Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Brukte julegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-08, 22:48   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Brukte julegaver?

Er det mulig å gi bort brukte ting som julegaver?
Ville du gjort det selv?
Hvordan ville du reagert om du fikk noe brukt i gave?

Min bestemor ønsker seg en postkasse til jul og vi har en meget pent brukt stående i boden (ble byttet ut pga at det ble bestemt at alle naboene skulle ha lik i sin tid ). Nå lurer jeg på om det er greit å gi en brukt gave til jul? Er det helt forkastelig, er det litt i tiden å være miljøvennlig eller kommer det helt an på hva det gjelder? Tenker da på litt større, pent brukte ting, ikke en halvbrukt dusjsåpe eller en loslitt genser.

Mine egne barn har jeg ingen skrupler på å gi brukte gaver til. Mellomstejenta får en ubetydelig brukt lekegård kjøpt her inne, og storebror får etter alt å dømme en Nintendo DS med brukte spill. (Det er mulig at konsollen blir ny og at spillene blir brukte)

Andres barn har jeg svært høy terskel på å gi bort brukte gaver til, tror rett og slett ikke det er noe særlig populært i min familie.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:53   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Tror ikke jeg ville gitt bort en brukt postkasse. Hadde føltes feil for meg, men gjenbruk er jo ganske in nå.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:53   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg ville blitt veldig glad tror jeg, for sannsynligheten for at det var en dyr ting ville vært ganske stor - ergo hadde jeg aldri forventet å få det - så ja, jeg tror jeg ville blitt glad ja
Jeg hadde hatt null skrupler på å kjøpe brukte spill etc i gave til gutta mine.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:54   #4
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Nesten umulig å svare på...

Noen er jo uendelig sære når det gjelder gaver - har detaljerte ønskelister til seg og sine, alt må kunne byttes, skal koste minst så og så mye - og må for all del ikke være gjenbruk av en gave, for den må være plukket ut spesielt med deres barn i tankene :S

Selv synes jeg det er temmelig ufint å stille store og spesifikke krav til gaver som skal gis til meg og mine. Pent brukte gaver ville vært helt fint.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:57   #5
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Ja jeg vet heller ikke helt hva jeg føler, men postkassen ser helt ny og ubrukt ut altså, men den kommer altså ikke pakket inn i plast og papp og dilldall.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:58   #6
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Syns gavene Majmor skulle gi til barna til jul var flotte. Kunne godt gitt pent brukte, kostbare ting til mine barn. Ei pent brukt postkasse til min bestemor, det hadde jeg nok stått over. Syns det kommer litt an på hva og til hvem egentlig.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 22:58   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

...og det står for meg som helt meningsløst at en pent brukt postkasse skal stå i garasjen deres når den kan komme til nytte hos bestemor.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:00   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...og det står for meg som helt meningsløst at en pent brukt postkasse skal stå i garasjen deres når den kan komme til nytte hos bestemor.

Bestemor hadde nok fått den, men ikke til jul.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:02   #9
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg ville blitt glad for å få noe jeg ønsket meg, og hadde det vært brukt - desto bedre. Ungene får brukte ski etc, og gjerne til jul/bursdag. Til andre blir det straks vanskeligere.

Det finnes for mye nytt ræl i verden.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:04   #10
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Hvis det er det hun ønsker seg, og du har en stående - hvorfor i all verden ikke?
Min bestemor ville blitt overlykkelig av å få en brukt versjon av noe hun ønsker seg fremfor at jeg skulle brukt mye penger på noe nytt.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:04   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Kanskje du kan få malt den og laget den unik og fin til bestemoren din?
Jeg liker ideen om brukte ting. Bestemødre liker vel også ofte slikt?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:04   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

En postkasse som ser ny ut hadde jeg glatt kunne gitt i gave hvis jeg visste at en person ønsket seg en postkasse. Det hadde vært ganske så meningsløst å kjøpe en nesten identisk ny da.
Nå vet jeg at dersom en i min familie hadde ønsket seg postkasse så hadde de tenkt det samme. Ingen risiko.

Brukte spill kunne jeg veldig gjerne gitt til ungene mine.

Jeg synes det er verre med en del andre brukte ting. Jeg måtte være rimelig sikker på at personen hadde synes det var greit.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:06   #13
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Skjønner at det er jeg som er sær her

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:06   #14
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Selv synes jeg brukte ting i gaver er en super ide. Har tenkt på det før, hvor glad jeg f.eks hadde blitt for en brukt bok i gave. Bøker kan være ganske dyre, og bøker man har lest leser man kanskje ikke igjen. Hvorfor ikke gi dem videre? Jeg elsker å lese, og spesielt om noen andre jeg kjenner har lest samme boka og gått god for den. Ja, jeg hadde blit kjempeglad.

Men, en brukt postkasse.
Synes det er litt vesentlig å se ann personen, og postkassen (ser den brukt ut?). Min gamle bestemor ville sikkert ha likt å få en brukt gave, men hennes søster hadde nærmest blitt fornærmet. En gave skal jo være hyggelig, så jeg ville nok ikke gitt noe slik til henne.

Kanskje jeg hadde gitt den til henne som en hyggelig overraskelse, for så å gi henne en liten ny ting til jul, eller gitt henne postkassen som "ekstra" til noe annent nytt (ikke noe stor ting).

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:06   #15
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det finnes for mye nytt ræl i verden.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:06   #16
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Kanskje du kan få malt den og laget den unik og fin til bestemoren din?
Jeg liker ideen om brukte ting. Bestemødre liker vel også ofte slikt?

Det syns jeg var en god ide!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:08   #17
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Du kan jo også kjøpe en liten ting (evt konfekt eller annet godis) å putte oppi postkassa?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:08   #18
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brukte julegaver?

I fjor fikk jeg et gammelt, brukt servise av min mor. Hun hadde funnet det i en brukthandel, og jeg ble i hvert fall veldig glad for det! Så til henne kunne jeg nok gitt noe brukt. Til andre hadde jeg nok hatt mer skrupler, men skulle ønske det ikke var sånn.

Jeg har også gitt en brukt kaffekjele til min bror, kom jeg på nå. Det var en kaffekjele som vanligvis koster mye penger å kjøpe ny. Jeg kjøpte den for 30 kroner i en brukthandel. Den ble skrubbet og pakket pent inn. Han visste at den var brukt da. Det virker som om han har brukt den mye, så jeg tror ikke han reagerte negativt på det.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:08   #19
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Ja jeg vet heller ikke helt hva jeg føler, men postkassen ser helt ny og ubrukt ut altså, men den kommer altså ikke pakket inn i plast og papp og dilldall.

Da hadde jeg gitt den. Den plasten, pappen osv kan hun vel ikke bry seg noe om ( om hun ikke får flere postkasser, og må bytte den fra dere ).

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 23:09   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Du kan jo også kjøpe en liten ting (evt konfekt eller annet godis) å putte oppi postkassa?

Også en god idé!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no