Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ski til voksne skinybegynnere

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 12:50   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ski til voksne skinybegynnere

Hva slags ski anbefales til voksne skinybegynnere som har lyst til å lære skigåing samt gleden ved skigåing? Smørefrie eller må jeg smøre? Hvor lange skal skiene være og hva er fordelene med korte/lange ski? Hva slags sko anbefales og hva slags bindinger?

Min begrensede erfaring på ski begrenser seg til rett frem og mye ploging. All info for dummies mottas med takk.

Bill.mrk. Lysløypa starter ved huset vårt. (Kanskje litt voldsomt å legge denne tråden på sportshjørnet? :myser: )

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 12:58   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Trakket løype eller ikke. Bare bortover eller nedover også.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 12:59   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

For lange ski er ihvertfall ikke noe gøy for nybegynnere/barn, men det hjelper de deg med i butikken. Jeg liker best å gå på tynne/lette ski framfor disse brede fjellskiene, selv om sikkert mange synes det er best for balanse og utenfor løyper. Men du får en annen følelse av å gli, jeg synes man fort tråkker og går på brede fjellski, og da lærer man seg ikke gleden av å stå på ski.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:03   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

@Ole Brumm: Bortover i løype. Ikke nedover hvis du mener slalåm.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:16   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg er skinybegynner. Dvs. jeg kjøpte mitt første par ski på 16 år for to år siden.

Min anbefaling er: Smørefrie ski dersom du ikke har veldige ambisjoner i første omgang. Er du virkelig ambisiøs kan du velge smøreski. Ski som smøres glir bedre hvis de er smurt riktig, men jeg synes det at de ikke glir så fantastisk bra er en stor fordel. Litt bredde på skiene er også bra. De må heller ikke være alt for lange.

Bra skisko er viktigere enn rett skimerke.
Stødige og varme skisko er det aller viktigste i forhold til å holde ut skigåing.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:22   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg er ikke ambisiøs. Jeg prøvde å lære meg skigåing på begynnelsen av 90-tallet og endte opp med noen brede og tunge ski og noen sko som er kjempetunge. Dette er smøreski og antakelig har jeg aldri fått smurt dem skikkelig for skiene tok virkelig motet fra meg for jeg klarte aldri å få dem til å bli annet enn superglatte. Sånn sett frister det virkelig å få meg et par smørefrie ski.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:25   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

På g-sport på Alna har de en bra skiavdeling, ihvertfall hadde de det i fjor.

Jeg tror jeg hadde satset på å gå i en sportsbutikk og spurt hva de anbefaler.
Jeg hadde dog gått på en hverdag så det ikke bare er uvitende ekstrahjelpere i butikken.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:25   #8
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg ville ikke ha valgt smørefrie ski!!!

Det er mye morsommere å gå på gode ski med godt spenn og god glid!

Jeg er en ski-novise fra kysten som nå bor i "ski-land" og jeg har hatt mye større glede av å gå på ski etter at jeg kjøpte meg noen skikkelige Madshus Hypersonic. (Litt flaut å ha slike racerski, men det gir stor glede!) Har NN-binding, manuell vanlig type. La også penger i en god støvel - såkalt kombi-modell som gir god støtte til ankelen og kan brukes til skøyting.

Skismøring er ikke hva det en gang var. Du får nå kjøpt klister både på boks og som tape, og noen gode VR-tørrvokser gjør susen. På litt isete føre skal du prøve litt klister og så smøre litt tørrvoks oppå der igjen - kjempefeste og glid samtidig.

På slutten av hver sesong leverer jeg skiene på sportsbutikken for å få de renset og så legger de på et lag beskyttelsesvoks. I november leverer jeg de inn igjen og får glidet og rubbet de. Knallski er også best for amatører!

  Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:26   #9
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er ikke ambisiøs. Jeg prøvde å lære meg skigåing på begynnelsen av 90-tallet og endte opp med noen brede og tunge ski og noen sko som er kjempetunge. Dette er smøreski og antakelig har jeg aldri fått smurt dem skikkelig for skiene tok virkelig motet fra meg for jeg klarte aldri å få dem til å bli annet enn superglatte. Sånn sett frister det virkelig å få meg et par smørefrie ski.

Nei, nei, nei. Du må bare kjøpe smurning som er enkel å bruke!

  Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:28   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Ski som skal smøres er best. Det blir nemlig lett sånn at man går på ski de dagene det er et par minusgrader, fin snø og sol, og da smører du med blå extra. Det er lett som en plett.

