Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Liker du avsporinger?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Liker du avsporinger?
Jeg synes det er en uting. Folk bør holde seg til tema 5 4,27%
Jeg synes det er helt greit, men skjønner ikke helt hvorfor 7 5,98%
Jeg synes det ofte kan bli morsomme, underholdende tråder av det 80 68,38%
Jeg lever og ånder for slike tråder og vil bare ha mer 25 21,37%
Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-08, 21:12   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Jeg synes det er greit noen ganger. Andre ganger synes jeg det er direkte upassende og ganske dårlig gjort mot hovedinnlegger. Hvis HI spør om noe seriøst og noen herper tråden med internt snakk synes jeg det er upassende. Har man derimot diskutert et tema i løpet av flere sider og nye problemstillinger dukker opp underveis synes jeg det kan være både spennende og bra med avsporinger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:20   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Jeg synes det ofte kan bli morsomme, underholdende tråder av det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:32   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hæ, hvorfor det? :totaltuintereressertinickogavatarerogslikt:

Jeg synes bare 02 slutten får det til å høres ut som versjon to, og her på FP er det jo du som er prototypen (eller førstedamen, om du liker det best) på lykkeliten.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 23-02-08 kl 21:32. Årsak: la til parantes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:32   #24
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Snakker vi forresten om den isbilen som spiller en halv Norge Rundt-melodi eller den som bare sier dingding?

Vi er så "heldige" å ha Norge Rundt-isbil.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:46   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Følte ingen alternativer passet for meg, så jeg stemte ikke. Jeg synes avsporinger kan være morsomme og har vel egentlig ikke så mye imot dem. MEN av og til blir jeg litt irritert når en veldig bra tråd vannes ut i milevis med "interne" morsomheter og dritt. Synes det skjer ganske ofte her, og da blir jeg bare lei og gidder ikke lese mer i tråden. Men det er jo bra at enkelte koser seg da.

Jeg savner vel egentlig en avsporingsknapp slik som det er på feks. pratekompaniet. Genialt! Da slipper man å lage spinoff-tråder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:50   #26
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Iset: en egen avsporingsknapp? Hvordan fungerer det?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:50   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Jeg synes det er underholdende dersom det blir krangling utav det, og gørrkjedelig om det bare er flåsing, fjasing og dårlig humor. :surpomp:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:01   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Jeg foretrekker fora hvor man slipper til stadighet å lese "...nå var det ikke det denne tråden handlet om, da...".

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:14   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Iset: en egen avsporingsknapp? Hvordan fungerer det?

Da har man en knapp ved siden av "siter" nederst, den heter "avsporing". Trykker man på den og skriver et innlegg, legges det ut som hovedinnlegget i en egen tråd med henvisning (og link) til tråden det avspores fra. Her kan du se.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes det er underholdende dersom det blir krangling utav det, og gørrkjedelig om det bare er flåsing, fjasing og dårlig humor. :surpomp:

Ja!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:20   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Alle burde skifte nick!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 23:09   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Det kan bli morsomt, men ikke alltid. Jeg faller ofte av når det kommer helt ut på viddene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 23:28   #32
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes bare 02 slutten får det til å høres ut som versjon to, og her på FP er det jo du som er prototypen (eller førstedamen, om du liker det best) på lykkeliten.

Det har jeg også tenkt faktisk.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 23:55   #33
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Jeg har erfart at en avsporing kan føre til årets morsomste tråd. Så jeg er for! Så får heller trådstarter komme inn og gi avsporerne korreks om det går over stokk og stein

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:08   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Jeg liker godt avsporinger, men det kommer kanskje litt an på tema. Gravalvorlige HI bør kanskje ikke avspores om ikke HI ønsker det selv.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:24   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Jeg fikk ikke stemt.

Stort sett synes jeg det er helt greit, og kan bli riktig underholdende/interessant. Men av og til er tema såpass ømtålig/alvorlig/ett eller anna, at jeg ikke synes det passer seg med avsporinger.

Dette er foreløpig rent hypotetisk - jeg har enda ikke sett noen avsporinger jeg ikke synes er helt OK. Og jeg har tro på FP-brukernes fintfølelse.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:25   #36
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

De aller fleste tråder har godt av en avsporing eller tre.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:25   #37
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Det kommer veldig an på. Jeg er litt ego på dette området, tror jeg. Er jeg midt inni en opphetet diskusjon som i midt hode ikke er ferdigdiskutert, irriterer andres fjas meg stort. Er diskusjonen ferdig og punktum finale (eller kjedelig) kan jeg godt finne på å avspore den selv.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:32   #38
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Følte ingen alternativer passet for meg, så jeg stemte ikke. Jeg synes avsporinger kan være morsomme og har vel egentlig ikke så mye imot dem. MEN av og til blir jeg litt irritert når en veldig bra tråd vannes ut i milevis med "interne" morsomheter og dritt. Synes det skjer ganske ofte her, og da blir jeg bare lei og gidder ikke lese mer i tråden. Men det er jo bra at enkelte koser seg da.

Jeg savner vel egentlig en avsporingsknapp slik som det er på feks. pratekompaniet. Genialt! Da slipper man å lage spinoff-tråder.

Jepp jepp sier jeg bare..

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:33   #39
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Husker da jeg tok videreutdanning og vi hadde mye om kommunikasjon med andre og om hvordan samtaler i enkelte tilfeller har en tendens til å spore av.

Asossiering heter det.

Ganske interesant å se hvordan en samtale som starter med en ting kan ende med noe helt annet.

Og ja, jeg synes avsporinger er helt ok. Men det er greit å komme på rett kjøl igjen også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:45   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du avsporinger?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er greit noen ganger. Andre ganger synes jeg det er direkte upassende og ganske dårlig gjort mot hovedinnlegger. Hvis HI spør om noe seriøst og noen herper tråden med internt snakk synes jeg det er upassende. Har man derimot diskutert et tema i løpet av flere sider og nye problemstillinger dukker opp underveis synes jeg det kan være både spennende og bra med avsporinger.

Det er jeg enig i, noen ganger har jeg opplevd det som upassende mot hovedinnlegger. Men som sagt, det kommer an på.
Når det gjelder nicket så kan vel det ordnes. Jeg videreførte bare nick fra NM og 02 står for mine to barn. Kanskje jeg bare skal hete Lykke! Kan noen ordne det kanskje?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, baltikum, emneord vs. etiketter, isbilen, klassiker, nationaltheatret, preposisjonsbruk, pølsevev, taggefjas

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no