Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 23:42   #41
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Er jeg den eneste som satser på at Bruce Willis skal redde oss?

Jeg ville likt bedre om det var Lara Croft som reddet oss.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 00:40   #42
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Enig med aC, Fruktflua og Teofelia: Dette klarer jeg ikke å bekymre meg om i det hele tatt.

Og så synes jeg det er så morsomt med den "krigen" mellom Røed Ødegaard og Newth om hvem som er hovedastronom her i landet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 07:43   #43
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Hvem er Jack Bauer?

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 07:49   #44
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Det er alltid like underholdnende når astronomer og geologer blir misforstått på tidsangivelser. Fylkesgeologen her klarte å skremme vannet av mange da han gikk ut i avisa og sa at det ville komme et ras innen svært kort tid. Dagen etter måtte han i avisa igjen og forklare at kort tid, geologisk sett, er 10 000 år

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 08:18   #45
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Dette er Jack Bauer. (Jeg hæler ikke Kiefer Sutherland. Eller faren hans, for den saks skyld.)

Astronomer er herlig nerdete. Det er noe med mennesker som er så inne i sin egen verden at de ikke skjønner at de kan skremme vettet av den menige mann ved å fortelle om skrekkelige ting som kommer til å skje i rommet snart, veldig snart. Kanskje om tusen år, faktisk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 08:22   #46
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Takk for oppklaring.
Så vidt jeg kan se har ikke mr. Bauer noe særlig erfaring med trussel fra verdensrommet, så jeg holder en knapp på Bruce Willis. Og MacGyver selvsagt, for han fikser jo alt.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 08:47   #47
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Jeg har nettopp forstått at det er kjempemarihønene som truer jordas eksistens:

"De spiser bladlus, men også alt annet som kryper og går."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=511816

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 10:35   #48
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Jeg blir nok mer bekymret av disse marihønene

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 21:50   #49
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Jeg er med Teofelia her, og bekymrer meg mest over de 10-15 store eggposene jeg kunne se henge under utbygget når jeg inspiserte under der for noen uker siden.

Jeg regner med at det er edderkopper, noen som vet når de er "ferdige"? Og om jeg burde gjøre noe med dem før den tid? (Utbygget rommer soverommet vårt - kort vei til ventiler og slikt… :ikke så veldig glad i edderkopper:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 21:55   #50
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Jeg klarer ikke helt å bekymret meg noe særlig. Faktisk klarer jeg nesten ikke å bry meg engang. Hvis sant skal sies, så er jeg mer bekymret for torskens edderkopper. Han bor tross alt i samme by.

Men det er litt kult med store ting som eksploderer da... :boom:

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:03   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er med Teofelia her, og bekymrer meg mest over de 10-15 store eggposene jeg kunne se henge under utbygget når jeg inspiserte under der for noen uker siden.

Jeg regner med at det er edderkopper, noen som vet når de er "ferdige"? Og om jeg burde gjøre noe med dem før den tid? (Utbygget rommer soverommet vårt - kort vei til ventiler og slikt… :ikke så veldig glad i edderkopper:

Noen ganger er du veldig søt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:07   #52
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er med Teofelia her, og bekymrer meg mest over de 10-15 store eggposene jeg kunne se henge under utbygget når jeg inspiserte under der for noen uker siden.

Jeg regner med at det er edderkopper, noen som vet når de er "ferdige"? Og om jeg burde gjøre noe med dem før den tid? (Utbygget rommer soverommet vårt - kort vei til ventiler og slikt… :ikke så veldig glad i edderkopper:

Om du ikke er så glad i edderkopper så fjerner du eggeposene, jeg tror det er mange edderkopper i en eggepose. Men kommer de ut på vinteren altså?

Hvor er entomologene når man trenger dem?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:07   #53
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Bare rolig! Bruce Willis ordner det!




__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:08   #54
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Noen ganger er du veldig søt.

La oss ikke håpe at edderkoppene syns det samme. (Noen ganger!?! Hva med de andre gangene, da? Er jeg all right da, kanskje?)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:11   #55
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om du ikke er så glad i edderkopper så fjerner du eggeposene, jeg tror det er mange edderkopper i en eggepose. Men kommer de ut på vinteren altså?

Hvor er entomologene når man trenger dem?

Jeg satser på at de kommer ut til sommeren, og legger av gårde ut i hagen for å fange fluer og mygg og leve lykkelig.

Men hvordan kan jeg eventuelt fjerne dem? Utbygget står på en ringmur, og jeg kan åpne et kjellervindu som er ca. 80 cm bredt og 30 cm høyt og se ut under det. Flammekaster er uaktuelt, ikke har jeg en liggende, og eggposene henger i treplatene som er gulvet til soverommet.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:11   #56
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Er jeg den eneste som satser på at Bruce Willis skal redde oss?

Nei, se over. Jeg satset på ham før jeg leste hele tråden. Han kommer, helt klart!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:13   #57
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Nei, se over. Jeg satset på ham før jeg leste hele tråden. Han kommer, helt klart!

Greit nok, Bruce fikser edderkoppene. Men kommer soveromsutbygget mitt til å overleve også? Jeg er skeptisk, jeg har sett han "fikse" ting før.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:16   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

La oss ikke håpe at edderkoppene syns det samme. (Noen ganger!?! Hva med de andre gangene, da? Er jeg all right da, kanskje?)

De andre gangene er du barsk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:18   #59
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men hvordan kan jeg eventuelt fjerne dem? Utbygget står på en ringmur, og jeg kan åpne et kjellervindu som er ca. 80 cm bredt og 30 cm høyt og se ut under det. Flammekaster er uaktuelt, ikke har jeg en liggende, og eggposene henger i treplatene som er gulvet til soverommet.

Store edderkopper spiser små edderkopper, så du får selvsagt tak i kjempestore edderkopper

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:22   #60
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stjerne truer alt liv på jorda (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Store edderkopper spiser små edderkopper, så du får selvsagt tak i kjempestore edderkopper

Uhm, jau. Det må nok vente til en dag jeg er i barske-modus.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med de store edderkoppene når de har spist seg mette og gode på de små, men planen høres så lur ut at det tar jeg når vi har kommet så langt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, edderkopper, flammekaster, monstermarihøner, ragnarok, tabloid


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no