Kjøp noen lette og greie ski til å gå i løyper i marka med, og så merker de av i butikken hvor langt framover og bakover på skiene du skal smøre med vanlig festesmøring (kaldt og minusgrader) samt klister (mildt og plussgrader). Bare man vet hva man skal bruke skiene til og formidler det i butikken så får man sannsynligvis velegnede ski. Oslo sportslager er bra forresten.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:29   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Smørefritt betyr bakglatt oppover og dårlig gli nedover (og i løypa) - jeg ville valgt ski som skal smøres. Jeg har slitt mine år med smørefrie ski. Og ski med ustabile bindinger. Det som gjorde at jeg fant igjen skigleden, var et par såkalte lette fjellski/turski. De er litt bredere enn treningsski, men fremdeles med god spenn og er ganske lette. Stødige bindinger og gode, varme sko. Nå tror jeg ikke man får kjøpt sånne ekle, ustabile bindinger lengre, så det går nok bra .

Egentlig tror jeg en typisk turski/marka-pakke er tingen for deg, men jeg ville som sagt ligget unna smørefritt. Det er ikke vanskelig å smøre ski.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:34   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg vil ikke anbefale smørefrie ski selv om du er nybegynner. De er ikke morsomme å gå på, litt som truger egentlig. Bremser i bakkene og er litt kjipe i all slags føre.

Les deg heller opp på smøring eller snakk med noen som kan det. Kjøp en basis smørekoffert med de vanligste smøreboksene, rensemiddel og sånn kork til å dra smøringen utover med. Pass på å ha masse klister til vått føre som er så vanlig på østlandet. Rens skiene godt etter bruk og preparer en gang i året. Det kan du sikkert få gjort i sportsbutikk også.

Skiene mine er ikke for hurtigløype og heller ikke rene fjellski. Det er litt brede turski med stålkant beregnet beregnet for skiløpere som går både i løype og løssnø. Støvlene er tykke og stødige slik at man får god kontroll i de bratte nedoverbakkene. Jeg kan finne navnet på de hvis du vil. Jeg har gått på ski hver vinter siden jeg var fire år og dette er de beste skiene jeg noengang har hatt. Mannen min har rene fjellski og rene løypeski som han veksler mellom, men for meg som bare skal på skitur og ikke trene eller stå nedover fjellsidene er det mer enn nok med det ene paret.

Lykke til! Skitur er herlig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:35   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Nå kjenner jeg at skioptimismen min avtar igjen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:35   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Skiene mine er ikke for hurtigløype og heller ikke rene fjellski. Det er litt brede turski med stålkant beregnet beregnet for skiløpere som går både i løype og løssnø. Støvlene er tykke og stødige slik at man får god kontroll i de bratte nedoverbakkene. Jeg kan finne navnet på de hvis du vil. Jeg har gått på ski hver vinter siden jeg var fire år og dette er de beste skiene jeg noengang har hatt. Mannen min har rene fjellski og rene løypeski som han veksler mellom, men for meg som bare skal på skitur og ikke trene eller stå nedover fjellsidene er det mer enn nok med det ene paret.

Ja, sånne ski er det jeg også har - geniale til turbruk .

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:36   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Enig med de to foregående.

Jeg har turski med stålkant, brede nok til å brukes til fjelltur, og akkurat smale nok til å passe i preparerte løyper. Atomic BC heter de. Og gå for gode skinnstøvler.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:38   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nå kjenner jeg at skioptimismen min avtar igjen.

Neida! Det er kjempegøy!

Et tips er jo å låne ski for å prøve. Det er mange som har ski stående uten å bruke dem særlig aktivt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:39   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg tenker jeg må finne ut hva slags ski jeg har i garasjen og høre med ekspertisen her inne om jeg kan bruke dem eller om jeg må få meg noen nye. :resignerer:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:43   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.670
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg har villet kjøpt smøreski med skikkelig såle.
Smørefri ski dreper skilysten. Det er kjedelig å GÅ i nedoverbakkene. (Jeg er skipyse, men likevel).

Ellers anbefaler jeg skinnsko. Rett og slett fordi de er gode og varme. Å fryse på føttene i plastikkskisko har jeg gjort nok i mitt liv.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:46   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg må også ut på skishopping, så denne vil jeg abonnere på. :skinovise:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:48   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

@Martis: Er du skikkelig, skikkelig skinovise? I så fall så kanskje jeg kan lure deg med i lysløypa en kveld? (Da må du være skikkelig, skikkelig skinovise, altså. Vi må matche.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no