Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kosttilskudd for barn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-10, 09:55   #41
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Også 1-2 glass med biola om dagen. Ungene er sjeldent syke iallefall.

Du vet du burde fått litt mer søvn på natta når du leser dette som "1 - 2 glass COLA om dagen".

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 09:57   #42
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eller så får du gjera slik som meg. Setta deg på skulebenken og læra om alt saman.

Og jeg som trodde jeg var utlært etter ett hovedfag. Har du noen (pensum)bøker å anbefale angående vitaminer og deres virkning på hverandre og på kroppen? Og da gjerne noen som er litt oppdaterte ...

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:03   #43
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Tran fra flaske funker inntil barnet lærer av andre barn at tran er "æsj"...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:01   #44
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Det er litt vanskelig å overbevise barn om at flytende tran er noe man må ta når man brekker seg av smaken selv. Jeg er rimelig altetende og spiser det aller meste, men tran har jeg ikke sjans i havet til å få ned i flytende form. Og minste spytter det ut hvis hun får det servert.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:20   #45
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Det er vanesak med tran. Her drikker vi en slurk fra flaska hver morgen og det er veldig festlig når det er den eneste de får lov å ha i seg rett fra flaska/kartongen. Sitronsmak da, må vite. Alle monner drar

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 11:37   #46
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Tvang? Langt ifra. Det er kamp om å få først. Dersom tran hadde smakt fortreffelig til en bedre middag hadde man jo kunnet servere det på byen til en fin pris pr enhet. Tran handler om å gjøre inntaket av den lille fingerbølen pr morgen så ok som mulig. Og det er ikke krise om man glemmer det en gang innimellom.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 12:44   #47
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det stemmer ikke. Mine unger har fått tran lenge før de var i stand til å vite noe om æsj. To av dem har likt tran og en av dem har spyttet og brekker seg bare han har fått det på tunga.

Jeg tror ikke brekningene skyldtes at han i spedbarnsalder hadde lært at det var æsj.

Brødrene tygger trankapser og svelger tran lett som bare det. De foretrekker kapsler fordi det er så kule å tygge.

Jo. Det funker for det barnet som liker tran, å ta tran...helt til andre barn kommer på å si at det er "ÆÆÆSJ"! Nå er det klin umulig å få i S. tran...selv om han har tatt det før. (nå tenker jeg på litt større barn, ikke 3- 4åringer feks)
Jeg hadde 1 som tok tran, 1 som ikke ville ha. Nå er det 2 som ikke vil ha... Ikke fordi den andre i huset ikke vil ha, men fordi han har lært av nye kompiser på skolen at tran er ÆSJ og EKKELT! Og ja, ikke vet jeg hvordan, men dem har tydligvis diskutert tran på et eller annet vis...

"isbjørn-kapslene" funker derimot utmerket, hos begge.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:21   #48
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Min eldste som er en lettpåvirkelig frøken, har overhodet ikke latt seg affisere av hva andre mener om tran. Vi diskuterer ganske enkelt ikke om det er æsj eller ikke, det er vare noen man tar og barn får på skje og voksne får kapsler. Samme som fluor, også kalt "namnam". Ikke noe diskusjon, ikke noe fjes, bare frem med skjea og ferdig arbeid.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 13:05   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.605
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Barn får fluor på skje? Det får knerten i pilleform, og synes er nam.

Jeg har en toåring som liker tran. Han tok den ren først, men vi gikk over til sitron-utgaven for noe tid siden, og han tar det med glede. Vi har rene fruktmåltidet ved kveldsstellet. Bananmedisin (zyrtec med banansmak), sitontran og appelsinsanasol.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 15:30   #50
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.468
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg som hater multilevel marketing har endt opp med JuicePlus. Nå er ikke dette vitaminer men konsentrert frukt og grønt. Jeg er med på en undersøkelse og får barneproduktene gratis. Problemet er at der alle andre synes det smaker supergodt liker ikke Mazungen dem. Hun spiser for lite frukt og grønt, og repertoaret er for begrenset.

Om noen ønsker å prøve så ta kontakt så kan jeg sende noen av de vi ar liggende. Her kan man lese om dette om en er interessert.
http://www.jpsiden.no/

(PS, jeg er ikke tilknyttet JuicePlus på noen måte)

Dette har jeg lest litt om nå også, og ble veldig nysgjerrig, noen med erfaringer å dele?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 21:42   #51
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Løpet var kjørt for meg da jeg var 26 og skulle begynne med tran....

huffda, det høres jo helt tragisk ut når du skriver det sånn...

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:56   #52
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Ja dette er jeg helt enig i (bortsett fra punktet melk), og vi har stort fokus på dette i hjemmet vårt. Men vi har og et barn med matintoleranse hvor kosttilskudd blir brukt for å sikre at han får i seg mest mulig.

Enig jeg også, vi gir rismelk til vesla men storebror får kumelk. Men det er likevel greit å ha et kosttilskudd, iallefall omega-3 fordi vi ofte ikke får i dem nok vitaminer og mineraler.

