Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 10:59   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men på NM var det i alle fall flere ganger jeg oppfattes alderen på de som skrev innleggene ganske bra - og i mine øyne er det også noe som jeg vurderer.

For noen år siden var det et damemenneske på Usenet som ble dypt sjokkert da hun oppdaget at jeg var like ung som henne (snart 30) - hun var nemlig sikker på at jeg "var minst i 40-50-årene". Nå ville jeg vanligvis greid å vri det til en eller annen slags kompliment (jeg er flink til det, hvis jeg vil ), men i akkurat dette tilfellet ble det litt verre, fordi jeg visste at hun hadde sett flere bilder av meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:01   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For noen år siden var det et damemenneske på Usenet som ble dypt sjokkert da hun oppdaget at jeg var like ung som henne (snart 30) - hun var nemlig sikker på at jeg "var minst i 40-50-årene". Nå ville jeg vanligvis greid å vri det til en eller annen slags kompliment (jeg er flink til det, hvis jeg vil ), men i akkurat dette tilfellet ble det litt verre, fordi jeg visste at hun hadde sett flere bilder av meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:13   #23
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

En kan få seg mange overraskelser når en møter nettmennesker. Mange av de som ikke er så flinke til å utrykke seg på papiret, er strålende intelligente på mange andre områder. Andre som fremstår som intelligente på nett, kan være mindre feks. sosialt intelligente.

Helt enig.
Men når det skal sies så er det flere her inne som er veldig flinke til uttrykke seg, og har kunnskaper til å skrive interssante og velformulerte innlegg om det meste. Skulle ønske jeg var litt flinkere selv jeg, iallefall til å "snekre" sammen noe bra skrevet og fornuftig på liten tid. Kan jo ikke bruke hele arbeidsdagen min på å skrive innlegg her. Så derfor blir det heller til at jeg leser mer og skriver korte kommentarer.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:14   #24
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For noen år siden var det et damemenneske på Usenet som ble dypt sjokkert da hun oppdaget at jeg var like ung som henne (snart 30) - hun var nemlig sikker på at jeg "var minst i 40-50-årene". Nå ville jeg vanligvis greid å vri det til en eller annen slags kompliment (jeg er flink til det, hvis jeg vil ), men i akkurat dette tilfellet ble det litt verre, fordi jeg visste at hun hadde sett flere bilder av meg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:19   #25
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg sliter veldig med å formulerer meg på en god måte. Dette er veldig frustrerende, da jeg i mitt yrke må dokumentere relevante hendelser om pasienter hver dag. Det er heller ikke bare skriftlig jeg sliter med å formulerer meg. Også muntlig, noe som er veldig flaut når jeg skal prøve å forklare en ting. (Godt jeg ikke er lærer.)
Jeg vil ikke si jeg er uintelligent, men kan kanskje fremstå som det. Noe som sikkert var poenget til Myrsnipa i hovedinnlegget.

Jeg vet ikke hva det er om gjør at jeg ikke klarer å uttrykke meg riktig. Mulig jeg er ukonsentrert? Eller kanskje jeg ikke har blitt drilla så mye på dette i skoletiden? Men jeg veit ihvertfall at jeg taper hver eneste diskusjon med samboeren min, selv om jeg teoretisk vet at jeg har rett og han har feil. Jeg er elendig på å diskutere.

MEN, jeg har faktisk blitt mye bedre med å formulerer meg etter jeg begynte i den jobben jeg har nå. Vi har veldig mange samarbeidsmøter med pasienter, pårørende og forskjellige yrkesgrupper. Så når jeg må være møteleder, må jeg jo gjøre en god jobb.

Så jeg vil si jeg har vokst. Men har enlang vei igjen skal jeg bli like god som mange her inne.

Oida! Ble langt dette.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:21   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

eg er elendig på å diskutere.

Å engasjere seg i diskusjoner på nettet er utmerket både som argumentasjons- og skrivetrening. Så bare heng i!

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Oida! Ble langt dette.

Nei, det ble det da slett ikke. Og om så var, så trenger du uansett ikke be om unnskyldning for det. Det er lov til å skrive langt her, nemlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:23   #27
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg er heller ikke av de som er så flink til å formulere meg. Har ordene i hodet, men får de ikke ut gjennom fingrene og ut på skjermen.

Jeg er nok flinkere muntlig (håper jeg)
Å diskutere har jeg blitt ganske godt vant til.
Mannen min er til tider hyperaktiv innen fagforeninga si, og vi diskuterer mye og mangt. Selv om vi ofte er enige i mye da, så blir det til at en av oss drar fram andre sider ved saker. Der hvor vi er enige altså.

