Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 20:20   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Jeg vil igjen slå et slag for Frognerparken, altså. Det er ekstremt lavterskel, selvfølgelig, men det er nydelige oppkjørte løyper i mange sløyfer så man kan gå ganske langt (for uerfarne 4-åringer) eller flere runder med konkurranse og heiing, det kan slås sammen med aking i preppede bakker (slakk hovedbakke og en ekstra isete toppløype for adrenalinsugne mødre), det finnes kaffe og Frognerborg for en perfekt avslutning på dagen. Svusj, hjemme.

:medurbanist:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:22   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

… og det er færre mennesker der enn på motorveien fra Frognerseteren til Tryvannshytta.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:23   #43
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Jeg har faktisk planer om å teste Frognerparkenløypene sammen med Snupp i løpet av uka. Muligens torsdag, etter barnehagen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:28   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Jeg skjønner at det er noe helt annet enn marka, altså, men vi storkoste oss verre der på lørdag.

(jeg skal ikke se bort fra at det var nettopp fordi det er noe helt annet enn marka )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:29   #45
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, nå ser jeg det! Lurer på om vi skal prøve å gå fra Brekke og inn til Skjerven gård til helga. Fra Hammaren til skjerven er jo litt for kort igjen. Stemoren min rir på Skjerven gård, kanskje hun kan møte oss så tar vi en liten ridetur på slutten, det passer bra.

Forresten, er det merket eller kan vi gå oss vill?

Man ser vel veien nesten hele tiden fra den turveien - den går jo akkurat i skogkanten. Riktignok har jeg bare gått der om sommeren, men så annerledes kan det vel ikke være.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:46   #46
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Når jeg var 18 hadde jeg kjæreste som kom fra ei lita bygd i Valdres. Hver påske hadde de skirenn der i bygda, og ett år var det meningen at jeg skulle være med og jeg grudde meg sånn at jeg faktisk ble syk. Jeg tror helt ærlig at jeg fikk halsbetennelse bare fordi jeg grudde meg sånn.

Men altså, går det an for oss skiinkompetente å være med på slikt? Greier vi å henge med? Blir vi sett rart på hvis vi har veldig gammelt utstyr?

Ikke meningen å le av deg, eller iallfall ikke bare av deg. Ler like mye av meg selv, om det er noen trøst.

Helt seriøst: På siden til Skiforeningen står det alltid flere alternativ til løyper både i fht lengde, og hvilken vanskelighetsgrad turen har, så man kan sjekke ut om det er et aktuelt alternativ eller et overambisiøst prosjekt...
Den turen til Vangen (7.mars) har heste-transport-et-eller-annet for små barn også.
På måneskinnsturene er det ingen fellesstart, man møter opp og starter når man er klar, og det står folk (i skiforeningens regi ) eller det står fakler/brenner bål langs løypa der det går an å gå seg vill=bombesikkert opplegg. Det pleier å være en stue/en kiosk med enkel servering(salg) når man kommer frem, og bål ute om vil grille medbragt mat... Turene er veldig lagt opp til at de skal være familievennlige, og jeg tror ikke folk henger seg særlig opp i andres utstyr eller ferdigheter. JEG har iallfall ikke blitt ertet til nå. Og jeg har som jeg har outet tidligere i ski-tråder, ikke altfor mye peiling på mye innen ski...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:53   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Da jeg bodde i Oslo, bodde jeg rett ved Lillomarka. Kan bare slenge meg på lovprisningen av løypene der. Det er også fint å ta bussen helt opp til Trollvann og gå rundt vannet der. Minns det ikke var så ille bratte bakker der heller.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:59   #48
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Da jeg bodde i Oslo, bodde jeg rett ved Lillomarka. Kan bare slenge meg på lovprisningen av løypene der. Det er også fint å ta bussen helt opp til Trollvann og gå rundt vannet der. Minns det ikke var så ille bratte bakker der heller.

Og så har Lillomarka skiklubb lagd skileikområde på Arena Lillomarka (der Granittrock er - rett ved badedammen på Grorud). Vi var der i helgen, kjempefint tilrettelagt!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:07   #49
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, nå ser jeg det! Lurer på om vi skal prøve å gå fra Brekke og inn til Skjerven gård til helga. Fra Hammaren til skjerven er jo litt for kort igjen. Stemoren min rir på Skjerven gård, kanskje hun kan møte oss så tar vi en liten ridetur på slutten, det passer bra.

Forresten, er det merket eller kan vi gå oss vill?

Det er ett dobbeltspor som går pent rett frem uten avstikkere hele veien. (Hvertfall fra tidligere nevnte parkeringsplass og til Hammeren). Skal man gå seg vill der, må man tråkke ut av løypene og inn i skauen der det ikke er spor.

Forresten, på kartet ser jeg det er en rute til fra parkeringsplassen (se den røde streken), som går rett ut fra løypen dere kommer fra fra Brekke. Men bare gå rett frem fra Brekke, så finner du garantert frem.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:15   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Takk for info, Knerten!

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Ikke meningen å le av deg, eller iallfall ikke bare av deg. Ler like mye av meg selv, om det er noen trøst.

Le i vei, det er helt ok. Pappa og stemoren min (som er et skikkelig skifantom) dro meg med på tur til Ullevålseter (tror jeg det var, ligger på en topp) når jeg var 10, og de har ikke gjort det igjen. De husker veldig godt at jeg kommenterte snusfornuftig at jeg falt oftere enn andre barn på min alder. Stemoren min skulle prøve å muntre meg litt opp siden jeg var så bekymret for bakkene på vei ned igjen, og pekte på et ustoppet elghode. Min dramatiske respons var: "Se den smiler, selv om den er død!"

