Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Barn og Prekestolen

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 15:51   #41
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Apropos unger i tau og bæremeis; vi var på Island og på sighseeing i et veldig aktivt geotermisk område, med boblende kokvarme gjørmehull og slikt, og bare symbolske hinder for å falle uti. Da var jeg lettere hysterisk, altså. 6-åringen har sjelden fått så mye kjeft og formaninger, og 2-åringen var spent fast i Ergo på ryggen etter alle kunstens regler. Ikke snakk om at hun fikk komme ned på bakken.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:34   #42
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg kjenner at jeg er der, jeg også. Turen er en større bøyg enn høyden. Selv om det er nok av franske kvinner på høye hæler som stavrer seg opp.

Eller japanske middelaldrende fruer i glatte bowlingsko. Det gikk ikke så veldig bra å gå nedover våte berg, nei.

Min største innvending mot å ta turen med såpass små unger, er lengden på turen. Det vil bli tungt for dem, og trøtte unger er jo langt fra noen suksessfaktor...

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 16:41   #43
September
Aktiv
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 149
September er litt kul
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg hadde meg med barna mine på tur opp dit da de var 5 og 7 år gamle.
Vi brukte veeldig lang tid(6 timer?) og hadde mange pauser. Jeg bar også minste ganske mye på skuldrene.

Når vi endelig kom til toppen fikk jeg litt hetta fordi det var så høyt, men vi nærmet oss ikke kanten og de måtte holde meg i hånda hele tiden.

__________________
00 02 08
September er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:27   #44
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg tipper at 6 åringen min fint hadde klart å gå turen opp der. Han elsker å gå i fjellet. Lillesøster på 4 år er deimot mye mer makelig anlagt så der hadde vi nok slitt litt
Tror nok vi venter noen år med den turen ja, kunne godt ha tenkt meg å vært der selv ja. Men ville ikke hatt ansvaret for å passe på små villstyringer i tillegg, da hadde jeg sikkert blitt rimelig nervøs.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:05   #45
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Selve gåturen opp dit hadde ikke blitt noe problem, men det er sikkerheten jeg som sagt tenker på.
Men nå blir det nå båtttur i år tenker jeg

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:16   #46
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Angst!! Jeg hadde ikke turt å tatt med mine små villmenn på et sånt sted..
Og jeg selv får et merkelig sug når jeg er i nærheten av høyder så jeg holder meg selv laaangt unna sånne steder..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:21   #47
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg syns de svartmaler det litt her jeg da men...
Jeg går normalt til preikestolen 2 ganger pr uke i store deler av vår og sommermånedene. (Bruker det som treningstur.)
Det tar 55 minutt opp i rask gange, og ca 45 ned, men da går jeg på.
Vi var nettopp oppe med guttungen på 11 og en tanteunge på 9 år.
Da brukte vi 4 timer opp og ned, med god pause på toppen.
Det er ikke farlig å ta med barn opp, så lenge en passer på dem. Men selfølgelig slipper en ikke løs små barn på stolen alene, en god voksenhånd er grei å holde i.

Hvis barna er 4,5 år, vil jeg tro de kan ble trette, da det er 2 bratte steinrøyser dere må opp på turen, men tar den det med ro, går det bra.
Men når det er sagt hadde jeg ikke tatt med meg en "villstyring" opp, det må være barn som forstår at her kan vi ikke løpe rundt.

Det er mange mennesker som går opp i disse dager, men går en tidlig på dagen, og helst midt i uken er det glimrende.
Jeg har selv vært oppe flere ganger, og kun truffet 3-4 mann på hele turen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 00:39   #48
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Apropos unger i tau og bæremeis; vi var på Island og på sighseeing i et veldig aktivt geotermisk område, med boblende kokvarme gjørmehull og slikt, og bare symbolske hinder for å falle uti. Da var jeg lettere hysterisk, altså. 6-åringen har sjelden fått så mye kjeft og formaninger, og 2-åringen var spent fast i Ergo på ryggen etter alle kunstens regler. Ikke snakk om at hun fikk komme ned på bakken.


Slik ville nok jeg også vært... Sambo var på Island da han var 2, dette var før Ergoen ble oppfunnet , han gikk faktisk under sperringene til en vulkan for å hente en rød og fin glødende stein som han hadde spottet. Svigerforeldrene mine sto stive av skrekk. Steinen har han enda, den er nå mørkebrun og ikke lenger varm....

