Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en trend

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-15, 11:11   #81
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, man sier det på forhånd. "Reisen er bestilt, om fire uker sitter vi i leiligheten vår i Frankrike, nyter rosévinen og ser på solnedgangen fra terrassen. Det gledes!"

Hvis man da ikke plutselig bare er der selvsagt. "Da var vi visst i Frankrike igjen"

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:14   #82
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.789
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, man sier det på forhånd. "Reisen er bestilt, om fire uker sitter vi i leiligheten vår i Frankrike, nyter rosévinen og ser på solnedgangen fra terrassen. Det gledes!"

Hvis man da ikke plutselig bare er der selvsagt. "Da var vi visst i Frankrike igjen".



Sånn var det, ja.

Jeg forsøkte meg på å bruke det i en ekte setning. "Om noen timer ser jeg barna igjen, etter å ha vært borte fra dem en uke! Det gledes!" Det føltes veldig, veldig, VELDIG feil.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:18   #83
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Er det lov å skrive opp facebook -uttrykk man hater?
OK, here goes:

"Disse to/tre..." (sagt om familie, venner etc.)
"Besteste"
"Fineste mannen min/kona mi/sønnen min/dattera mi"
"Bobler" (i en eller annen variant, som åpenbart har erstattet "rødt i glasset".)
"Sommerlykke"
"Fint i bakken"
"Fiskelykke"
"Ut på tur, aldri sur."


Og så de føkkings tåbildene fra stranda, de er nesten like irriterende som duckface-selfier og selfier av førtiårige damer med oppsperrede øyne og påfølgende rynkete panner.

Burde jeg logge av Facebook for en stund, sa dere? Vel, jeg vurderer det sterkt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:22   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.542
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.



Sånn var det, ja.

Jeg forsøkte meg på å bruke det i en ekte setning. "Om noen timer ser jeg barna igjen, etter å ha vært borte fra dem en uke! Det gledes!" Det føltes veldig, veldig, VELDIG feil.

Bedre enn "Da var visst barna tilbake".

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:22   #85
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.789
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Du bør i alle fall ikke ha meg som FB-venn, rine. Bortsett fra at jeg ikke bruker "rødt/bobler i glasset", så er jeg temmelig sikker på at du vil finne resten av disse i minst ett innlegg skrevet av meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:23   #86
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Dåkker asså!

Endelig en tøysesnobbete språktråd. De besteste FP-erne er visst kommet hjem fra ferie. Det gledes!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:24   #87
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.789
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Bedre enn "Da var visst barna tilbake".



Selv om det i så fall ville stått: "Da var jeg visst sammen med familien igjen, etter en uke workation. ()"

(Det skulle tatt seg ut. Jeg gleder meg altså så vilt til å se dem. En uke er LENGE uten mann og barn. :familiedame: )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:26   #88
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

"Da var jeg visst anstendig kledd igjen. Det glædes!"

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:26   #89
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Du bør i alle fall ikke ha meg som FB-venn, rine. Bortsett fra at jeg ikke bruker "rødt/bobler i glasset", så er jeg temmelig sikker på at du vil finne resten av disse i minst ett innlegg skrevet av meg.


Psssj, du skal ikke se bort fra at jeg har brukt minst ett av dem selv en eller annen gang. Men noe må man tross alt klage over i Norges rikeste land.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:26   #90
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.542
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Kikket nedover fb-feeden min, uten å finne så mye passivitet, heldigvis. Bare bilde av ei gammel mor som det tydeligvis har blitt ei kofte på. Lagt ut av den som har strikket kofta. "Da ble det kofte på mor".

Ikke det verste, men hadde hun skrevet "Nå er jeg endelig ferdig med kofta jeg har strikket til mor! Se så fin hun ble med den!" hadde det jo virket litt mer entusiastisk selvsagt. Men hun kan jo ha trøblet mye med strikkinga underveis, eller mora kan ha mast fælt på den kofta, for alt jeg vet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:30   #91
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Bedre med "da ble det kofte på ho mor" enn "da ble det noe på ho mor" jaffall.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:33   #92
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.789
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

"Da var jeg visst anstendig kledd igjen. Det glædes!"

Jøss. De kan faktisk kombineres. Tenk det. Da vet jeg hva det skal stå på Facebook om noen timer.

"Da var visst 'a mor sammen med mann og barn igjen. Det gledes!" Så får vi se om det er noen som tar an.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:34   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

For oppdatert bruk av moderne språklige utrykk anbefaler jeg å følge Nora Helmer på FB.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:34   #94
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.542
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Bedre med "da ble det kofte på ho mor" enn "da ble det noe på ho mor" jaffall.

Vil ha meg frabedt å få plantet slike bilder av min grandtante Aslaug i hodet!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:34   #95
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Mye "Borte bra, hjemme best"-varianter i august. Jeg tror folk må slutte å dra på verie siden det er bedre hjemme.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:36   #96
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

"Da var jeg visst anstendig kledd igjen. Det glædes!"

Good one.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:38   #97
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.417
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Da ble det visst noe på hu mor.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:38   #98
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Dette kan jeg ikke svare deg på uten å gi deg detaljer som jeg 1) ikke er villig til å gi og 2) som du (takk Gud) presiserer at du ikke vil ha. Ikke spør.

Det går ikke an å lage en vettug setning med "det gledes", vel!

Jeg har tydeligvis alt for godt utviklet fantasi, for jeg ser nå levende for meg hvordan dette kan ha gått til, opptil flere aktuelle variasjoner, faktisk.

Takkskarruha, rine.


Og ja, du bør logge ut fra FB, tror jeg.

Hvis du ikke LIKER å gremmes, da. Det kan jo tenkes.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:40   #99
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.417
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Da ble det visst noe på hu mor.

Jeg glemte det viktigste:

Da ble det visst noe på hu mor. Det glædes!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 11:42   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg glemte det viktigste:

Da ble det visst noe på hu mor. Det glædes!

Det gratuleres!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste, det gledes, det glædes, det gremmes, du, fineste, flinka, hjærtehjærte, pena, penis


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no