Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-10, 11:54   #21
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Mellom 4 og 7 er mitt inntrykk også, i hvert fall i forhold til barna i nabolaget. Storesøster syklet uten støttehjul da hun var 4 år og 4 mnd.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:04   #22
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

storebror på 5 kan ikke sykle, men vet at flere i barnehagen på hans alder kan

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:32   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

På meg virker det som om det varierer veldig.

Minsten lærte seg å sykle på en liten halvtime når han var 3,5 år. På 4 års kontroll på helsestasjonen var helsesøster imponert over at han syklet allerede så det er i allefall ikke standard at man skal kunne sykle når man er 4 år. (Men unormalt er det heller ikke.)

Eldste lærte nok å sykle i løpet av den sommeren han var 3 år, husker ikke helt når. Han er 14 så det begynner uansett å bli en stund siden.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:00   #24
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Begge to lærte å sykle sommeren de var 4.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:04   #25
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Eldstejenta er seks og har nettopp lært å sykle. Storebroren er åtte og et halvt og blånekter.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:04   #26
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Begge våre har vært 6 før de har hatt lyst. Da har det krevdes minimalt med trening før de har mestret det.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:27   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

En eller annen gang mellom 4 og 7 syns jeg virker vanlig. Glitterbarnet på 5 kan ikke, men vi håper at vi får det i boks i løpet av sommeren. .

Ja, noe sånt. Storebror lærte det da han var ca. 5,5 år.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:37   #28
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Mitt inntrykk er at de lærer det senere nå enn da jeg var lita, men det er tydeligvis store forskjeller der. Jeg lærte å sykle da jeg var 4 år så jeg har tenkt at det var en fin alder å begynne på for poden, om han ønsker det selv da så klart.


Nevøen min som har en fantastisk fysikk og enorm kroppskontroll syklet når han var 3. Nå, som 7åring sykler han fra 10-12 åringene i bygda de bor i. Men så er det den selvsamme karen som gikk "lange" turer på ski som han aldri hadde gjort noe annet den påska han fyllte to da

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:45   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Turbo fikk 2hjuling med støttehjul da han ble 3 ,pga at 3hjulsykkelen var for liten (lang unge) han har bursdag i mai, i juli skrudde han av støttehjulene i barnehagen og syklet uten. Men måtte ha oppfriskning året etter på en større sykkel.
Mens bestekompisen hannes som er vill og gal (turbo er mere forsiktig av seg så vi trodde det kom til å bli omvendt) lærte seg å sykle uten støttehjul nå for 2 dager siden(han var 6 i desember).

Snoopy når først nå ned på 3hjulsykkelen, men tror nok hun får servert 2hjulingen en gang i sommer så får vi se om det blir 3hulsykkel eller 2hjulsykkelen.
Hun er mere vill en broren så kan faktisk se for meg at hun ikke får støttehjul i det hele tatt...

Jeg fikk min første 2hjulsykkel da jeg var 6 år.
Men før det hadde jeg en dbs 3hjuling som var stor. skulle ønske de laget sånt nå

Jeg synnes det er et stort plus med 2hjuling istede for 3hjuling, på 2hjuling kan de faktisk bremse uten å øddelegge sko og foter veldig greit når man bor i bakkeland

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:55   #30
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

5 åringen vår kan ikke sykle, men så har han da ikke fått prøve heller, så er jo umulig å vite om han kunne om han hadde fått muligheten. Tror det er store forskjeller her og øving gjør jo mester. Jeg har vurdert om vi skal kjøpe sykkel nå snart, så får vi se hvor lang tid han bruker på det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 18:00   #31
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Alt mellom 4 og 7 år har jeg inntrykk av at er veldig vanlig. Men både før og etter dette er heller ikke veldig uvanlig. Kommer sikkert litt ann på interessen og mulighetene de har. Hos oss så lærte lillebror det når han var 3 år, mellomste når hun var 4 1/2 år og største når hun var 5 1/2 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 18:30   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Mine to lærte det noen måneder før de fylte 5.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 18:46   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Storebror på fem kan ikke å sykle ennå, men regner kanskje med at det sitter i løpet av sommeren. Han fikk tohjuling i fjor - og likte ikke å sykle. *innfisarunge*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 18:54   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Minsten på 4 år kan ikke sykle uten støttehjul. Han prøvde det litt i fjor og det gikk sånn passe. Vi kommer til å øve mer i år. 2. klassingen vår derimot han vil ikke sykle. Han kan hvis han slipper seg litt løs, men han er livredd for å miste kontrollen. Akkurat som mora si desverre.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 18:55   #35
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Min snart 5-åring lærte det i fjor sommer - altså som nybakt 4-åring.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 18:57   #36
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Min sjuåring kan ikke sykle. Han har ikke lyst til å lære heller, men vi føler at det er på tide, så vi øver på det, men han er svært lite entusiastisk.

Sånn er det her også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 19:12   #37
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Eldstemann var nesten åtte, W var to år og fire måneder(han nektet plent å sykle mer på den lille trehjulssykkelen, og da vi skulle kjøpe større trehjuling forelsket han seg i en tohjulssykkel med støttehjul), lille E var fire år og tre måneder da støttehjulene gikk av.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 19:21   #38
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Min eldste lærte å sykle da hun gikk i 1. klasse - 6-7 år gammel, og det var vanlig der vi bodde og på den tiden, tror jeg (hun er født i 1990) - 05-barnet mitt fikk sykkel til 5-årsdagen sin i mars og har lært/lærer å sykle med to hjul i disse dager.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 19:23   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Mine har lært å sykle uten støttehjul fra mellom fire og et halvt (yngste) til seks år tror jeg det var for eldste.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 19:53   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når er det vanlig at barn lærer å sykle?

Fått inntrykk av at det er vanlig mellom 3-6 år.
Min eldste syklet nesten ikke på trehjulsykkel, men satte seg rett på en tohjul med støttehjul på 2 årsbursdagen sin. Tok av støttehjulene da han var 4,5 år.
Min yngste syklet med støttehjul da hun var 3-4 år og nå som femåring har hun støttehjul på, men sier hun vil begynne å øve uten.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no