Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

"Stort kamera"

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 12:10   #1
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

"Stort kamera"

Dere som har speilrefleks kamera, eller ett kompakt kamera, har dere i tillegg ett lite lommekamera, eller bruker dere mobilen om dere skal noe sted og en ikke orker å drasse med seg det store?
Jeg har ett Olympus kompakt kamera, og jeg er fornøyd med det, tar fine bilder, men det er det at det er litt stort. Tidligere hadde jeg ett lite som alltid låg i sekken, og jeg kunne ta bilder fra mange forskjellige situasjoner. Ofte er det jo i de situajonene det er kjekkest å ha bilder fra også, når en vanligvis kanskje ikke tenker på å ta med kamera.
Ja, hva har dere? Mobilen min er jo en antiviktet og trenger å fornye seg, så jeg vurderer jo å kjøpe en som tar flotte bilder for å slå to fluer i en smekk.
HAr du forslag til en bra mobil så setter jeg pris på det. Bør være 5 pixel tenker jeg, og jeg liker igrunn best Nokia, men jeg KAN overbevises om noe annet. Det avhenger jo tross av litt av pris også..

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:13   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Stort kamera"

Jeg har et lite kompaktkamera i tillegg. Men det skal sies at det ble kjøpt ett år før speilreflekskamera. Det lille har jeg nesten alltid i veska. Ellers bruker jeg mobilen hvis jeg glemmer det lille.

Når det gjelder mobil så tror jeg at jeg skal henge meg på denne tråden....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:47   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Stort kamera"

Jeg har et supert speilreflekskamera, og tør ikke ønske meg kompaktkamera, for da tror jeg speilrefleksen blir så godt som pensjonert, det er alt for mye å dra på til vanlig. :ambivalent:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:50   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Stort kamera"

Har speilrefleks og kompaktkamera(som ligger i vesken) i tillegg, så de dekker sine bruksområder.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:55   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Stort kamera"

Vi har speilreflekskamera, og til jul fikk jeg hva jeg ønsket meg, et lite kompaktkamera som jeg kan ha i lomma når vi skal ut på småturer og ikke ønsker dra med det store kameraet. Jeg har brukt mobilen, og det er greit nok, men tar dårlige bilder dersom motivet ikke står helt i ro, eller det er dårlig lys.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 13:19   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Stort kamera"

vi har 2 kamera. speilrefleks som taes med når vi skal noe spes. og et canon "kompakt" kamera som jeg bestandig har i veska eller vogna

Må få kjøpt meg en veske til speilreflekse. for nå har vi den i en fotosekk ilag emd mange objektiov. og den er litt stor å ta med seg.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 12-01-09 kl 10:50.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 13:30   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Stort kamera"

Vi har både speilreflekskamera og kompaktkamera. Kompaktkameraet blir aldri brukt - har vi ikke med speilreflekskameraet så bruker vi mobilen. Jeg har en SE-telefon med 5 megapixelskamera

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:34   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.811
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Stort kamera"

Vi kjøpte nytt speilreflekskamera i sommer (det gamle kompaktkameraet røk), og til bursdagen min nå fikk jeg et snertent, lilla kompaktkamera.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:46   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: "Stort kamera"

Vi har både speilrefleks og et lite kompaktkamera ja. De har hver sine bruksområder og jeg kommer aldri til å kutte ut speilrefleksen for kompakten, det er ikke det samme.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:52   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.811
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: "Stort kamera"

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Vi har både speilrefleks og et lite kompaktkamera ja. De har hver sine bruksområder og jeg kommer aldri til å kutte ut speilrefleksen for kompakten, det er ikke det samme.

Det er jeg helt enig i. Vi bruker speilrefleks om vi skal prøve å ta litt ekstra fine bilder (bursdag, selskap, jul), men til hverdagsknipsingen er det lille kameraet mye mer praktisk synes jeg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:12   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Stort kamera"

Vi har det gamle kompaktkameraet enda. Et Nikon Coolpix. Det brukes omtrent aldri, og de gangene jeg har tatt bilder med det så blir jeg misfornøyd med dem og skulle ønske jeg hadde tatt speilreflekskameraet i stedet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:15   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: "Stort kamera"

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er jeg helt enig i. Vi bruker speilrefleks om vi skal prøve å ta litt ekstra fine bilder (bursdag, selskap, jul), men til hverdagsknipsingen er det lille kameraet mye mer praktisk synes jeg.

Vi bruker derimot speilrefleksen mest. Kompaktkameraet blir brukt kun på småturer vi ikke gidder å drasse med oss speilreflekskameravesken, og heller tar kompakten i lommen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:16   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Stort kamera"

Jeg har kompaktkamera i tillegg, men det bruker jeg ikke. Fikk ny tlf til jul, Nokia med 5 mxp og det kommer sikkert til å bli brukt når speilrefleksen ikke er med.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:24   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Stort kamera"

Jeg øver meg på å ta med speilreflekskamera til stadighet og det er faktisk bare fysisk aktivitet (det får ikke bli med på ski- eller joggetur) eller dårlig vær (hvis jeg skal gå ute) som hindrer meg. Utrolig nok. (Jeg drar ikke med meg kompaktkameraet på slike turer heller.) Det var mitt største ankepunkt til å kjøpe sånt kamera.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:33   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Stort kamera"

Jeg så for meg at vi ville bruke kompaktkameraet mer, siden speilreflekskameraet er så stort å drasse på. Men det var i stor grad en vanesak, og nå tenker jeg knapt over det. Og det er som regel veldig verd å dra det med seg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:38   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Stort kamera"

Har speilrefleks, og et lite kompaktkamera. Det siste er med i veska, og i lomma på fjellturer etc der jeg ikke orker dra på speilrefleksen.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 18:05   #17
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Stort kamera"

Vi har verdens beste lillekamera; et sony cybershot som er under en cm tykt. Veldig greit å ha i lomma. Os så kan det ta små filmsnutter, det kan ikke speilrefleksen.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 18:13   #18
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Stort kamera"

Har og bruker kun speilrefleks kameraet eg.

Men eg ønsker meg SE sin nye kameramobil. For min del ville den blitt brukt dersom speilrefleksen ikkje var med.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 20:10   #19
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: "Stort kamera"

Vi har kjøpt kompaktkamera etter at vi fant ut at vi sjelden tok med speilrefleksen på småturer. Kompaktkameraet ble valgt fordi den hadde en god filmfunksjon. Der vi får hadde med speilreflekskameraet, har vi nå begge.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:31   #20
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Stort kamera"

Ett stort speilrefleks, et lite speilrefleks og et kompaktkamera. Kompaktkameraet bor i stelleveska.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no