Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Country, danseband, og trønderrock

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 13:28   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Country er et veldig vidt begrep, men hvis vi snakker country som i "Nashvilles-indre-contrykretser" synes jeg det kan være mye bra der.
Trønderrock og danseband får jeg kviser i ørene av.

Kan vel i bunn og grunn signere dette innlegget.

Mange tror country = Heidi Hauge og lignende, men herregud, det er har da INGENTING overhodet å gjøre med ekte country!!! Jeg får angstanfall og psykoser av musikk ala Heidi Hauge & Co, men elsker skikkelig Nashville-country.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:38   #22
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker mye country og countryrock, jeg synes dansband KAN være bra på fest, greit å danse pardans etter.
Jeg kan også nikose meg med en arie eller symfoni.

Jeg er nok allsidig i min musikksmak. Alt etter humør, mennesker som er tilstede, rengjøring eller fest, bakgrunnsmusikk eller bare blåse huet.

Alt til sin tid.

Jeg vurderer derimot ikke å tenke at noen burde skytes om de synger dårlig, liker annen musikk enn meg, etc.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:46   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Når jeg hører danseband, lurer jeg alltid på hvorfor ikke jeg selv har slått meg inn på en musikalsk karriere. Det skal innrømmes at jeg iblant har kost meg stort med dansebandjukeboxen på TV en sen, småfull nattetime. Tekstene er ufattelig underholdende.

Vil for øvrig benytte anledningen til å anbefale Are Kalvøs superfestlige bok Harry, som bl.a. har flere kapitler om viljeharry poptekster à la DDE.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:52   #24
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker Ole Ivars: " Du kan kysse meg, kysse meg, kysse meg der. Der je er høgest når je plukker bær!"

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:54   #25
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Danseband musikk synes jeg bare er helt grusomt. Det er nesten så jeg gremmes når må gå i en butikk å kjøpe den siste av Vikingarnanananan til min mormor. Hun er kjempefan og ønsker seg av og til dansbandkassetter (dårlig med Cd spiller der i gården) til jul.
Country musikk i sjangeren Shania Twain kan jeg godt høre på.
Trønderrock går an på fest, men det må nok være litt langt utpå natta da.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 16:30   #26
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Country kan være så mye. Jeg liker bra country, men ikke dårlig

Danseband og trønderrock (som DDE) er musikkens svar på kiosklitteratur (er det det man kaller det??) - det er ikke stuerent i kretser som tror de vet litt om musikk.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 16:46   #27
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg liker noe countryaktig musikk, men ikke danseband. Trønderrock kan jo være så mangt, men liker veldig godt Stage Dolls, TNT og Dum Dum Boys

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:53   #28
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Her kan vi høre på alle tre, til hver sin tid.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:55   #29
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg får angst av slik musikk...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:06   #30
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Å, nå ble jeg litt sånn vemodig. Jeg er for gammel til å få oppleve tenårenes bygdedanser igjen.

Gud så gøy det var. Masse ungdom (og voksne) samlet på et grendahus, band som spiller opp til musikk, masse dansing, svingom og tenåringsforelskelser. Ingenting var som å få danse med den store forelskelsen med mørke krøller og brune øyne, mens bandet spillte: "Lenade gullbruna ögon har jäg forelskat mej i". :mimre:

Noe country er kjekt å høre på. Garth Brooks blandt andre har noen bra sanger.

Ellers, så er jeg ikke noe fan av å høre på jamrelåter eller dansbandmusikk.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:13   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Altså, nå blir jeg litt fornærmet her. Nevne country, trønderrock og danseband i samme setning?

Country er ikke Heidi Hauge. Det er knapt nok Shania Twain. Shania Twain representerer en ny generasjon "countryartister" som er mer pop enn country. Ikke spesielt bra pop en gang.

Jeg elsker country i mange former og fasonger, bortsett fra nevnte popcountry. :grøss:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:17   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg er virkelig usympatisk allergisk mot de tre nevnte kategorier. Jeg blir nesten fysisk dårlig av å høre på det (og ja, jeg fikk Rompa mi, Neiså tjukk du har blitt og ettellerannet Åge på rad på nyttårsaften. Jeg ble nesten litt ubehagelig. )

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg reagerer så sterkt negativt. Jeg mener, det suger hoppetau, selvsagt, men det er det mye som gjør. 90 % av listepop, f.eks., er bare gammelt oppgulp med ny trommemaskin (gud, nå hørtes jeg ordentlig tante ut), men jeg får ikke like spader av det. Og jeg kan objektivt gå med på at Johnny C eller kanskje til og med Dolly P er en god artist, men jeg får like fullt mark innvendig når jeg hører ponnyrytmen eller gudforby en steel-gitar.