Planene er for øvrig endret - det blir Frognerparken på lørdag, så beveger vi oss ut i marka uka etter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:27   #51
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Jeg har aldri visst at det er løyper i Frognerparken! Det høres ut som om det er verdt å prøve for min skiuerfarne og veldig lite utholdende treåring. Hvor i parken?

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:36   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det maskinpreparerte løyper på Ekebergsletta? Der er det fint, og bussen vår går rett opp. Men det er ofte iskaldt der da.

Det er forresten maskinpreparerte løyper i Frognerparken også.

Ja det er det.
Det er ikke kaldere der enn sentrum...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:24   #53
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg vurderer å melde guttene på der, men vi har alle allergi for eventer for barn med alt for mye kø og venting og kaos. Hva er erfaringen her med Barnas Holmenkolldag? Det blir vel litt andeledes nå, siden det avholdes i Frognerparken.

Vi var der med Storesøster i fjor og tok bussen fra Ullevål stadion. Vi sørget for å være der veldig tidlig og det var heeelt perfekt! Nesten ingen mennesker og jenta fikk nesten gå alene i skisporet.

I år har vi meldt på begge jentene og skal være tidlig ute også denne gangen. Regner med at det blir en morsom opplevelse for snuppene.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:32   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er ikke kaldere der enn sentrum...

På selve sletta der blåser det alltid så surt. Derfor det er så perfekt å fly drager der! Men litt i le er det sikkert ikke kaldere enn andre steder på samme høyde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:20   #55
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Jeg har aldri visst at det er løyper i Frognerparken! Det høres ut som om det er verdt å prøve for min skiuerfarne og veldig lite utholdende treåring. Hvor i parken?

Jeg gikk på skiskole i Frognerparken tidlig på 70-tallet. Og så hadde vi jo Monolittrennet hver vinter.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:21   #56
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Ekebergsletta er helt super for de minste. Vi var der for etpar helger siden og barna gikk skirenn. Rundløypa er på 1km og det gikk fint for lillebror på 3,5 år. Flat og fin løype.
Løypene ved Skullerudstua er også helt grei. Der er det jo organisert skitrening så løypene er godt preparert. Og så er det fin akebakke der også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:25   #57
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Lørdag 7.mars er det måneskinnstur, i regi av Skiforeningen (www.skiforeningen.no, organsierte turer, Måneskinnstur).
Man har denne datoen to valg: til Vangen i Østmarka (?) til eller Greinehytta i Lommedalen. Jeg skal det siste alternativet: hit går det buss. Er usikker på rutenr da det er lenge siden jeg bodde i de trakter...
Den løypa er passe flat og fin og gå, selv for små barn. Kan anbefales!


Har du glemt forrige måneskinnstur?

Jeg har hadde noen runder på Skullerudstua da jeg tok fram skiene fra glemselen for et par år siden.
T-bane til Skullerud. Ellers går 79-bussen dit og flere andre busser som ejg ikke aner nummeret på.
Det er helt greit å øve seg på å gå litt på sletta der, samtidig som ungene kan utfolde seg litt i humpebakkene der. Voksne også for den saks skyld.

Ellers er vel Mariholtet fra Elligsrud en fin tur.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 23:27   #58
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg vurderer å melde guttene på der, men vi har alle allergi for eventer for barn med alt for mye kø og venting og kaos. Hva er erfaringen her med Barnas Holmenkolldag? Det blir vel litt andeledes nå, siden det avholdes i Frognerparken.

Det er et alternativ til Barnas skidag på Skullerudstua. Mye mindre folk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 00:09   #59
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.


Har du glemt forrige måneskinnstur?

Så absolutt ikke! (hverken jeg eller kroppen min...)

Men planen til neste Måneskinnstur er å VÆRE i løypa når arrangementet starter; ikke starte hjemmefra i snøkaos når "alle andre" har starta for lengst...
og turen inn til Greinehytta er en mye lettere løype enn fra Hakkim og inn til Råsjøstua.

:den som gir seg er en dritt:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:19   #60
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine skiløyper for små barn (og ikke så flinke mødre) i Oslomarka

Så fin tråd! Her må jeg følge med. Selv om jeg bor 50 m. fra marka er jeg også på leting etter litt mindre trafikkerte løyper.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det hadde vært noe. Jeg tør hvertfall ikke gå på de greiene til Skiforeningen. Det er sikkert bare sånne frisksportere der som er født med ski på beina. :fordomsfull:

Nikkersadelen, tenker du på?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er også fint å ta bussen helt opp til Trollvann og gå rundt vannet der. Minns det ikke var så ille bratte bakker der heller.

Der tror jeg det er veldig fint. Aurora har vært på skiskole der med barnehagen, i regi av Skiforeningen. Så et innslag derfra på God Morgen Norge, og det var noen lange, slakke bakker der også, så kan man få øvd seg litt på det hvis man vil.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ellers er vel Mariholtet fra Elligsrud en fin tur.

Jeg og en klassevenninne gikk fra Haugerud til Mariholtet da jeg var 9-10 år gammel, og det var en kjempefin tur. Kanskje litt langt for en uerfaren fireåring, men med litt trening går det sikkert fint etter hvert.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no