Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 16:45   #41
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

vil ikke være i noen bås jeg

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 17:03   #42
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

vil ikke være i noen bås jeg

Om man settes i bås eller ikke er litt opp til en selv også. Som sagt; det er helt valgfritt å bruke fonter, farger, smilier og å skrive på dialekt.
Man kan synes hva man vil om at folk har fordommer, men de er der, også kan man velge om man vil forsterke dem eller ikke.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)

Sist redigert av Majsa : 04-10-06 kl 17:30.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 17:06   #43
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

For en fantastisk interessant og morsom tråd!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 17:09   #44
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Det er pussig å se hvor like en del mennesker er på nett og i virkeligheten. På NM er det en dame som bor like ved oss, hun har nesten alltid med , eller i innleggene sine, gjerne en 2-3 i hver setning. Da jeg traff henne i virkeligheten viste hun seg å være en negativ kjerring som ikke er av de skarpeste i skuffen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 17:13   #45
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er pussig å se hvor like en del mennesker er på nett og i virkeligheten. På NM er det en dame som bor like ved oss, hun har nesten alltid med , eller i innleggene sine, gjerne en 2-3 i hver setning. Da jeg traff henne i virkeligheten viste hun seg å være en negativ kjerring som ikke er av de skarpeste i skuffen.



Hvilke smilier bruker jeg mest, tro?

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 18:02   #46
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Hvilke smilier bruker jeg mest, tro?

Jeg bruker mye: og så jeg er vel bedrevitende og blærette jeg da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 18:12   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg bruker mye: og så jeg er vel bedrevitende og blærette jeg da.

Alt annet, heldigvis!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 18:15   #48
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg bruker mest fnisesmilien. Hva sier det om meg, tro?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 19:28   #49
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg bruker mest fisesmilien. Hva sier det om meg, tro?


Ja, si det.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:02   #50
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg bruker nok noe i overkant med - smilier....

Og ...... (prikker)

*vurderer smilieavvenning*

Imidlertid synes det av og til nødvendig å "myke opp" innlegg med en smilie eller to, fordi man ikke ønsker at motparten skal tolke innlegget i negativ retning. Spesiellt dersom temaet for diskusjonen er av en personlig art, eller man gir råd man er usikre på hvordan vil bli mottatt.

Jeg er forøvrig litt enig i "pastellproblematikken". Dessuten kunne det kanskje være en ide å tenke over hvilken farge forumet som sådan har før man poster innlegg i en farge som nesten gjør et ellers intelligent og gjennomtenkt innlegg usynlig.... (Se! En smilie igjen - så ingen skal tro jeg mener noe vondt med utsagnet...)

Dessuten er det ikke mulig å bruke mer enn 10 smilier i hvert innlegg. Så det så! *lært av erfaring*

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:03   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ja, si det.

Jeg har dårlig mage nå. Alt for mye havregrynsgrøt. Sukk!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:04   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg bruker nok noe i overkant med - smilier....

Og ...... (prikker)

*vurderer smilieavvenning*

Imidlertid synes det av og til nødvendig å "myke opp" innlegg med en smilie eller to, fordi man ikke ønsker at motparten skal tolke innlegget i negativ retning. Spesiellt dersom temaet for diskusjonen er av en personlig art, eller man gir råd man er usikre på hvordan vil bli mottatt.

Jeg er forøvrig litt enig i "pastellproblematikken". Dessuten kunne det kanskje være en ide å tenke over hvilken farge forumet som sådan har før man poster innlegg i en farge som nesten gjør et ellers intelligent og gjennomtenkt innlegg usynlig.... (Se! En smilie igjen - så ingen skal tro jeg mener noe vondt med utsagnet...)

Dessuten er det ikke mulig å bruke mer enn 10 smilier i hvert innlegg. Så det så! *lært av erfaring*

Innlegg med mange smil tolker jeg faktisk i negativ retning.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:27   #53
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Blånn som i et nick som heter Blånn? Nei, jeg er bare Myrsnipa overalt. Og jeg vet ikke engang hva MP står for. Har denne Blånn samme avatar som meg??

Huff nå blir jeg litt Jeg så at det står blånn under nicket ditt, så da tenkte jeg kanskje du har det som nick på et annet forum, har vært borti ei som kaller seg Blånn... Bare glem hele greia

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:29   #54
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Huff nå blir jeg litt Jeg så at det står blånn under nicket ditt, så da tenkte jeg kanskje du har det som nick på et annet forum, har vært borti ei som kaller seg Blånn... Bare glem hele greia

Glemt!

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:32   #55
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Innlegg med mange smil tolker jeg faktisk i negativ retning.

Det gjør jeg også. I tillegg synes jeg det på sett og vis er upassende å putte inn en haug med smilier i et innlegg der man svarer på noe veldig alvorlig eller trist. Jeg tolker svaret mer useriøst når det er nedlesset av smilier.

Men smilier er geniale i forhold til å få folk til å ta humor f.eks.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:03   #56
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Skulle ønske at jeg hadde hatt et godt skriftspråk og vært flink til å formulere meg skriftlig, men jeg sliter litt der, (har mye skrivefeil også). Leser og skriver altfor lite, hadde jeg begynt å lese mer så tror jeg det kunne bedret seg.

Men jeg vet ikke om jeg vil bedømme mennesker utifra hvordan de formulerer seg skriftlig, Jeg har tidligere hatt en god del brevvenner og har mer enn en gang blitt skikkelig overrasket da jeg har truffet vedkommende, og det både positivt og negativt.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 22:29   #57
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Utrolig bra eksempel, Myrsnipa!

Jeg er også av den oppfatning av språkbruk påvirker den subjektive oppfattelsen av personen bak nicket. Det har også gitt meg noen overraskelser når jeg har møtt folk IRL.

Når det gjelder smilybruk må jeg vel innrømme at jeg ofte bruker det. Kanskje ikke såå mange i hvert innlegg, men noen ganger forklarer de mer enn ord. Sånn sett lurer jeg på om jeg havner i intelligensbåsen din, Myrsnipa.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 22:44   #58
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Når jeg leser innlegget ditt, slår det meg at du nok heller har dårlig selvtillit. Du formulerer deg mer enn godt nok til å havne i "intelligent"-båsen min altså.

Jeg kan si jeg brukte god tid på det innlegget.
Godt å høre at jeg formulerer meg bra nok da.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:51   #59
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Godt eksempel, Myrsnipa!
Jeg må nok innrømme at jeg er blant de som kan finne på å se på "Pastell- og overdreven smiley-bruk-innleggere" som litt mindre skarp.
(Men bruker da smileyer selv, altså. Bare ikke så mange)

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:08   #60
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg tror ikke jeg oppfatter noen som mer intelligent utifra rettskriving. Men samtidig kan jeg lure litt når noen har fullført lang universitetsutdannelse og skriver blanding mellom dialekt og bokmål.
Det som teller mye mer er innhold i innleggene.

Jeg bruker selv dialekt i samtaler med og når jeg sender e-post til venner (med samme dialekt). Og jeg vet at jeg har postet innlegg på dialekt på NM. Skal legge til at jeg tror jeg har forbeholdt dialektinnleggene til forumet "Nord-Norge".

Men Myrsnipas eksempel nr 2 orket jeg ikke engang å lese. Og det tror jeg var mest pga farger og smileybruk. Denne: har, etter min mening, ikke noe i et seriøst innlegg å gjøre. (Sammen med en del andre smileyer.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, språk


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no