Men SMOOTHIE er genialt, her kan man putte oppi kokosolje, frukt/bær, nøtter og biola og evt en skvett fløte... (melkesyrebakterier) og er igrunn gull frokost.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 10:42   #53
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Dette har jeg lest litt om nå også, og ble veldig nysgjerrig, noen med erfaringer å dele?

Jeg har også lest om JuicePlus via Kjernesunn familie, og er det noen som er opptatt av å spise riktig mat og har sett resultater, er det dem...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 10:51   #54
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Gah! Så høyt inntak av både A og D vil gi mangel på begge? Hvilke kjemiske prosesser tenker du på? Kan du fortelle mer?

Ikke sant! Egenproduksjon av D-vitamin er jo vanskelig når sola ikke får skinne på våre hvite og svært mottakelige D-vitaminproduserende kropper. Forøvrig mener jeg altså at det har skjedd en endring i anbefalinger. Såvidt jeg vet har forskning mer og mer poengtert at vi trenger mer D-vitamin enn vi faktisk får i oss. Det må jo blant annet være derfor det nå er greit å beriker enkelte matvarer med D-vitamin, kanskje særlig tatt i betraktning av at vi fremdeles ikke folatberiker mel, selv om det sannsynligvis kan forhindre forsterskader som ryggmargsbrokk.

Jeg må innrømme at jeg følger litt mine besteforeldres lærdom - tran i alle mnd med 'r i.
Her får poden tran en dag og sana-sol en annen dag.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 23:43   #55
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Animal Parade er uten kunstig søtning, smaker nydelig, og det er null problem å få mindre barn til å ta dem. Animal Parade er det beste vi har prøvd på den fronten, og her i huset har det meste blitt testet ut.

Ja, og det var smaksprøver på produktene fra Animal Parade på helsekosten, vitamintablettene er jo så gode, så jeg skulle teste omega-3 kapslene! I desperat panikk forsøkte jeg å overvinne oppkasten! Men jeg liker ikke transmak altså.

Men mine barn liker godt Eskimo-3 og Fri Flyt Junior (hjemmesiden ble brukt hos oss til å få en superengasjert 3 åring (den gangen) full av fryd da han mottok forsendelsen med "sjøbær" og han elsker dem fortsatt. Nå kommer de også med appelsinsmak og begge barna likte dem også.
Men de inneholder søtstoff som aspartam, sakkarin, mannitol...

Maz: jeg overtar gjerne dine Juice Plus for barn, hvis ingen andre har meldt seg.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:09   #56
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Maz: jeg overtar gjerne dine Juice Plus for barn, hvis ingen andre har meldt seg.

Send meg en adresse, så skal jeg få sendt deg litt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:14   #57
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Disse tran kapslene, fra møllers, kan de gis til barn?

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:52   #58
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.605
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Tenker du på de fiskene? Det står jo for voksne og barn, men hvor små barn vites ikke...

Ettersom Knerten tar sitrontran frivillig, utsetter jeg å forske på det inntil videre.

vi har hatt trankapsler for baby fra lifeline før, men det var slike at vi skulle knippe av en tupp og presse innholdet ut. Det gikk greit altså, mindre klin enn sprøyter en ikke fikk vasket, når han var så liten at skje utgikk, men det ble en del tranflekker på speilet, pitte små, når jeg klippet... oppdaget jeg etter en stund. Drittjobb å få vekk...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:00   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.605
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Møllers tran har kommet med noen nye fisker nå som er omega3. 2 fisker for å få dagsdosen for barn og voksne. Det fulgte med prøve på de i PlussTid jeg fikk i posten her om dagen, og alle tre ungene likte dem veldig godt. Tror jeg skal gå til innkjøp av dem. Står at de inneholder akkurat det samme som flytende Møllers tran, men de smaker ikke tran. Det står at de skal være: Möller’s Omega-3 fisk inneholder ingen kunstige farge- eller søtningsstoffer.

Men nærmere undersøkelse av innholdet, ifølge nettisden, så er det ikke det samme i dem som i tran. De er nok "den samme sunne omega-3 og vitamin D som flytende Möller’s Tran" som er det som står, men det er ikke samme innhold eller mengder. I 1 "dagsdose" tran er det 1,2 gr fettsyrer, i en dagsdose (=2 stk) slike finser er det ifølge nettsiden 0,4g omega3-fettsyrre. og inne noe vitamin A og E (men lik dose vitamin D) altså, nei, det er ikke akkurat samme innhold som i tran. "den samme sunne omega3", men ikke like mye i alle fall.

Vi holder oss til å gi ham tran (med sitronsmak), tenker jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 14:01   #60
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Eskimo-kids går ned på høykant her, alle fire synes det er ok. Minstemann får med sprøyte for å unngå gris.
Ingen av de store likte de nye møllers fiskene vi fikk prøve på. Smakte plastik i følge 5 åringen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no