Kanskje jeg må til analyse.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:26   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg elsker steel gitar! Jeg vil gå til alters til lyden av steel gitar. :drømmermegbort:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 20:52   #34
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg elsker steel gitar! Jeg vil gå til alters til lyden av steel gitar. :drømmermegbort:


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:15   #35
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Country som den de spiller på amerikansk Country Awards er bra! Norsk country kan vel ikke heeelt stille i samme klasse. Big and Rich (Save a horse, ride a cowboy)har vært en av favorittene til både store og små her i huset.)

Danseband kan jeg spare meg for, men det er helt greit som bakgrunnsmusikk. Har mange minner om Sverige-bil-ferier i barndommen, der man måtte høre på pappas danseband. Det er forklaringen på at jeg kan mange tekster, blant annet teksten til "Kan jeg ta med meg hunden min til him'len?"

Trønderrock... Med det tenker jeg TNT og puddelhår og 80-tall..? Vanskelig å svare på, siden det innebærer en del forskjellig. OM man tar Dumdum Boys inn under kategorien (noe jeg ikke ville gjort), så er det klart jeg liker det! Dumdum Boys er bare så bra!

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:18   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Dum Dum er da ikke trønderrock i tradisjonell forstand? Jeg tenker mer Åge og slikt når jeg hører den termen.

Dum Dum Boys er jo kult!

Steel gitar er pjuk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:21   #37
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Sitat:

Trønderrocken
I Prudence, det første rockebandet med stor suksess som Åge spilte i, begynte han å eksperimentere sammen med Terje Tysland. Tysland tok blant annet frem trekkspillet for å se hvordan det passet inn i et rockeband. Ordet trønderrock ble første gang brukt på Kalvøya-festivalen i 1972. Åge Aleksandersen sa da: 'Vi kjæm fra landet, og spælle trønderrock! Da var musikken en slags blanding av rock og gammeldans. I 1974 kom Hans Rotmo på banen for fullt. Rotmo skrev tekster på trøndersk, fordi han ikke nøyde seg med at musikken bare var inspirert av gammeldans. Prudence-musikerne begynte også med dette, og trønderrocken var dermed etablert.

Kilde: http://www.levvalivet.no/Biografi/ta...geContentID=39

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:41   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Danseband har jeg ikke noe til overs for, det blir veldig likt for meg, jeg hører ikke når en sang slutter og den neste begynner.

Country har jeg ofte sansen for. Noe av det blir litt stereotypt og litt 13 på dusinet, men jeg liker både Dolly Parten, Kenny Rogers og Johnny Cash for eksempel. Jeg følger ikke så med da, så nyere artister kjenner jeg ikke.

Trønderrock er flott til sitt bruk. Ikke noe jeg spiller i det daglige stort sett, men det blir jo stemning på fest av sånn musikk da, jeg er ikke mer finkulturell enn at jeg synes det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 22:42   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Danseband har jeg ikke noe til overs for.. men jeg hører jo litt "trødnerrock" på fest og sånn. Har vært på en del DDE fester opp igjennom åra, og det er bra liv ja Men begynner å bli lenge siden nå *gammel*

Men når det er snakk om bygdafest så er det jo en del gammeldans, og det liker jeg. For jeg elsker å danse, swing, polka, pols og sånn

Men det er ikke type musikk jeg setter meg ned og HØRER på nei.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 22:53   #40
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Country, danseband, og trønderrock

Jeg lytter ikke på noen av disse kategoriene som sådan. Likevel - jeg kan like noe country, om det ikke blir for mye av det på en gang.
Endel trønderrock syns jeg er ok - DDE er kjempegøy å feste til f.eks.

Danseband derimot, får jeg fysisk vondt av - så det forsøker jeg å unngå...

Og du Guniss - gammeldans er kjempegøy! (Vokst opp med foreldre som var/er gammeldansmusikere... )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, kultur


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no