Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket speilrefleks har du?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Se resultatene: Hvilket speilreflekskamera har du?
Canon 64 52,89%
Nikon 48 39,67%
Olympus 3 2,48%
Pentax 2 1,65%
Sony 4 3,31%
Sigma 0 0%
Annet, spesifiser i tråden 0 0%
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 20:42   #41
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Nikon D50

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 12:05   #42
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Nikon D40x kjøpt i '07. Synes det er et fint kamera å bruke og liker Nikons programvare som man bruker for å stille forskjellige innstillinger. Tror jeg kommer til å holde meg til Nikon når jeg en gang skal skifte kamera, men da har jeg kanskje behov for et enda bedre kamerahus? Får jo håpe at jeg etterhvert blir bedre på å ta bilder og dermed kan utnytte det et bedre kamera kan gi meg. Ellers synes jeg at ekstern blits er et must når jeg tar såpass mye innebilder av barn in action. Har også en telelinse, 55-200 og ønsker meg nå enten en macro eller vidvinkel... Men er ikke helt sikker på hva jeg vil ha...

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 08:21   #43
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Vi har Nikon D70. Vi kjøpte det i 2005, og har vært godt fornøyd.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 14:57   #44
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har en Nikon av den billigste varianten som man kjøper på Elkjøp og sånn. Husker ikke hva det heter. DX40? Har vært fornøyd fram til nå, men ser at det ikke tilfredsstiller mine krav. Jeg har foto som hobby og tar ikke bare familiebilder, og skulle gjerne hatt noe bedre.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 15:07   #45
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Canon Eos 400D.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Når jeg først har ført har fotofolket her, så lurer jeg på om noen har peiling på hvorfor 450d-kameraet hele tiden driver og pauser ut sånn at man ikke får tatt bilde. Det skjer gjerne hvis jeg har tatt noen bilder forholdsvis kjapt etter hverandre.

Jeg hadde samme problem og det ble løst ved å kjøpe nytt minnekort.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 15:07   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har et Nikon D50 som jeg fikk i bursdagsgave for drøyt tre år siden. Det er lett å holde og behagelig å bruke, og jeg har vært veldig fornøyd med det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 16:14   #47
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Canon EOS 400D.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 18:06   #48
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.096
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Canon EOS 400D.
Funker godt til mitt bruk.
Har ikke problemer med støy før ved 1600 ISO.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 18:09   #49
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har Nokon D 70. Er veldig fornøyd...
Skulle bare ønske at jeg hadde tid til å bruke det litt mere, prøve ut forskjellige funksjoner o.lign.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:41   #50
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Vi har et Canon EOS 450D. Er fornøyd med kameraet, men jobber fortsatt med å lære meg å bruke det skikkelig.

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 19:55   #51
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har Canon 450D.
Veldig fornøyd med kameraet, men ser at jeg må kjøpe et ekstra objektiv. Blir litt begrenset med det standard som fulgte med.
Jeg tror jeg ønsker meg et all-round objektiv, feks Sigma 18-200.
Jeg vet at jeg skal ha med bildestabilisator, men hva er forskjellen på IS og OS?

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 12:55   #52
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

OS - Bildestabilisering (Sigma)

IS - Bildestabilisering (Canon)

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 12:56   #53
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg gikk fra 400D til 500D rett før sommeren.


Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Når jeg først har ført har fotofolket her, så lurer jeg på om noen har peiling på hvorfor 450d-kameraet hele tiden driver og pauser ut sånn at man ikke får tatt bilde. Det skjer gjerne hvis jeg har tatt noen bilder forholdsvis kjapt etter hverandre.

Det skjer her ved bruk av blits. Jeg har et minnekort som skal være av de beste (Scandisk, Extreme III), men det skjer allikevel. Jeg tar ned blitslokket, da kan jeg ta bilde igjen med en gang, men det er irriterende og tar ekstra tid.
Uten blits skjer det ikke.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 13:05   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Vi har Nikon D70 og kommer ikke til å bytte fra Nikon. I tillegg kan vi bruke linsene fra mitt gamle, vanlige speilreflekskamera.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 11:52   #55
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har Nikon. Veldig godt fornøyd, og synes kvaliteten på bildene ble bedre enn med Canon i samme prisklasse.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 14:01   #56
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Har ett Canon ESO 350D
Funker til mitt bruk.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 14:05   #57
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har et Nikon D90 med en 18-200mm linse. Veldig fornøyd med den kombinasjonen. Hadde før et D70, men det ble desverre stjålet, derav oppgraderingen.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 23:11   #58
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Nikon D60. Veldig fornøyd, men har ingen sammenligningsgrunnlag verken til Canon eller andre merker.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
canon, nikon, speilreflekskamera

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no