Til saken: Jeg hadde aldri i mitt liv tatt med barn på Prekestolen. Ikke pga. turen, jeg liker å gå i fjellet og håper barnet mitt også vil synes det er greit, men pga. høyden og stupet. Jeg har høydeskrekk herfra til månen, behørig nedarvet fra min særdeles høydebange far, og jeg kjenner jeg blir uvell bare på tanken av å se noen som sitter på kanten på stolen og dingler med bena. Skulle jteg att med meg barna mine opp dit hadde nok blitt traumatisk og ukoselig tur for oss alle

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 03:51   #49
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Jeg har ekstrem høydeskrekk og blir kvalm og kjenner dragning i beina bare ved å lese tråden. Jeg kunne ikke ha sett noen som dinglet med beina uten å bli hysterisk (fremmede eller ei) og jeg kunne ikke sett unger der oppe uten å bli hysterisk. Selvsagt er dette hypotetisk all den tid det ikke er sjans i havet for at jeg noen gang vil befinne meg på det stedet.

Men jeg har som sagt ekstrem høydeskrekk og er sikkert ikke veldig representativ for Folk Flest. Jeg ville likevel insistert på unger i sele/tau eller noe. Faktisk.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:08   #50
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn og prekestolen

det er et par litt smale partier på veien ut dit, jeg synes det er mer skummelt en selve platået jeg da, men det er et kjempefint badevann på veien.

Ellers er det et annet fjell der, turistforeningen hadde knapp på det fjellet en periode, husker ikke hva det heter, i tillegg er det en speiderhytte der. 25. stavanger kfum eier en hytte. Flott område.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:19   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Unger på Prekestolen!?

Det går helt fint! Jeg har også høydeskrekk. Prekestolen er ikke noe skummelt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:21   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har sett denne tråden noen timer nå og ikke turt å gå inn i den fordi jeg var redd det skulle være bilder av barn og høyder her.

Jeg ville aldri, aldri, aldri tatt med meg barna dit. Ikke latt dem reise dit heller. Ikke om de er voksne engang tror jeg.

Jeg legger normalt vekt på å forsøke å ikke overføre mine fobier og "greier" til ungene - men på denne nytter det ikke. Det er altfor altfor høyt.


Har du VÆRT der? Alle der andre som sier at dere aldri ville gjort det, har dere vært der?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 09:33   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har du VÆRT der? Alle der andre som sier at dere aldri ville gjort det, har dere vært der?

Vært der?! Hallo! Selvsagt har jeg ikke vært der!

Men jeg kan informere om at mine unger ikke får lov til å lene seg mot vinduet når vi er i Tyholttårnet, fordi jeg holder på å svime av når de driver på, så å slippe dem løs på en berghylle flere hundre meter over bakken (eller nærme meg en slik selv), ville vært rimelig uaktuelt. Jeg har da sett bilde! Jeg trenger ikke dra dit da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:48   #54
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Har du VÆRT der? Alle der andre som sier at dere aldri ville gjort det, har dere vært der?

Hehe, nei selvsagt ikke. Er du gæern, det tør jeg jo ikke. Det er jo derfor jeg skriver at jeg aldri ville ha gjort det.

Men dette kommer altså fra en som fikk panikk halvveis opp i en fjellhylle sånn ca tre meter over havet.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:50   #55
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vært der?! Hallo! Selvsagt har jeg ikke vært der!

Men jeg kan informere om at mine unger ikke får lov til å lene seg mot vinduet når vi er i Tyholttårnet, fordi jeg holder på å svime av når de driver på, så å slippe dem løs på en berghylle flere hundre meter over bakken (eller nærme meg en slik selv), ville vært rimelig uaktuelt. Jeg har da sett bilde! Jeg trenger ikke dra dit da.



Akkurat sånn er jeg også, og i tillegg blir jeg livredd på alle andres vegne, det være seg barn eller voksne. Så jeg blir jo fullstendig utslitt. Nå innser jeg som sagt at jeg har en helt overdreven høydeskrekk altså, men jeg klarer ikke å la være å skrive her likevel.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:02   #56
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

det er et par litt smale partier på veien ut dit, jeg synes det er mer skummelt en selve platået jeg da, men det er et kjempefint badevann på veien.

Ellers er det et annet fjell der, turistforeningen hadde knapp på det fjellet en periode, husker ikke hva det heter, i tillegg er det en speiderhytte der. 25. stavanger kfum eier en hytte. Flott område.

Det andre fjellet er sikkert Moslifjell/-varden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:06   #57
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er du riv ruskende gal??

:sunnsyk høydeskrekk:

der er jeg også

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:18   #58
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og prekestolen

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:28   #59
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Du må ikke si det en gang. Sist jeg var der oppe traff vi en skoleklasse fra en videregående skole. De satt helt ute på kanten, og så var det litt sånn herjing, hoiing, skriking og dulting. Jeg ble helt kvalm jeg.

Jeg blir kvalm bare av å lese om det.

Tror jeg må komme meg ut av denne tråden, blir ør i hodet og kjenner meg dratt ut mot kanten. (enda jeg sitter trygt i sofaen )

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:29   #60
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og prekestolen

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det andre fjellet er sikkert Moslifjell/-varden.

ja det må det være, vi var der på når vi var på leirskole på preikestolhytten i 5klasse for preikestolen var litt for farlig med 50 unger på 4 eller 5 voksne.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no