Øvelse gjør mester.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:23   #28
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Nå er jo dette en diskusjon om hvordan man blir oppfattet ut i fra hvordan man formulerer seg. Men jeg må si at avataren også betyr mye for hvilket inntrykk jeg får av folk på ulike fora.
Myrsnipa: Er du Blånn på MP? Da har jeg i så fall to helt forskjellige inntrykk av deg som person p.g.a. avataren. Men det er jo kanskje ikke så rart, da...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:23   #29
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Dette er veldig relevant i forhold til min eksamen i sosiolingvistikk. *følger med*

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:28   #30
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Er ikke dette mye det de som sliter med dysleksi klager over? At de blir "sett" utfra skrivefeilene sine, som de faktisk ikke kan noe for.
Men jeg er helt enig med Myrsnipa, det er utrolig hvor mye skrivemåten har å si for inntrykket man får - både på godt og vondt.


Sist redigert av m^2 : 04-10-06 kl 12:03.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:58   #31
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For noen år siden var det et damemenneske på Usenet som ble dypt sjokkert da hun oppdaget at jeg var like ung som henne (snart 30) - hun var nemlig sikker på at jeg "var minst i 40-50-årene". Nå ville jeg vanligvis greid å vri det til en eller annen slags kompliment (jeg er flink til det, hvis jeg vil ), men i akkurat dette tilfellet ble det litt verre, fordi jeg visste at hun hadde sett flere bilder av meg.

Å huff da, jeg hater å gjette alder på folk :grøss: nettopp av denne grunn.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:00   #32
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Nå er jo dette en diskusjon om hvordan man blir oppfattet ut i fra hvordan man formulerer seg. Men jeg må si at avataren også betyr mye for hvilket inntrykk jeg får av folk på ulike fora.
Myrsnipa: Er du Blånn på MP? Da har jeg i så fall to helt forskjellige inntrykk av deg som person p.g.a. avataren. Men det er jo kanskje ikke så rart, da...

Blånn som i et nick som heter Blånn? Nei, jeg er bare Myrsnipa overalt. Og jeg vet ikke engang hva MP står for. Har denne Blånn samme avatar som meg??

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:01   #33
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg sliter veldig med å formulerer meg på en god måte.

Når jeg leser innlegget ditt, slår det meg at du nok heller har dårlig selvtillit. Du formulerer deg mer enn godt nok til å havne i "intelligent"-båsen min altså.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:01   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Når jeg leser innlegget ditt, slår det meg at du nok heller har dårlig selvtillit. Du formulerer deg mer enn godt nok til å havne i "intelligent"-båsen min altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:11   #35
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg oppfatter folk som skriver innlegg uten store bokstaver, noenlunde korrekt tegnsetting, med altfor mange smil osv, som en smule dumme og jeg tar de sjeldent seriøst. Bortsett fra i fnisefjasediskusjoner. Jeg regner med at de da er i sitt element og at jeg har noe å lære.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:12   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Mennesker som skriver dialekt har jeg vanskelig for å ta seriøst. Selvfølgelig forstår jeg hva de fleste skriver, men det er rett og slett mindre interessant å lese slike innlegg.

Smilefjes kan det gså bli for mange av, og en dell av dem blir brukt på plasser hvor de ikke passer. I tillegg synes jeg at det er vanskelig med mennesker som blir for seriøse i sin fremtoning på nett. Jeg får litt tørrpinnevibber.

Selv synes jeg at det kan være vanskeligere å uttrykke seg på nett en andre skriftlige plasser.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:13   #37
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Er ikke dette mye det de som sliter med dysleksi klager over? At de blir "sett" utfra skrivefeilene sine, som de faktisk ikke kan noe for.
Men jeg er helt enig med Myrsnipa, det er utrolig hvor mye skrivemåten har å si for inntrykket man får - både på godt og vondt.

Til og med en dyslektikere vil klare å finne shift-tasten og dermed klare å få til en stor bokstav. Til og med en dyslektiker vil klare å forstå at femogtredve smil i et innlegg er litt vel mye. Jeg antar at et dysleksistempel ikke er det samme som å være "blånn".

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:31   #38
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Når jeg leser innlegget ditt, slår det meg at du nok heller har dårlig selvtillit. Du formulerer deg mer enn godt nok til å havne i "intelligent"-båsen min altså.

Enig. Som Skilpadda sier, du får bare kaste deg uti diskusjoner her, så får du trening i å argumentere på en overbevisende måte også.


Fantastisk eksempel, Myrsnipa. Og jeg er så enig. Jeg innrømmer gjerne at mitt inntrykk av vedkommendes intelligens blir betraktelig dårligere hvis de skriver slik du gjør i det nederste eksemplet. Synd å si det, men sånn er det. Akkurat dette har jo ikke noe med dysleksi å gjøre heller. Alle kan lære seg å skrive sånn noenlunde på bokmål og droppe alle de forstyrrende visuelle virkemidlene.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:44   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Dette er veldig relevant i forhold til min eksamen i sosiolingvistikk. *følger med*

SOSIOLINGVISTIKK!!!!

Det skulle jeg ta hovedfag i en gang. Men så ble det ikke slik. Sukk!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:44   #40
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Når jeg leser innlegget ditt, slår det meg at du nok heller har dårlig selvtillit. Du formulerer deg mer enn godt nok til å havne i "intelligent"-båsen min altså.

Tør ikke spørre hvilken bås jeg havner i

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, språk

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no