Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Skifeller - Genialt eller patetisk?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Er skifeller (langrenn) bra?
JA det er genialt 43 55,13%
NEI det er juks 4 5,13%
Tja, til noen anledninger kanskje 13 16,67%
Uinteressant problemstilling / annet 18 23,08%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 20:43   #41
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Til toppturer hvor man går på telemarkski og med store sko er det genialt, eller på langtur i fjellet med lengre stigninger.

Jepp. Og med pulk, som nevnt over her.

Men på smale langrennski i oppkjørte spor - uten pulk - er det ingen vits. Da går man jo fort, og det er jo bare pes å ta av og på fellene. Så jeg stemte "til noen anledninger kanskje".

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:44   #42
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Genialt! Jeg har ikke selv, men det står høyt oppe på ønskelista. Jeg går bare på ski i Rondane, og der er det bratt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 20:59   #43
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

De som svarer noe annet enn første alternativ har ikke gått skikkelige toppturer. Da er skifeller nemlig påkrevd. Ingen går uten feller på de tøffeste toppene i f.eks Lyngs- og Sunnmørsalpene!


Men det er kun på slike turer de er genialt. På vanlige skiturer er det bare tull. Jeg svarte derfor nr 3.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 23:27   #44
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

*noterer meg et nytt ord*

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 19:54   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Genialt på toppturer. Ellers juks.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:07   #46
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Jeg har sjelden gått på toppturer, men på vestlandet der man må gå i flere kilometer motbakke før man kan begynne å gå på tur er det helt genialt, og jeg er fremdeles litt snurt for at ingen introduserte meg for den geniale oppfinnelsen da jeg var liten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 04:00   #47
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Feller er genialt i nedoverbakker.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 09:31   #48
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Kan noen vise meg noen eksemplarer av arten? Jeg ser for meg en pelsdott nå.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 10:59   #49
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?


__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 01:01   #50
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Takk. Ikke helt så hårete og marsvinaktig som jeg så for meg.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 01:03   #51
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Sikkert bra om man er spesielt interessert.
Jeg tror jeg heller hadde satset på en tur med mindre oppoverbakker da. Skifeller er ikke kjempebillig.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 08:18   #52
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Feller er genialt! Fellene har gjort påsketurene som var et mareritt til en sann fornøyelse. Dessuten er de helt fantastiske når man går med barn (spesielt når barn må trekkes opp bakker). Elsker skifeller.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 08:19   #53
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Skifeller er ikke kjempebillig.

Man kan kjøpe dem på tilbud til ca. 300,-. Synes det er billig jeg, når man tenker på at man kan bruke dem i årevis.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:41   #54
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Man kan kjøpe dem på tilbud til ca. 300,-. Synes det er billig jeg, når man tenker på at man kan bruke dem i årevis.

På tilbud ja. Kan huske å ha sett de på salg rundt påsketider/sesongslutt.
Mest ukurrante lengder og bredder da.
Men nå følger ikke jeg med i alle sportsbutikker da.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:54   #55
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Skifeller er genialt. Passer sikkert ikke i oppkjørte løyper, men det går jeg ikke i uansett. Liker ikke å gå i kø, så jeg må ut på fjellet for å gidde å gå på ski.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:59   #56
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Aldri hørt om sånt jeg

Høres uansett ut som noe som passer for meg, jeg er livredd i utforbakker

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 23:53   #57
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

:børster støv av gamle innlegg:

Feller er genialt på skikkelige fjellturer, hvor man baler rundt med passe tung sekk osvosv. Brukte det masse da jeg gikk en del på sånne turer for noen år siden - anbefales!
Men kom ikke med sånne i lysløypa/markaløypa da

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 00:12   #58
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg er et patetisk syn på ski uansett, så feller er gode greier. Og en som bærer sekken og sier med jenve mellomrom at nå er det ikke langt igjen, og da skal du få kakao.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 08:26   #59
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

:børster støv av gamle innlegg:

Men kom ikke med sånne i lysløypa/markaløypa da

Hvorfor ikke? Jeg bruker disse jevnlig i lys-/markaløypa. Jeg sykler med hjelm, jeg går på ski med feller. Feller er mitt sikkerhetsutstyr på skiturer. Helt seriøst altså.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-08, 23:24   #60
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skifeller - Genialt eller patetisk?

Skifeller er genialt! Iallefall for oss som er dum nok til å kjøpe smøreski, men ikke kan en døyt om smøring!

Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
skifeller

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no