Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kvamskogen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-20, 10:31   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvamskogen

Vi er veldig i den begynnende tenkefasen på hytte. Jeg vet ikke om det blir noe av, men elsker å ha noe å planlegge og glede meg til. Så det vil jeg i hvert fall gjøre.

Vi bor i Bergen og har aldri hatt hytte på fjellet her. Vi har stått slalåm både på Kvamskogen, på Voss og i Myrkdalen, men mest på Kvamskogen fordi det er kortest vei.

Nå har jeg sett litt på hytter og det som er til salgs nå og har vel litt landet på Kvamskogen. Fordi det er kort reisevei fra Bergen og veldig etablerte hyttefelt der det er mulig å få hytte med vann og strøm (viktig). Og fordi det går kollektivtransport der. Vi vil gjerne ha muligheten til at folk uten bil kan komme seg dit. For eksempel at jentene kan reise dit på egen hånd med venner.

Så. Dersom noen har erfaringer, positive eller negative, fortell meg om Kvamskogen og om å ha hytte der.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 10:39   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvamskogen

Pass på bæreevnen til taket, hvor fort dere må måke taket ved snøfall.

Vi endte på Voss, pga lite vedlikehold på leilighet, mulighet for å ta tog, samt luksusen med å kunne gå på konsert, kino etc. Kvamskogen var lenge en del av utredningen.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 10:44   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvamskogen

Vi hadde hytte på Kvamskogen da jeg var barn (evigheter siden altså) og kjøpte hytte på Geilo da jeg var nesten tenåring, og det er betydelig mer dårlig vær på Kvammaren enn øst for vannskillet. Men avstanden er jo best til Kvamskogen!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 10:45   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvamskogen

annemede: Ja, jeg ser den. Og vi hadde i utgangspunktet tenkt på Voss, nettopp på grunn av tilbudene i sentrum. Men vi vil ikke ha leilighet, vi vil ikke være rett i alpinanlegget og hytter vi hadde råd til ligger da ikke på Voss, men i områdene rundt og da kan vi ikke ta toget fordi det blir for langt i andre enden. Gjester kan riktignok komme med tog og bli hentet, men det er noe annet.

Karamell: Det er litt av grunnen til at jeg har vært skeptisk til Kvamskogen. Jeg har vokst opp med ideen om at det regner så mye der. Men det er veldig fint når det er godt vær. Og avstanden er viktig.

Takk begge to.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 11:11   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvamskogen

Vi leide hytte på Kvamskogen fra 2010 til 2013, og hadde en fantastisk tid der. Det var snørike vintre de årene, og Eikedalen var åpen fra romjul til etter påske. Vi gikk flotte turer om somrene, og det er kort vei (men med dyr bom) ned til Nordheimsund med shopping- og bademuligheter. Kort vei fra Bergen, og lite trafikk og grisekjøring i forhold til "dødsveien" fra Voss.
Grunnen til at vi sa opp leieforholdet var at vi bygget nytt hus, og ikke kunne få i pose og sekk.

Nå er det Voss og Myrkdalen som har blitt vårt fristed, men der er hytteprisene ganske mye høyere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no