Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pynter du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-22, 19:42   #21
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.061
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Her er advent jul, så det meste kjem opp til 1. desember sånn ca. Juletreet er einaste vi ventar med til lille julaftan.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 19:47   #22
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Pynter til advent 1. desember eller 1. søndag i advent (det som kommer først). Så til jul et par dager før julaften. Rydder bort jula etter frokost 1. januar, og lar adventspynten bli et par uker. Liker å ha lyset lengst mulig.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 19:50   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Ingen faste datoer her, men fra 1. søndag i advent blir det gradvis mer pynt. Ungene vil gjerne pynte tre 1. desember (vi har kunstig tre), i år ble det vel 11. Jeg er oppvokst med adventspynt og ikke julepynt eller juletre før 23., men har ikke sett noen grunn til å tviholde på det. Det blir koselig og lysere her i desember, og ungene elsker det, verre er det ikke. Juletreet ryker som regel et par dager over nyttår, resten litt sånn gradvis etter det.

Er ikke dette en årlig diskusjon, forresten? Føler jeg gjentar meg selv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 20:07   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg prøvde faktisk å søke opp fra gamle dager før jeg lagde tråden, men fant ikke! Får skylde på feberen hvis det fins en fra hvert år. :P

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 20:35   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Pynter til advent 1. desember eller 1. søndag i advent (det som kommer først). Så til jul et par dager før julaften. Rydder bort jula etter frokost 1. januar, og lar adventspynten bli et par uker. Liker å ha lyset lengst mulig.

Jeg leste 1. juledag og tenkte at det hørtes stress ut å pynte for bare et par dager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 20:55   #26
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.509
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Pynter lille julaften, eller kanskje dagen før. For min del liker eg å ha adventspynt fram til det, kjekt å glede seg til jul, og å sleppe å vere lei av pynten når jula er her.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 20:59   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg prøvde faktisk å søke opp fra gamle dager før jeg lagde tråden, men fant ikke! Får skylde på feberen hvis det fins en fra hvert år. :P

Mulig jeg husker feil også. Har også litt feber.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 21:15   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.468
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.


Jeg liker ikke julemusikk noe særlig jeg da, det må være i svært små doser. Og selvvalgte sanger. (kresen).

Hørte julemusikk på jobb i dag for første gang i år!

Pynter 22-23.12. Tar det meste ned etter nyttår. Det holder for min del.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 21:22   #29
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.241
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg er nok litt minimalistisk av meg, så jeg begrenser meg til lysende stjerne i vinduet fra første advent og en lysestake i vinduet med syv lys.

Til jul dekker jeg bordet med fine spisebrikker, løpere eller duker i lite skrikende farger. Min julefarge er gjerne mørkeblå.

Nytt av i år er at jeg falt pladask for Disneyjuletrepynten til Plantasjen, så jeg kommer nok til å henge opp noen av de figurene.

Ikke så mye dill og stæsj hos meg utover det.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 21:36   #30
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Vi starter med utebelysning når mørketida starter, deretter stjerner, adventsstaker ++ 1.søndag i advent/1.desember, og full jul hos oss har vi ca en uke før julaften. Rydder det bort like over nyttår. Utebelysningen forblir til sola kommer tilbake.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 21:36   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg pynter når vi har tid, så litt i rykk og napp fra slutten av november - starten av desember-ish. Jeg har ikke noe behov å gjøre noe bare fordi det «alltid har blitt gjort sånn», ei heller har jeg vanskeligheter med å forstå at ulike folk har ulik smak og toleransegrense for julepynt, enten vi snakker omfang i mengde, lengde eller type.

Vi henger gjerne opp stjerne rundt første advent og fikser en adventstake samtidig. I tillegg har vi julehus i porselen og litt pynt til peishylla. Juletreet setter vi opp når vi har kjøpt det, gjerne noen dager før jul også står det til dagen før renovasjonsetaten samler det inn, en gang i januar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 21:43   #32
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.891
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Vi er nok nokså tradisjonelle av oss. Adventspynt til 1. søndag i advent, julepynt en av de aller siste dagene før juleaften. Vi rydder ut jula en ukes tid etter nyttår. Jeg ha forsøkt å innføre noen små endringer, blant annet en litt gradvis pynting fordi det av og til har blitt litt vel krevende å skulle ordne alt på en dag, men det nekter tenåringene i huset. De vil ha magien de synes følger med ved å gå fra null julepynt til masse julepynt i løpet av en dag. Det er så viktig for dem at de gladelig tar mesteparten av jobben selv og da er det jo i orden for min del.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:07   #33
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Pynter med alt annet enn juletre 1. desember. Juletre pyntes lillejulaften. Hele jula står til halvveis ute i januar. Stjerna henger til februar.

Vi har stor stue hvor pynten ikke er i veien, hadde kanskje vært annerledes ellers.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:13   #34
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.886
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

I dag tydeligvis! Vanligvis tar jeg frem tre og julepynt 22. eller 23 desember. Tar det ned rett etter nyttår. Men siden jentene skal til faren i morgen og ikke kommer tilbake før lille julaften, passa det bedre i dag. For de ville også være med på pyntinga.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:48   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Det ble forøvrig et dyrt tre i år. Vi hadde glemt at juletrefoten sprakk i fjor, og på nyttårsaften tok også lysene kvelden.

Vi kjøpte verdens kjekkeste juletrefot, EasyFix(?) tror jeg den heter. En sånn som man må ha hull i treet til. Anbefales på det varmeste. Garantert rett tre på under ti sekunder. Og så kjøpte vi to pskker juletrelys, jeg liker mange lys. Og så liker jeg best de gammeldagse, hvite som ligner på stearinlys. Ikke smålys.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:49   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

http://www.easyfix.no/

Vi kjøpte trefarget.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:51   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Hvordan får man laget hull i treet?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:53   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Jeg pynter til 1 desember eller 1. søndag i advent. Eller deromkring, alt ettersom. For meg er desember julemåned, og jeg bryr meg fint lite om det er i tråd med tradisjoner eller ikke. I år kom juletreet inn på lørdag, fordi jeg hadde lyst og fordi vi reiser bort 1. juledag. Jeg elsker å ha juletre, og jeg vil ha det lenge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:56   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvordan får man laget hull i treet?

Det brukes et spesialinstrument, så det blir vanskelig om man skal gjøre det selv. Men de fleste som selger juletrær har det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-22, 22:59   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter du til jul?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det ble forøvrig et dyrt tre i år. Vi hadde glemt at juletrefoten sprakk i fjor, og på nyttårsaften tok også lysene kvelden.

Vi kjøpte verdens kjekkeste juletrefot, EasyFix(?) tror jeg den heter. En sånn som man må ha hull i treet til. Anbefales på det varmeste. Garantert rett tre på under ti sekunder. Og så kjøpte vi to pskker juletrelys, jeg liker mange lys. Og så liker jeg best de gammeldagse, hvite som ligner på stearinlys. Ikke smålys.

Vi har hatt den i mange år, og den er så mye bedre enn de andre juletreføttene vi har hatt. Treet står alltid helt rett, og stødig. Og det er lett å vanne det. Vi henter juletre på den lokale juletregården og de borrer hull.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no