Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilken situasjon beskriver best ditt navnvalg?
Jeg har valgt et mindre populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør 93 40,97%
Jeg har valgt et mindre populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør 34 14,98%
Jeg har valgt et populært navn og handler ikke i Sverige/leser ikke Se og Hør 29 12,78%
Jeg har valgt et populært navn og handler i Sverige/leser Se og Hør 7 3,08%
Dustepoll 64 28,19%
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-08, 22:25   #41
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Har valgt et uvanlig navn (132 stk), leser ikke Se og Hør. :åndssnobb:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 22:31   #42
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Nettopp. Derfor tror jeg ikke du får nok harryfantaster og Se&Hør elskende mennesker til å svare på dette på FP til at det blir representativt nok.


Med nok svar vil den være representativ for FP. Som du påpeker ville nok resultatet vært annerledes på et annet forum. Forskjellen mellom FP og "folk flest" beskrives også i trådtittelen.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 22:41   #43
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Jeg leser ikke Se og Hør, men jeg kunne gjerne ha handlet i Sverige. Om jeg hadde orket å dra dit.

barna har uvanlige navn.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 22:59   #44
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det kaller jeg et skikkelig knefall for populismen, Kanina!

Ja, jeg vet! Finax er skikkelig harry! ..hvis det var svenskehandelen min du siktet til, altså.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:33   #45
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Jeg har jo to barn da. Ei med et populært navn og ei med et sjeldnere navn.

Men jeg leser ikke Se&Hør og handler ikke i Sverige. Sistnevnte handler mest om avstand da.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:58   #46
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Dustepoll.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 23:58   #47
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Vi har styrt klar av ti på topp-navn til alle tre, leser aldri Se&hør og handler bare i Sverige hvis vi er i Sverige av andre grunner enn handling.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 00:25   #48
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Begge mine er oppkalt(ergo tenkte jeg ikke på statistikken), jeg er aldri i Sverige(selv om familien handler for meg der), og jeg ser kun over forsiden på Se&Hør i butikken.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 00:57   #49
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Ungene våre har helt vanlige navn, men de er ikke blant de mest populære likevel. Det er helt vanlige norske navn

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 01:07   #50
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Dustepoll , da ingenting passer meg.

Jeg leser aldri Se og Hør, handler aldri i Sverige, men alle tre barna har svenske navn. (I alle fall vanlige navn i Sverige.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 01:08   #51
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Jeg tror HI har gjort en glipp i å ikke definere hva som menes med et uvanlig og et vanlig navn. Hvor går grensen? Mens person A syns det er et uvanlig navn om mindre enn 100 heter det, syns kanskje person B at grensen går ved 500. Ergo blir pollen unøyaktig så lenge det ikke er definert hva som er vanlig kontra uvanlig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 01:09   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Vet ikke helt hva jeg skal stemme jeg. Eldste har et temmelig vanlig navn mens snart nyfødte har et litt mer uvanlig navn. Jeg handler i Sverige sånn ca. en gang i året (når vi er i Oslo), og leste Se & Hør på legekontoret på torsdag siden en eller annen dust nappet Rogalands avis rett foran trynet på meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 01:12   #53
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Dustepoll.

Guttene har lett forståelige, enkle navn som ikke er i top 50 i Norge (fordi det skulle være praktisk), jeg handler gjerne i Sverige hver gang jeg likevel er der for å få service på bilen (fordi jeg da sparer noen gode penge), og jeg leser aldri Se og Hør (fordi det er noen banal sludder). Pragmatikk over hele linjen, spør du meg, men passer ikke inn i din poll.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 01:23   #54
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Populære navn, dog ikke ti-på-topp, handler sjelden i Sverige (kun når vi er på hytta som ligger et par kilometer fra grensa) og Se & Hør leser jeg en sjelden gang på venterom (kjøper aldri).

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 07:32   #55
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg leser ikke Se og Hør, men jeg kunne gjerne ha handlet i Sverige. Om jeg hadde orket å dra dit.

barna har uvanlige navn.



Bortsett fra at vi er i Sverige rett som det er, men tar oss aldri tid til å storhandle på vei hjem.
Storebror sitt navn har visst steget en del i popularitet de siste par-tre årene.
Lillebror har et uvanlig navn.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 07:42   #56
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

De har normale navn, som ingen reagerer på, men de er ikke mye brukt i Norge, så de er vel mindre populære. Jeg handler aldri i Sverige (for lat til å ta turen) og leser aldri Se & Hør.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 08:00   #57
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror HI har gjort en glipp i å ikke definere hva som menes med et uvanlig og et vanlig navn. Hvor går grensen? Mens person A syns det er et uvanlig navn om mindre enn 100 heter det, syns kanskje person B at grensen går ved 500. Ergo blir pollen unøyaktig så lenge det ikke er definert hva som er vanlig kontra uvanlig.


En uoffisiell FP-rekord i dustepollsvar tyder på at du har rett. Jeg glemte også å ta høyde for antallet flisespikkende og kverrulerende medlemmer her inne.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 08:01   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Kverulerende!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 08:06   #59
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Kverulerende!

I rest my case!

  Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 08:34   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - navnevalg og åndssnobberi

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Kverulerende!


Jøss Toffen, det tok deg et helt minutt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, navn, åndssnobberi


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no