Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kongelige bilder

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 23:23   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Kongelige bilder

I lys av at Ingrid Aleksandra er blitt 4 år og nye offentlige bilder er lagt ut så har kritikken ikke uteblitt.
Noe av kritikken gikk ut på at 4 åringen hadde på seg tettsittende lue på et vinterbilde. Skal kongelige fryse på ørene og risikere å bli syke bare for "Norge" vil ha offentlige bilder?
Tenker på min egen snart 4 åring som hater å bli tatt bilde av og mener selv at om jeg hadde fått til like bra bilder av han som av Ingrid så skulle jeg vært kjempefornøyd. Eller er det slik at om mann er kongelig så elsker mann å bli tatt bilde av fra dag 1.

Hva mener dere?

Er bildene så "fæle" som pressen vil ha det til?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:25   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Skal kongelige fryse på ørene og risikere å bli syke bare for "Norge" vil ha offentlige bilder?

Jepp, alt for Norge.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:30   #3
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige bilder

Jeg synes ikke de bildene er spesielt fine når man tenker på at det faktisk er en yrkesfotograf som har tatt dem.

Når det gjelder den lille prinsessen så ser det ut som om hun storkoser seg foran kameraet. Jeg ville tatt på henne en annen lue ved fotografering. Man fryser seg ikke i hjel på østlandet nå om dagen.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:42   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Og jeg for min del synes det var supert at hun var så godt kledd. Det sender ut gode signaler til folket.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:46   #5
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Kongelige bilder

Eh, hvor ligger disse bildene? Har ikke sett dem jeg.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:49   #6
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Kongelige bilder

Var en artikkel i Aftenposten iallefall. Er ikke flink med linker. Kanskje noen andre trår til.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:49   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige bilder

Jeg synes ikke de bildene der de sitter i sofaen trenger være offisielle bilder. De ble for rotete og kjedlige.Man kan vel kjøre "litt stil" over det, fordi om det skal være naturlig.

http://www.seher.no/cm/SeHer/Kongeli...gehus/1.802398

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:57   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Jeg synes de var koselige og var veldig typiske familiebilder. Ganske bra faktisk. Bare tenk hvor vi sliter med å få alle til å se noenlunde ut til julekortbildene. Hvorfor skal det være så "på stas"? Hvorfor kan de ikke få vise at de er en vanlig familie, hvor høye krav bør en egentlig ha til så små unger bare fordi de er født inn i en viss familie. Jeg synes naturlig er bra.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:57   #9
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Kongelige bilder

Fant bildene.
Ja, jeg synes nok den fotografen kunne gjort jobben sin bedre enn det. Det er snakk om en kommende dronning her, og da får det jaggu være litt stil over det og.

Lua er helt grei den, til utelek. Ingenting galt med den.
MEN, her var det vel snakk om å ta bilder som skulle offentliggjøres, ikke at ungen skulle ut og leke. Jeg personlig hadde aldri satt på ungen en sånn lue når det hadde vært snakk om fotografering, så lenge ungen er den hun er. Er det noen som virkelig kan ta seg retten til å kjøre litt klasse, så er det nettopp de kongelige.

Jeg synes det er kjempefint at ungene er kledd som alle andre unger til hverdags. De er unger og trenger ikke å måtte dolles opp fordi de er kongelige.
Men når det er fotograf til sted for å ta bilder som skal offentliggjøres så kan de godt "pyntes" litt synes jeg, spesielt når det er snakk om Ingrid A.
Samme når det gjelder alle andre offentlige opptredener, da kan de godt pynte ungene sine, jeg er så gammeldags at jeg forventer at de skal gjøre det. Er man kongelig så er man kongelig.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 08:07   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongelige bilder

Hva er galt med tettsittende lue og hvilken lue hadde egnet seg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 08:17   #11
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige bilder

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 08:21   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.482
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg synes de var koselige og var veldig typiske familiebilder. Ganske bra faktisk. Bare tenk hvor vi sliter med å få alle til å se noenlunde ut til julekortbildene. Hvorfor skal det være så "på stas"? Hvorfor kan de ikke få vise at de er en vanlig familie, hvor høye krav bør en egentlig ha til så små unger bare fordi de er født inn i en viss familie. Jeg synes naturlig er bra.

Ja ... På en måte er jeg enig med deg, på den andre siden er våre unger mer "oppstaset" når de blir tatt bilde av hos en profesjonell fotograf. Det oppleves som litt merkelig å være "finere" enn kongefamilien - mest sannsynlig er vi bare håpløst utrendy - det er nok hjemmekosbilder som er in.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:07   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige bilder

Jeg klarer ikke å irritere meg over dette, kjenner jeg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:11   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige bilder

Nei, dette klarer jeg ikke å hisse meg opp over. Synes det er helt OK med bilder av en unge i lek, prinsesse eller ei.

Imidlertid synes jeg det familiebildet ble håpløst - kneet og leggen til MM blir jo midt i bildet, og dermed kjempestore.

Jeg synes heller ikke at de danske bildene er så mye fototeknisk bedre enn de norske - hva-han-nå-heter-lille-prinsen har jo skygge i halve ansiktet, og den stripete bakgrunnen blir jo også nokså voldsom.

Forøvrig; Cille;

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:19   #15
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige bilder

Hun var da så søt ute i fjøset.. Hva var det hun sa igjen? "Jeg er ikke så veeldig søt, mamma".

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:29   #16
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kongelige bilder

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.



Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg klarer ikke å irritere meg over dette, kjenner jeg.

Ikke jeg heller. =) Syns ikke man skal risikere ørebetennelse bare fordi man er kongelig

Kommer til å ha stor respekt for henne som dronning uansett hvordan lue hun har på seg som barn

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:30   #17
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kongelige bilder

Alt man skal gidde å henge seg opp i.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:34   #18
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige bilder

Syntes det var søte bilder, jeg! Og når jeg leste at en eller annen fotograf sa at han ikke hadde fått hatt bildene i familiealbumet en gang, da måtte jeg bare riste på hodet. Snobb!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:38   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kongelige bilder

Hver sin smak.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 09:40   #20
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige bilder

Synes det var fine bilder. Reagerte mer på julebildene. Der dem satt med fine klær og bakte!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no