Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Snipas ryddetråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 21:15   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snipas ryddetråd

Inspirert av min egen tråd om matbudsjett og sparing i økonomiforumet, kommer nå ryddetråden. Hvem er med på en ryddig mars?

Jeg blir faktisk helt svett av å se hvor rotete det er her når dagene er omme. Ungene er jo aldri våkne mens det er ryddig, for det er det bare etter kl 22, og knapt nok da.

Hovedproblemet er at jeg ikke rydder småting etterhvert og dermed FLYTER det etter kort tid.

I tillegg er jeg ukonsekvent med ungene og rydding, og de er dermed rett og slett ikke opplært til å rydde etter seg.
Jeg tror de har litt mer rutiner hos pappaen, og jeg vil liksom ikke være "den dårlige forelderen".

Vel vel, så nå slår jeg et slag for et ryddig mars.

Mål:
1) Rydde underveis så godt jeg kan
2) Være konsekvent på at ungene skal
- henge opp jakker og rydde luer/sko/votter
- ta fat og glass etter seg (Også når vi har det travelt om mårran)
- henge opp håndklær og legge klær i skittentøy
3) Vaske klær hver dag det er fysisk mulig og brette med en gang de er tørre

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 21:28   #2
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Her bør jeg være med.
Jeg er sykmeldt pga. bekkenet, men det er ingen unnskyldning for at det ser sånn som det ser ut akkurat nå. Litt av grunnen til at jeg er kommet litt ut rydderutinene er at jeg tilbragte desember og januar på sofa'n og huset ble tatt slik mannen syntes var best.

Men jeg begynner i morgen, nå frister sofa'n aller mest.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:15   #3
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Var ikke mange som ville rydde med deg.

Men jeg har iallfall ryddet og vasket stua til den store gullmedalje. Har invitert noen venninner i kveld, for da må jeg bare få gjort litt.
Nå skal jeg ta kjøkkenet og badet mens jeg er i gang.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:23   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.504
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Ehhh.....
Jeg har flere bunker med sammenryddet "rot" liggende hist og her...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

I tillegg er jeg ukonsekvent med ungene og rydding, og de er dermed rett og slett ikke opplært til å rydde etter seg.
Jeg tror de har litt mer rutiner hos pappaen, og jeg vil liksom ikke være "den dårlige forelderen".

Litt sånn var det hos oss også. Pip har ikke trengt å rydde særlig etter seg. Men når jeg flyttet på liten plass og vi sov på samme rom, så var det rett og slett ikke plass til å ha golvet på rommet fullt av leker. Jeg innførte "rydde hver kveld" og det gikk overraskende fint. Så overraskende at pappa'n trodde ikke det var sant at hun kan rydde.
Men klart, det sklir ut av og til. Og argumentet om at hun trenger ikke rydde hos meg, siden hun ikke trenger hos pappa, har jeg avvist med å si at dt er mye mindre plass hos meg, og hvis pappa vil rydde etter henne hele tida så får han bare det, men jeg gidder ikke. Stor nok til å rydde sjøl.

Litt verre med mine saker, papirer og greier...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:39   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Denne vill jeg være med på!

Går å bretter de tørre klærene på stativet med en gang!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 13:58   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Jeg er allerede i gang, før jeg så tråden.

Vi har pusset opp stuen og i den forbindelse har jeg vasket ned alt som er av møbler der og ryddet selvfølgelig i skapene. Å holde det ryddig er jeg ikke så god på, men jobber med saken. Kjøkkenet vasket jeg ned sist uke, det hoper seg litt opp på ene benken, men det kan jeg leve med. Badet startet jeg på i går, her skal jeg gjøre meg ferdig i dag, Er to skap igjen og så skal jeg skure gulvet (den delen blir ikke gøy, men det blir sikkert bra når jeg er ferdig). Neste rom som står for tur er soverommet, skal gå gjennom klesskap og pakke bort/kaste samt flytte skjenken tilbake i stua. Når alt er greit så kommer jobben å holde det ryddig.

MÅL:
-passe på at gutta rydder etter seg hver kveld
-vaske kle etterhvert, legge sammen og pakke bort så raskt som mulig
-Bruke 15 min hver kveld til litt ekstra rydding i tillegg til oppvasken og mat-rotet

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 14:27   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Jeg er også med! Like sløv her, både jeg og til å få ungene til å rydde. Har en tendens til å la det flyte uka de er hos meg, og så bruker jeg lang tid på å rydde når de er hos faren. Så jeg ønsker jo heller å rydde litt mer konstant. Og før ungene legger seg, så jeg slipper bruke den lille egentiden jeg har igjen til det (noe jeg jo sjelden gidder, så derfor blir det jo uryddig.)

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 15:28   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Eg kan nok vere med, men kan ikkje love at eg heng på kvar dag. Det er vinterferie her, og har dermed vore heime frå jobb med to barn (han eine er barnehagebarn da, men er forkjøla).

Gjort i dag:
støvsugd (mine helsikes mørke golv).
gjort reint degus-buret
bretta kle og stua bort tørkestativet som normalt ruver i stova
rydda. rydda igjen. og rydda enda ein gang. Eg trur eg har rydda på plass tape'n tre gonger. Det går nesten ikkje å rydde når ein har to barn på 4 og 6 år våkne i leiligheten.
Fått på ei diger gryte gulasj (det er vel ikkje husarbeid egentlig )
Rydda balkongen litt

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 15:29   #9
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Badet mitt skinner.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 21:30   #10
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Jeg blir med (så lenge jeg husker det...:sparke).

For vår del så blir det noen enkle grep som må til:

*brette klærne fra stativet og ikke la de bli liggende i kleskurvene..
*rydde inn i oppvaskemaskinen med en gang og ikke bare sette ting på benken...
*spise kun på kjøkken

og sikkert mye mer

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 14:27   #11
ellefanto
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 21
ellefanto har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Snipas ryddetråd

Jeg er med.

Må bruke Mars til øve meg på "full jobb og to barn".
Så må jeg gjennom vårvasken, ikke sannsynlig jeg har overskudd til det fra april.

Målene er:
- ikke lov å legge seg med rot på kjøkkenet.
-Ikke lov å sett på benken, inn i maskinene med en gang
-finne frem klær til barna om kvelden(ikke rydding i seg selv, men forebygging av unødvendig rot, når eldste mann tømmer skuffen for å finne en truse)
- Vask og rydd i en skuff eller et skap 3 dager i uken
- ikke kaste ting ut i gangen, men gå helt til det rommet det skal til med en gang

ellefanto er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no