlige!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:34   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg har faktisk tenkt tanken. Men er heeelt novise. Kan det på noe som helst vis bli bra?

Klart det kan! Det er jo du som skal trives med det, så du har all makt i dine hender. Jeg kan overhodet ikke tegne eller male, men har flere fargeklatter jeg selv har ordnet. Fornøyd, selv flere år etter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 15:36   #9
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Klart det kan! Det er jo du som skal trives med det, så du har all makt i dine hender. Jeg kan overhodet ikke tegne eller male, men har flere fargeklatter jeg selv har ordnet. Fornøyd, selv flere år etter.

Kanskje det faktisk hadde vært noe. Hva trengs? Stort lerret og maling? Hva slags maling brukes? Herlighet, jeg vet ingenting om dette.
Egentlig burde jeg satt broren min på jobben. Han er kreativ nok for ti stk.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 16:13   #10
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Men egentlig kjenner jeg at prosjekt male-bilde-selv kommer til å ta litt tid osv. Og jeg vil ha bilde NÅ! Jeg har straks bursdag og alt jeg ønsker meg er en stue jeg kan trives i. Punktum. Ergo må bilde på plass pronto.

Kom gjerne med flere tips med linker.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 16:52   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Sist jeg var og spiste på Smia, var det utstilt noen fine bilder der. litt sånn halv-abstrakte, natur-lignende, i forskjellige farger og temaer. Du kan jo rekognosere mens du inntar en god middag? www.smiagalleri.no

Eh, utstillingen har visst blitt byttet ut siden ejeg var der.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 17:54   #12
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Psst, Kanina: har du fått med deg at Kanin har skiftet nick til Rabbit? Avataren din og tittelen er jo egentlig litt overflødig nå?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 18:11   #13
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Sjekk www.fineart.no . Der finner du kunst i ulike prisklasser, sjangre og format. Mye fint, fantastisk utvalg. Du kan melde deg inn og få medlemspris på ihvertfall noen av bildene. Mener du får en velkomstgave også; jeg fikk det ihvertfall for noen år siden. Husk at prisene vanligvis ikke inkluderer innramming.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 19:37   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Psst, Kanina: har du fått med deg at Kanin har skiftet nick til Rabbit? Avataren din og tittelen er jo egentlig litt overflødig nå?

Ja, det fikk jeg med meg, til min store sorg. Nå som jeg følte at jeg var på god vei til å overbefolke FP. Men jeg syntes Magritte-kaninen var så søt at jeg ville beholde konseptet. Derfor er ikke tittelen lenger "Ikke Kanin", men "Ingen kanin". Og det er jo uansett sant. Jeg er jo ikk e en kanin, tross alt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 19:41   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Det bildet jeg er mest fornøyd med fant jeg faktisk på Europris. Ellers har vi bilder fra både Bohus og Skeidar som jeg synes er helt kurante.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:23   #16
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger stort bilde bak sofaen

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, det fikk jeg med meg, til min store sorg. Nå som jeg følte at jeg var på god vei til å overbefolke FP. Men jeg syntes Magritte-kaninen var så søt at jeg ville beholde konseptet. Derfor er ikke tittelen lenger "Ikke Kanin", men "Ingen kanin". Og det er jo uansett sant. Jeg er jo ikk e en kanin, tross alt.

Det kan fortsatt bli fler av dere. Stå på!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no