Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kongelige bilder

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 09:48   #21
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Alt man skal gidde å henge seg opp i.

Det var igrunn derfor jeg skrev innlegget. Hvorfor skal "presse Norge" alltid kritisere og henge seg opp i ting.
Bryr meg ikke så mye om kongefamilien og "kaver" meg heller ikke opp på grunn av denne saken, men å få kritikk for lue synes jeg er å gå litt langt (greit nok at hun kunne hatt en annen en, men hjelpes). Hadde jenta hatt ei lue som ikke dekket ørene hadde det nok blitt ramaskrik inne på enkelte mammaforum.
Familiebilde er ingen enkel sak å ta heller. Kanskje de er litt redd barna skal bli lei av å bli tatt offentlige bilder av og derfor heller velger den hjemmekoslige siden.Hvem vet?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:40   #22
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige bilder

Synes bildene bare viser en helt vanlig småbarnsfamilie jeg.. Barn er barn, om de er kongelige eller ikke.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:44   #23
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Synes bildene bare viser en helt vanlig småbarnsfamilie jeg.. Barn er barn, om de er kongelige eller ikke.

Godt sagt.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:50   #24
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kongelige bilder

Jeg har ikke sett bildene...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 14:55   #25
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige bilder

Jeg synes bildene er akkurat slik de skal være med tanke på at dette er en småbarnsfamilie. Naturlige og litt rotete.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:00   #26
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Jeg synes bildene er akkurat slik de skal være med tanke på at dette er en småbarnsfamilie. Naturlige og litt rotete.

Ja, helt enig hvis de hadde tatt bildene selv. Det jeg reagerer på er bla at en profesjonell fotograf ikke har fått kneet på Mette Marit "riktig". Kneet i seg selv er riktig flott, men vinkelen og utsnittet er som om jeg skulle tatt det selv. Og jeg er ingen proff fotograf.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:04   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:05   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Synes det var fine bilder. Reagerte mer på julebildene. Der dem satt med fine klær og bakte!

Hvorfor reagerte du på det? Har ikke sett julebildene, men det høres koselig ut synes jeg.

Jeg ler meg ihjel av alle som syter og klager på disse bildene. Get a life.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 15:19   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hva er galt med tettsittende lue og hvilken lue hadde egnet seg?

Ja, si det. Et annet år gikk kritikken på mammaforumene ut på at hun hadde for lite klær på seg bildene. Mener hun rant på akebrett og manglet votter, eller noe. Ikke lett å gjøre oss til lags.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 16:33   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Synes bildene bare viser en helt vanlig småbarnsfamilie jeg.. Barn er barn, om de er kongelige eller ikke.

Amen!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 16:44   #31
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor reagerte du på det? Har ikke sett julebildene, men det høres koselig ut synes jeg.

Tja.. synes det så veldig skuespill aktig ut.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 16:51   #32
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongelige bilder

Bilder med lek, vanlige familiesituasjoner osv -- helt topp! Men må si som Jane sier her, rent fotografteknisk så var ikke dette noe å skryte av. Mine egne familiebilder er faktisk bedre. Når det er en proffesjonell fotograf som tar bildene kan man fremdeles få med lek og kos, men burde unngå at det er kneet til Mette Marit som dominerer bildet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:21   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Tja.. synes det så veldig skuespill aktig ut.

Det er jo arrangert. Tror ikke NRK stakk innom tilfeldig, akkurat da de hadde staset opp barna og laget pepperkakedeig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:30   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, helt enig hvis de hadde tatt bildene selv. Det jeg reagerer på er bla at en profesjonell fotograf ikke har fått kneet på Mette Marit "riktig". Kneet i seg selv er riktig flott, men vinkelen og utsnittet er som om jeg skulle tatt det selv. Og jeg er ingen proff fotograf.

Nettopp.

Jeg syns temaene for bildene er flotte, det er sikkert mye hyggeligere for ei lita jente å ta slike bilder enn stivt oppstilte bilder. Perosnlig syns jeg de er hyggeligere å se på også.

Men en profesjonell fotograf burde greie å få motivet i fokus, croppe bildet riktig, benytte seg av ordentlig lys og sørge for at de fleste på bildet ser OK ut.

Jeg syns også de kunne brukt en lue som ikke skjulte hele ansiktet i profil, eller i allefall valgt annen vinkel på bildet.

Hadde dette vært bilder tatt av kongefamilien selv hadde jeg ikke reagert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:59   #35
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nettopp.

Jeg syns temaene for bildene er flotte, det er sikkert mye hyggeligere for ei lita jente å ta slike bilder enn stivt oppstilte bilder. Perosnlig syns jeg de er hyggeligere å se på også.

Men en profesjonell fotograf burde greie å få motivet i fokus, croppe bildet riktig, benytte seg av ordentlig lys og sørge for at de fleste på bildet ser OK ut.

Jeg syns også de kunne brukt en lue som ikke skjulte hele ansiktet i profil, eller i allefall valgt annen vinkel på bildet.

Hadde dette vært bilder tatt av kongefamilien selv hadde jeg ikke reagert.

Ja, her må jeg bare signere.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:53   #36
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg synes de var koselige og var veldig typiske familiebilder. Ganske bra faktisk. Bare tenk hvor vi sliter med å få alle til å se noenlunde ut til julekortbildene. Hvorfor skal det være så "på stas"? Hvorfor kan de ikke få vise at de er en vanlig familie, hvor høye krav bør en egentlig ha til så små unger bare fordi de er født inn i en viss familie. Jeg synes naturlig er bra.

Det er ikke "familien" som kritiseres,bildene er ikke særlig bra.
Når kongefamilien skal fotograferes synes jeg bilden bør være bedre enn dette

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:32   #37
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Når kongefamilien skal fotograferes synes jeg bilden bør være bedre enn dette

Jeg synes at uansett hvem som fotograferes, så bør resultatet se bedre ut enn dette når det faktisk er en proff fotograf som har tatt dem.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:34   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg synes at uansett hvem som fotograferes, så bør resultatet se bedre ut enn dette når det faktisk er en proff fotograf som har tatt dem.

Jepp, de er jo teknisk dårlige. Ikke klesvalgene, eller situasjonsvalgene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:46   #39
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Syntes det var søte bilder, jeg! Og når jeg leste at en eller annen fotograf sa at han ikke hadde fått hatt bildene i familiealbumet en gang, da måtte jeg bare riste på hodet. Snobb!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:13   #40
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nettopp.

Jeg syns temaene for bildene er flotte, det er sikkert mye hyggeligere for ei lita jente å ta slike bilder enn stivt oppstilte bilder. Perosnlig syns jeg de er hyggeligere å se på også.

Men en profesjonell fotograf burde greie å få motivet i fokus, croppe bildet riktig, benytte seg av ordentlig lys og sørge for at de fleste på bildet ser OK ut.

Jeg syns også de kunne brukt en lue som ikke skjulte hele ansiktet i profil, eller i allefall valgt annen vinkel på bildet.

Hadde dette vært bilder tatt av kongefamilien selv hadde jeg ikke reagert.

Helt enig!
Her er forresen en link
http://foto.no/cgi-bin/articles/arti...rticleId=39970
hvor ekspertene har kommentert litt hvorfor bildene er dårlig. Hvis man ikke har så greie på foto så er det ikke alltid like lett og se hva som gjør bildet bra/dårlig, her er iallefall en fin forklaring. Kvalitetsmessig så er de dårlig, husk det er en "proff" som har tatt de og da bør elementære ting være på plass...

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no